Announcement

Collapse
No announcement yet.

HU beter sig underligt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HU beter sig underligt

    Fick idag ett konstigt fel på stereon, vet att de är den för prövade med en annan också.

    När jag vrider på tändnigen och stereon har startat så dunkar/smattar dovt i högtalarna och ger ifrån sig konstiga ljud och allra värst är det när jag stoppar i en skiva och den börjar snurra, precis som att de blir nån jäkla störning av skivan???? :O Dock så verkar det bara låta i basarna så det kan tänkas att det är nått fel på lågnivån?

    Nån som kan komma på nån vettig anledning?
    Ledsen man blir när allt precis börjat funka som de ska

  • #2
    Re: HU beter sig underligt

    Nu kommer jag att låta gammal: Men om du slutar räcka ut tungan kanske fler är intresserade att hjälpa dig!

    Tror att du har lyckats bränna någon komponent eller en signalbana i HU (Pioneer?) som nu plockat upp spänning som matas ut i steget.

    Vet att det kan, men lite tur, fixas enkelt men jag kommer inte ihåg hur. Men det vet säkert någon annan här på forumet.
    Vis vobiscum sit!

    Comment


    • #3
      Re: HU beter sig underligt

      Originally posted by Nordenmark View Post
      Nu kommer jag att låta gammal: Men om du slutar räcka ut tungan kanske fler är intresserade att hjälpa dig!

      Tror att du har lyckats bränna någon komponent eller en signalbana i HU (Pioneer?) som nu plockat upp spänning som matas ut i steget.

      Vet att det kan, men lite tur, fixas enkelt men jag kommer inte ihåg hur. Men det vet säkert någon annan här på forumet.
      editerat så hoppas de går bättre nu då, haha

      Okej, det är en Kenwood 8534. så spänningen kan ev gått genom lågnivån från steget då?

      Det vore ju helt underbart ifall det gick att fixa själv

      Comment


      • #4
        Re: HU beter sig underligt

        Låter onekligligen som om du bränt signaljorden. Det brukar hända om man har glappande jord till slutsteg. Kolla först upp den.

        När den är åtgärdad så behöver man ta isär cd-spelaren och har du tur kan du se var signaljorden brunnit bort på kretskortet och löda dit en kabel istället.
        /tycker Erik.

        Comment


        • #5
          Re: HU beter sig underligt

          Originally posted by Robsarve View Post
          Låter onekligligen som om du bränt signaljorden. Det brukar hända om man har glappande jord till slutsteg. Kolla först upp den.

          När den är åtgärdad så behöver man ta isär cd-spelaren och har du tur kan du se var signaljorden brunnit bort på kretskortet och löda dit en kabel istället.
          FåR kolla upp det med en gång!

          Ingen risk att man lyckas ta sönder ngt annat eller som man ska vara försiktig med när man öppnar upp Hu?

          Comment


          • #6
            Re: HU beter sig underligt

            Använd skruvmejsel och inte kofot så skall det gå bra!
            Vis vobiscum sit!

            Comment


            • #7
              Re: HU beter sig underligt

              Originally posted by Nordenmark View Post
              Använd skruvmejsel och inte kofot så skall det gå bra!
              Får lämna vännen slägga utanför denna gången då

              Comment


              • #8
                Re: HU beter sig underligt

                En mobiltelefon är inte heller så dumt, är det något som behövs kopplas bort är det bra att ta en bild på hur det ser ut innan man sliter loss allt.

                Släggan kan du använda sedan när du försökt att få ihop enheten igen men inte lyckats...
                Vis vobiscum sit!

                Comment

                Working...
                X