Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Min lilla PoLow

    Imorgon ska jag hämta lite tunga grejer i mölnlycke hehe..

    Idag hände inte mkt.. Jobbar man 17-04 finns varken energi eller tid att greja speciellt mycket på dagarna

    Men måndag tisdag kan ni se fram emot lite update. Ska försöka hinna fixa allting. Och kanske hinner jag även mäta lite

    Comment


    • #17
      Re: Min lilla PoLow

      säg till när du vill offra baksätet..funderar på om jag ska göra mig av med min bas då den bara står just nu
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

      Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

      Comment


      • #18
        Re: Min lilla PoLow

        Du... en fundering, Skulle du inte bygga lådan av spånskiva, som det även ser ut på bilderna?
        Lite fundersam vart du har Limfogen någonstans? =P

        Comment


        • #19
          Re: Min lilla PoLow

          Baksätet få bli kvar ett tag till

          Njaaa.. Sån limfog mena jag inte riktigt

          Comment


          • #20
            Re: Min lilla PoLow

            hahah jävlas lite Ser bra ut hittills! =)

            Comment


            • #21
              Re: Min lilla PoLow

              Förstod det

              Tackar så mkt! Inte så jättemkt roligt o se på nu, och det är ju inget herrejössesbygge heller. Men roligt att se att såpass många ändå kollar in tråden! Det ger lite större sug på att greja o fota o visa

              Comment


              • #22
                Re: Min lilla PoLow

                hehe ändå det lilla som räknas vettu
                Fasen saknar min gamle blåe polo jag hade, lite granna iaf ^^ Dock hann jag aldrig med nåt seriöst ljud i den... ^^ Finns mycket att göra i dom inom ljudbygge om man vill

                Comment


                • #23
                  Re: Min lilla PoLow

                  Idag har jag hämtat bas och 4st batterier tyvärr har jag ingen möjlighet att ladda upp bilder från telen, och är inte hemma förräns inatt. Men dÅ kommer de bild på monstret

                  Planen är att försöka få ihop allt så det spelar imorgon. Iaf basen.

                  Problem som uppdagats:

                  Plats.. Kommer bli nåt in i helsike trångt!

                  Kabelskor.. Har fanimej inga kabelskor !! Får väl bli en tripp till biltema..

                  Garage. Har ingenstans att vara om de regnar

                  Comment


                  • #24
                    Re: Min lilla PoLow

                    Jaha... Bara två batterier får plats i baljan.. Knappt ens det!

                    Får väl köra så tills ork att bygga ny eller modifiera nuvarande låda finns.. Tänkte om man radar upp dom och formar botten på lådan efter batterierna..

                    Comment


                    • #25
                      Re: Min lilla PoLow

                      baksätet..
                      problemen löser sig direkt
                      Audi A4 B5 -98
                      Pioneer P90 + DEQP90
                      Sinfoni amplitude 50.4x
                      Sinfoni shadow 100.2
                      Sinfoni S165W x4
                      Sinfoni S100M
                      Sinfoni S25T

                      Vw up -12
                      På gång..
                      New car, hi end old school..

                      Comment


                      • #26
                        Re: Min lilla PoLow

                        Tror jag löst det ska bygga ett golv där bak, sen lägger jag batterierna ner. Så får lådan stå på batterierna.

                        Blev dessvärre tvungen o jobba idag. Så får bygga vidare imorgon.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Min lilla PoLow

                          Nu sitter grejerna i det var på håret att grejerna fick plats där bak.. det är sk presspassning på det mesta :P







                          när man bygger mitt i natten får man ta vad man har :P en gammal sunkig alldeles för tunn plyfaskiva som jag stagat på undersidan. "plankorna" kommer från en skrotad hylla av nåt slag.. haha



                          kabelsallad



                          lådan hamnade rätt lagom i höjd trots batteriernas placering! helt otippat då jag byggde först och planerade efteråt..



                          Jag märkte omgående att det var något som inte alls stod rätt till.. hade inte ens börjat höja ordentligt innan jag kände bränd lukt.. trodde fan det var ett skämt, då denna basen ska tåla duktigt med effekt! gick bak för o känna om lukten kom från porten, och ser då hur det BLIXTRAR inne i lådan.. suck.. trodde först att det var dålig kontakt på pressanslutningarna.. men såg till min förvåning att "trådarna" brunnit eller slitits av...

                          Vart får man tag på såna här tinsel leads? gärna lite grövre..

                          Comment


                          • #28
                            Re: Min lilla PoLow

                            Nu e tommie glad igen

                            Nya leads 4st och nåt jbl-lim att kladda lite med inhandlat på ln högtalarservice i göteborg då e det bara hem o löda lite nu då.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Min lilla PoLow

                              osis

                              original spole ska väl tåla 8.5kw nominellt men dom här vet ja inte.

                              sånt man får räkna med när man har lite effekt
                              Audi A4 B5 -98
                              Pioneer P90 + DEQP90
                              Sinfoni amplitude 50.4x
                              Sinfoni shadow 100.2
                              Sinfoni S165W x4
                              Sinfoni S100M
                              Sinfoni S25T

                              Vw up -12
                              På gång..
                              New car, hi end old school..

                              Comment


                              • #30
                                Re: Min lilla PoLow

                                Hehe.. Kanske det men tror inte att det är pulvret som ställde till det, utan snarare mekanisk påfrestning och leadslap mot den hårda konan.

                                Har i alla fall lagat basen. Men stygnet som håller nere leaden gick sönder på ena sidan, vilket gjorde att det vickade väldigt mycket inne vid konan där lödningen var gjord. Så nu har jag lagat den på ett nytt sätt som jag tror kommer fungera. Måste bara sätta något mjukt över leadsen på konan för o undvika leadslap.

                                Hann iaf spela lite och konstaterat lite olika saker.

                                Lådan är nog aningen djupt avstämd, och kanske lite stor? Basen slår ganska duktigt men det spelar inte så jäkla högt ändå. Spelar högst runt 40 hz nu..

                                Sen är det nog åt helsike för låg utsignal på min stereo. Har steget gainat max, och ändå måste jag spela över 40 av 50 på stereon..

                                Mätte späningen på högtalarutgången när jag spelade lite musik, och det började klippa redan runt 40V :O det blir inte mkt effekt ur steget om man räknar lite.. Och det märks att steget inte förbrukar så värst mkt heller, för det blir inte ens pissljummet, och batterispänningen droppar knappt nånting..

                                Ska prova lägga i några 5l dunkar med vatten imorgon i lådan. Då hamnsr det runt 70l och 40 hz avstämning, istället för 85l 36hz..

                                Reserverar för felskrivning o att jag kanske skrivit konstigt.. Men har sovit ca 7-8 h på snart 3 dagar..

                                Comment

                                Working...
                                X