Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

    Hej,

    Vad är era erfarenheter av Blekinge Bilradio? Mina är hittills inte alls bra.
    Det är liksom ingen surfplatta som ska byggas på 4 månader åt Google, sånt klarar bara Asus av, alterntivt att bygga en rymdraket...

    Kicker DS1165 och 41 ark SC beställdes 4/6 2012. Två mejl däremellan med ursäkter och svar "Du får mejl när paketet" går iväg...

    När mejlet med informationen om att paketet väl kommer så går sändingsnumret inte spåra och speditören har inget registrering av det numret i sitt system..

    Underbart...

    Snart 1 månad har gått och har fortfarande inte fått högtalare eller dämpmtrl. Det är nästan så att man får planera sin semesterledighet efter Blekinges leveransförmåga...

  • #2
    Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

    De har precis flyttat lager och tycks ha ngn firma som just nu "hjälper" dom. En hel del kaos fick jag höra per mail (då även jag hade ett strul med förpackning)...

    Jag har haft att göra med dem i ett par år och rankar dem tveklöst i toppskiktet av seriösa bilstereodistributörer! Har inget som helst tvivel på att de kommer lösa problemen och fortsätta tidigare kanonservice.

    Mvh Surk

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

      Det är jättetråkigt att saker strular. Är det då inte bättre och vara affärsmässig och stoppa utleveranser som ändå bara orsakar dramatik och irritationer?

      Comment


      • #4
        Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

        Har själv handlat en hel del av Jimmy, dock när han själv hade fysisk butik och hade hand om lager/leveranser själv.

        Och som påpekat så har de flyttat lagret och vilka som packar o skickar......men ja under detta kunde man strypt leveranser och meddelat detta på sidan.
        Hoppas det löser sig. Ringer du o pratar med Jimmy direkt så bits han inte....jag lovar.....han är en riktigt go kille
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #5
          Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

          Jag har samma problem. Först lovade dem 1-3 dagars leveranstid sen skulle tydligen lagret flyttas så då lovade dem att paketet skulle skickas 21/6 istället. Detta meddelade dem inte förens köpet redan var genomfört. Redan i det skedet var jag besviken men jag kände mig tvungen att acceptera det. Inget paket skickades den 21:a och jag har hört av mig flera gånger men jag får bara standardsvar med tomma löften tillbaka. Det senaste var att det skulle skickas absolut senast förra veckan. Någon leverans har jag inte fått. Jag tycker att det är helt otroligt oseriöst av dem. Speciellt eftersom dem ständigt bryter sina löften. Hade dem inte lovat något så hade det varit en annan sak. Sen om det är Blekinge bilradio själva eller deras lager som gör fel bryr jag mig som kund inte det minsta om. Fel kan alla göra men då rättar man till dem istället för att ljuga, ljuga och ljuga igen. Det ska väldigt mycket till för att jag ska handla av dem igen eller rekommendera någon annan att göra det.

          Comment


          • #6
            Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

            Om man har beställt grejer 11 gånger av Blekinge Bilradio och det strular en gång så må det vara hänt, det kan man ta!

            När man som ny kund handlar och råkar ut för nåt sånt här blir det 10ggr jobbigare för Blekinge att bygga förtroende igen, tyvärr, det fungerar så.

            Jag tycker det skulle vara kul om de iallafall kan skicka sakerna. Det kommer mejl med sändningsnr hos Schenker, men Schenker har ingen aning detta, det finns inte registrerat någonstans (5 dagar efter sändningen ska ha sänts)

            Comment


            • #7
              Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

              Det verkar vara genomgående så att det är packningsföretaget som behöver besök av en lynchmobb och inte blekinge som kund till dem.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment


              • #8
                Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                Ja,

                Det är isåfall Blekinge som ska läxa upp dem och inte deras kunder.. Hoppas verkligen på en uppläxning. Det generarar för mycket bad-will sånt här..

                Comment


                • #9
                  Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                  Helt övertygad om att Jimmy kommer att skriva i tråden inom kort.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                    gå in på deras facebook sida där kan man läsa om flytten mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                      Originally posted by Bengt View Post
                      Inget paket skickades den 21:a och jag har hört av mig flera gånger men jag får bara standardsvar med tomma löften tillbaka. Det senaste var att det skulle skickas absolut senast förra veckan. Någon leverans har jag inte fått. Jag tycker att det är helt otroligt oseriöst av dem. Speciellt eftersom dem ständigt bryter sina löften.
                      Det här låter precis som Bussgods.
                      De lyckades skrota ett paket för mig, och det tog åtta(!) månader med en massa diskussioner och tjat och tillslut hot om polisanmälning innan Bussgods fick arslet ut vagnen och kämde ur sig lite pengar för att ersätta skadat gods.
                      Åtta månaders väntan och inte en krona mer än vad jag kunde redovisa på kvitton. Ingen annan typ av ersättning (typ dröjesmålsränta) för att jag fått gå och vänta, och tjata, och hoppas på att idag kanske jag får upprättelse. Inte en vettig ursäkt som jag kan tro är ärlig.

