Announcement

Collapse
No announcement yet.

245 Supar lite seriösare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: 245 Supar lite seriösare

    ja de med 740 fästet är ingen dum ide slipper man en massa krångel. bara o hänga dit o sen sätta på 3 generatorer. då har man gött med laddström sen. vart får du tag på 220a generator o va kostar dom?
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

    Comment


    • #32
      Re: 245 Supar lite seriösare

      Originally posted by perkan View Post
      ja de med 740 fästet är ingen dum ide slipper man en massa krångel. bara o hänga dit o sen sätta på 3 generatorer. då har man gött med laddström sen. vart får du tag på 220a generator o va kostar dom?
      Frode säljer såna jag tror han sa att den kosta runt 6000kr

      Comment


      • #33
        Re: 245 Supar lite seriösare

        fy fan. de va inge billigt. lite för dyrt för mig de. då kör ja hellre med 3st 100a hehe.
        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

        Comment


        • #34
          Re: 245 Supar lite seriösare

          Nu har jag lekt lite med termlab men det blev bara bassrace orkade inte flytta lådan så det blir nästa helg.

          Jag har ju inte skivan så vi prova med Maskinen - segertåget

          Jag sa till flickvännen att hon skulle prova 1 gången hon körde bassrace då satt hon en 139.9 repa det gilla hon

          Comment


          • #35
            Re: 245 Supar lite seriösare

            Originally posted by Sound_lover View Post

            Jag sa till flickvännen att hon skulle prova 1 gången hon körde bassrace då satt hon en 139.9 repa det gilla hon
            snart behöver hon inte dig utan tar 245an till hjälp istället

            Comment


            • #36
              Re: 245 Supar lite seriösare

              Originally posted by The one n only View Post
              snart behöver hon inte dig utan tar 245an till hjälp istället
              HA HA HA HA HA. ja man ska nog aldrig dra in frugan i sånna här sammanhang. bättre vibrator finns ju inte
              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

              Comment


              • #37
                Re: 245 Supar lite seriösare

                Originally posted by perkan View Post
                HA HA HA HA HA. ja man ska nog aldrig dra in frugan i sånna här sammanhang. bättre vibrator finns ju inte
                Jo det är klart man ska då slipper man ju höra att man aldrig är hemma för då är ju dom med i garaget


                Idag bestämde jag mig för att bygga vägg vid b-stolpen för att få plats med allt. Så idag ska jag bygga en oseriös vägg för orion basarna och prova lite.
                Det blir seriös vägg när jag får mina andra basar.

                Jag har fått bassrace skivan så det blir nog lite bassrace också.

                Comment


                • #38
                  Re: 245 Supar lite seriösare

                  jasså de blir vägg. ska bli kul o se va de spelar med de för dig. kommer nog öka duktigt skulle ja tro. men du ska alltså inte ha något baksäte i din då. blir ren spela högt bil med andra ord.
                  Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                  Comment


                  • #39
                    Re: 245 Supar lite seriösare

                    Originally posted by perkan View Post
                    jasså de blir vägg. ska bli kul o se va de spelar med de för dig. kommer nog öka duktigt skulle ja tro. men du ska alltså inte ha något baksäte i din då. blir ren spela högt bil med andra ord.
                    Ja det får bli en ren ljud bil jag har ju en 740 limo som man kan supa i



                    Ja här kommer lite bilder. Det blir provspelning i möra




                    Comment


                    • #40
                      Re: 245 Supar lite seriösare

                      ser riktigt nice ut. hoppas på 150++ nu då. heja heja heja så fort du testkört så vill vi se resultatet o ja hoppas de står mer än 151db nu. hehe. lycka till.
                      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                      Comment


                      • #41
                        Re: 245 Supar lite seriösare

                        Ser maffigt ut, men får du ens in stolarna nu?

                        Comment


                        • #42
                          Re: 245 Supar lite seriösare

                          Originally posted by Slarvar View Post
                          Ser maffigt ut, men får du ens in stolarna nu?
                          Ja jag tror det går. får prova det i möra.



