Announcement

Collapse
No announcement yet.

problem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • problem!

    Hej! ny med det här med bilstereo men snickrade i alla fall ihop ett bygge för ett par veckor sen. När jag skulle ut o köra nu så surrade det bra i basarna utan att jag hade volym på och den ena basen hade "ploppat" upp så den var i"yttersta" läget . lossade på kablarna till basen men den gick inte tillbaka?? Nån som har några bra svar på mina problem ? igår funkade allt utmärkt men när jag starta idag så ....

    mvh markusson
    Stort tack till Carsound.se!
    Och stort tack till alla som hjälper till både teoretiskt och praktiskt!

  • #2
    Re: problem!

    om steget ballat ur så de lämnar likström så har troligen basen bränts fast i magneten, borde dock lukta skumt som fan om den. mest troligen bara å tjacka nytt, vad e de för grejor`?
    De finns bara ett sätt å göra saker å ting på, och de är rätt sätt, vad som däremot är rätt finns de många åsikter om........

    Comment


    • #3
      Re: problem!

      Basar som flyger ut i maxläge och stannar där, brukar betraktas som skrot.

      edit:
      Det kan vara så att talspolen skjutits ut utanför magnetgapet.

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • #4
        Re: problem!

        grejen är att jag har 2 basar kopplade till varje steg och det är bara en bas som fuckat upp ?
        Stort tack till Carsound.se!
        Och stort tack till alla som hjälper till både teoretiskt och praktiskt!

        Comment


        • #5
          Re: problem!

          surrandet är löst och nu har jag kollat på basen och den är skrot .... bara å köpa ny
          Stort tack till Carsound.se!
          Och stort tack till alla som hjälper till både teoretiskt och praktiskt!

          Comment

          Working...
          X