                      Förlåt om jag stjäl tråden för att raljera mot Bussgods, men de idioterna har gjort sig förtjänta av det. Transporten kanske fungerar för andra, men lita inte på det: ni kan råka ut för samma sak som mig...
                      "When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

                      "När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

                      Bil: BMW 328, F30. HU: BMW original snik-verion. Slutsteg: Mosconi PICO 8/12 & Mosconi PICO 1, Högtalare: Gladen BMW kit Sub: Gladen RS-X 10

                      Comment


                      • #12
                        Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                        Har polare med samma problem.
                        Dock rankar jag också jimmy och blekingebilradio högt. Har köpt oräknebart med grejer då och då i 2 år med snabba leveranser och utan några problem.
                        Men somsagt, allt har nog med flytten att göra.. =/
                        SM 2a, Street 2K 2015.
                        SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
                        SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
                        SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                          Hej,

                          Mitt namn är Jimmy och det är jag som är ägare till Blekinge Bilradio.

                          Jag kan inte annat än att hålla med dig, vi är just nu ett strulföretag.

                          För att göra en lång historia kort så flyttade vi vårt lager till Helsingborg i slutet på förra året och efter detta tappade vi tyvärr kontrollen över skickade och ej skickade ordrar samt returer.

                          Detta och att vi ökar ca 100% i försäljning är att vi flyttat vårt lager till Lidköping till ett annat 3PL företag som är riktigt bra.

                          Tyvärr har såklart flytten i sig varit kaos och därav ännu fler veckor med sena ordrar, sändningsnummer som inte kunnats skickats dom första dagarna osv.

                          Innan flytten hade vi ca 12% sena ordrar och i samband med flytten ca 32% tyvärr. Men detta beror inte på vårt lager eller dess personal som vi anser är dom bättre i Sverige utan helt på grund av oss själva och flytten i sig.

                          Vi kavlade själva upp armarna och arbetade på lagret i ca 8 dagar och under tiden var mejlsvaren otroligt sena från vår sida.

                          Vi har planerat denna flytten länge och anställning av personal är planerad sedan tidigare men "tyvärr" så kom vår försäljningsökning lite tidigare än vi kunde klara av.

                          Detta åtgärdas varje dag och nästa vecka hoppas vi att alla ordrar ska vara skickade som ligger kvar sedan innan flytten.

                          Idag har faktiskt vi förstärkt vår support med en "gubbe" till och även en tjej är anställd i måndags som ska "backa" upp på deltid.

                          Så vi är just nu 5st anställda + "ekonomitant".

                          Så är det tyvärr i vår och våra kunders värld just nu, men som sagt nästa vecka hoppas vi allt är grönt ljus igen och vi ber verkligen om ursäkt för detta strul.




                          Originally posted by ime95mos
                          Hej,

                          Vad är era erfarenheter av Blekinge Bilradio? Mina är hittills inte alls bra.
                          Det är liksom ingen surfplatta som ska byggas på 4 månader åt Google, sånt klarar bara Asus av, alterntivt att bygga en rymdraket...

                          Kicker DS1165 och 41 ark SC beställdes 4/6 2012. Två mejl däremellan med ursäkter och svar "Du får mejl när paketet" går iväg...

                          När mejlet med informationen om att paketet väl kommer så går sändingsnumret inte spåra och speditören har inget registrering av det numret i sitt system..

                          Underbart...

                          Snart 1 månad har gått och har fortfarande inte fått högtalare eller dämpmtrl. Det är nästan så att man får planera sin semesterledighet efter Blekinges leveransförmåga...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                            Hej Bengt,

                            Anledningen till att vi kör med standardsvar till kunder som vi inte kan leverera varor till är att vi snittar ca 280 mejl om dagen i "normala" och i samband med att vi inte kan leverera blir det nästan dubbelt upp i mejl och därav standard svar (som alla företag som har många mejl per dag arbetar med om man har "samma typ av frågor").

                            Vi ljuger aldrig, vi är inte en sådan firma och jag är inte en sådan person som ljuger. Då det är jag som svarat dig personligen så kan jag säga att jag hade verkligen trott att du skulle få dina varor dom veckorna vi sagt, men tyvärr hade jag fel.

                            Än en gång så är jag ledsen för detta.

                            Originally posted by Bengt View Post
                            Jag har samma problem. Först lovade dem 1-3 dagars leveranstid sen skulle tydligen lagret flyttas så då lovade dem att paketet skulle skickas 21/6 istället. Detta meddelade dem inte förens köpet redan var genomfört. Redan i det skedet var jag besviken men jag kände mig tvungen att acceptera det. Inget paket skickades den 21:a och jag har hört av mig flera gånger men jag får bara standardsvar med tomma löften tillbaka. Det senaste var att det skulle skickas absolut senast förra veckan. Någon leverans har jag inte fått. Jag tycker att det är helt otroligt oseriöst av dem. Speciellt eftersom dem ständigt bryter sina löften. Hade dem inte lovat något så hade det varit en annan sak. Sen om det är Blekinge bilradio själva eller deras lager som gör fel bryr jag mig som kund inte det minsta om. Fel kan alla göra men då rättar man till dem istället för att ljuga, ljuga och ljuga igen. Det ska väldigt mycket till för att jag ska handla av dem igen eller rekommendera någon annan att göra det.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Blekinge Bilradio - Strulföretag eller inte?

                              Har själv bara mycket goda erfarenheter av företaget.
                              Även om jag själv jobbar på ett plocklager med utleveranser till kunder vet jag att det kan ibland bli fel,det är människor som jobbar med sånt,inte robotar
                              Min projekttråd om olika bilar.
                              http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=33360
                              Äkta bio ljud
                              http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=34913
                              Min blogg,om bilar,bilstereo & annat kul
                              http://mr-nonplus.blogspot.se/

                              Comment

                              Working...
                              X