                          Ja nu är väggen färdig och Jag har provat lite. Här kommer lite bygg bilder.












                          Här kommer en mycket avancerad ritning på en av alla bitar












                          DETTA ÄR TESTAT MED STÄNGD DÖRR.
                          Ja när jag prova köra i 39hz så spelade det 150.4db. så pröva jag höja hz lite då såg det ut så här:
                          40hz 150.9db
                          41hz 151.1db
                          42hz 151.5db
                          43hz 151.6db
                          44hz 152.0db
                          45hz 152.2db
                          46hz 152.3db
                          Jag hade ingen batteri laddare så bilen fick bara stå och gå typ 1min mellan testerna.

                          Sen provade jag lite bassrace 149.9 det gick ganska bra men jag har för lite ström. jag hade en kompis som kolla på volt mätaren så jag inte gick under 12v men det gjorde det när jag spela max så jag la mig vid 12v och då blev det 148.3 jag är nöjd ändå

                          Sen så prova jag och en kompis att sitta i bilen och jag drog på nästan fullt så blev det 152db och då prova jag spela max när bara jag var i bilen för han tyckte det var för högt
                          Och då blev det

                          Så jag ska sätta in stolarna i möra och ladda batterierna så kanske det blir bättre.


                          Jag provade spela med en dörr öppen också här är en video
                          http://www.youtube.com/watch?v=QzjaZ...er_profilepage


                          Så jag är nöjd ska se om det inte går lite högre i möra.

                          Comment


                          • #43
                            Re: 245 Supar lite seriösare

                            holy crap batman!

                            Numera 2x Domare i dB Drag/Bassrace/Psychlone

                            VEM FAAAN VAR WIECHERT?

                            Comment


                            • #44
                              Re: 245 Supar lite seriösare

                              Originally posted by Sound_lover View Post
                              Ja jag tror det går. får prova det i möra.



                              Ja nu är väggen färdig och Jag har provat lite. Här kommer lite bygg bilder.












                              Här kommer en mycket avancerad ritning på en av alla bitar












                              DETTA ÄR TESTAT MED STÄNGD DÖRR.
                              Ja när jag prova köra i 39hz så spelade det 150.4db. så pröva jag höja hz lite då såg det ut så här:
                              40hz 150.9db
                              41hz 151.1db
                              42hz 151.5db
                              43hz 151.6db
                              44hz 152.0db
                              45hz 152.2db
                              46hz 152.3db
                              Jag hade ingen batteri laddare så bilen fick bara stå och gå typ 1min mellan testerna.

                              Sen provade jag lite bassrace 149.9 det gick ganska bra men jag har för lite ström. jag hade en kompis som kolla på volt mätaren så jag inte gick under 12v men det gjorde det när jag spela max så jag la mig vid 12v och då blev det 148.3 jag är nöjd ändå

                              Sen så prova jag och en kompis att sitta i bilen och jag drog på nästan fullt så blev det 152db och då prova jag spela max när bara jag var i bilen för han tyckte det var för högt
                              Och då blev det

                              Så jag ska sätta in stolarna i möra och ladda batterierna så kanske det blir bättre.


                              Jag provade spela med en dörr öppen också här är en video
                              http://www.youtube.com/watch?v=QzjaZ...er_profilepage


                              Så jag är nöjd ska se om det inte går lite högre i möra.

                              155 med öppen dörr. fy fan nu börjar de ta sig du. tråkigt att de va med öppen dörr men de är satans högt. o de va ju inga dåliga resultat med stängd dörr heller. nu är ja gött sugen på o få i min låda o se om de gjort någon skillnad med vägg o att ja tätat hela bilen. men grattis till resultaten/ökningen
                              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

                              Comment


                              • #45
                                Re: 245 Supar lite seriösare

                                fy satan va högt du börjar spela. en liten fråga bara spelar det högre när basarna sitter långt ner eller har du monterat dom nere för det va smidigare?

                                Comment

                                Working...
                                X