Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • SPL: Min lilla PoLow :)

    Sitter o har tråkigt på jobbet. Så tänkte tjuvstarta på mintänkta projekttråd.

    Här kommer bilder o lite tjöt dyka upp inom kort på min lilla polo o vad som byggs i den.

    Inget jätteballt bygge, utan mest korvmojjedunk, men förhoppningsvis med lite potential för bassrace o annat tävlande om jag skulle va sugen!

    Prylar som ska användas är just nu:

    Xxx 10.000d
    Xxx 15"
    5 batterier varav 4st gel som ska sitta bak i baljan.
    Och musiken får komma från lite billiga gas alpha högtalare drivna på hu så länge.

    Puss allihopa

  • #2
    Re: Min lilla PoLow

    så de va du som snöt den sista xxx..va lite sugen på en till ja
    Audi A4 B5 -98
    Pioneer P90 + DEQP90
    Sinfoni amplitude 50.4x
    Sinfoni shadow 100.2
    Sinfoni S165W x4
    Sinfoni S100M
    Sinfoni S25T

    Vw up -12
    På gång..
    New car, hi end old school..

    Comment


    • #3
      Re: Min lilla PoLow

      Kan nog poppa lite ska bli spännande å följa
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

      SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC

      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

      Comment


      • #4
        Re: Min lilla PoLow

        Originally posted by bonnenalex View Post
        Kan nog poppa lite ska bli spännande å följa
        Ja jag hoppas på det! Trött på klen basgång nu.. Vill att de kittlas redigt i örona

        Originally posted by JohanH View Post
        så de va du som snöt den sista xxx..va lite sugen på en till ja
        Yes sir behöver nåt som tål pulvret bättre än min aq 18, o fick ju sålt den för samma som jag köper 15"aren för, så valet var ju givet

        Comment


        • #5
          Re: Min lilla PoLow

          de va inte illa

          ja dom vill ha lite effekt..men är trevliga iaf

          min får ligga i garaget tills jag kommer på nå kul å ha den till igen
          Audi A4 B5 -98
          Pioneer P90 + DEQP90
          Sinfoni amplitude 50.4x
          Sinfoni shadow 100.2
          Sinfoni S165W x4
          Sinfoni S100M
          Sinfoni S25T

          Vw up -12
          På gång..
          New car, hi end old school..

          Comment


          • #6
            Re: Min lilla PoLow

            Effekt finns det gott om

            Jaså har du inget o driva med eller varför ligger den bara?

            Tänkte börja bygga lite låda imorgon. Var lite lat så beställde färdigsågade bitar då får man raka fina snitt o bra limfogar på köpet.

            Det blir en slotportad låda på 85l netto. Porten avstämd 40hz. Lite lagom sådär

            Comment


            • #7
              Re: Min lilla PoLow

              har steg som är trasigt just nu men beställde delar igår så borde väl få igång det så fort jag orkar sätta mig och löda lite.

              byggde 150 liter låda ja..avstämd runt 30 så den spelar rätt kul

              har lite olika prylar att välja på oxå så just nu sitter det annat i som väger lite mindre.

              stora lådan är så stor att jag knappt får plats med stegen ist så vi får se om jag kommer använda basen alls.

              köper jämt färdigsågat jag med..smidigt och sen betalar jag ändå så lite för det så lika bra
              Audi A4 B5 -98
              Pioneer P90 + DEQP90
              Sinfoni amplitude 50.4x
              Sinfoni shadow 100.2
              Sinfoni S165W x4
              Sinfoni S100M
              Sinfoni S25T

              Vw up -12
              På gång..
              New car, hi end old school..

              Comment


              • #8
                Re: Min lilla PoLow

                Ofanken tråkigt när det ska brinna i stegen..

                Jag får knappt plats med en så stor låda på annat sätt än basen bakåt.. Och det funkade väl sådär med 18"aren.. Blev lite väl nära luckan. Så jag tog ungefär vad jag hade till min gamla aq 15 i min golf. Den lådan lirade redigt gött! Så får jag labba vidare därifrån sen

                Om jag inte mätt o tänkt helt galet kommer jag kunna bulta steget i lådans baksida, mot ryggstödet till. Annars vette fan vart den kolossen ska få plats! Haha

                Första gången färdigsågat för min del, men inte sista 400 för hela kalaset. Brukar ändå få pynta en bit över 200 för en skiva så..

                Comment


                • #9
                  Re: Min lilla PoLow

                  Originally posted by Vw_performance View Post
                  Effekt finns det gott om

                  Jaså har du inget o driva med eller varför ligger den bara?

                  Tänkte börja bygga lite låda imorgon. Var lite lat så beställde färdigsågade bitar då får man raka fina snitt o bra limfogar på köpet.

                  Det blir en slotportad låda på 85l netto. Porten avstämd 40hz. Lite lagom sådär
                  De va som fan! Skruvar man bara dit limfogarna sen då eller?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Min lilla PoLow

                    Originally posted by Vw_performance View Post
                    Ofanken tråkigt när det ska brinna i stegen..

                    Jag får knappt plats med en så stor låda på annat sätt än basen bakåt.. Och det funkade väl sådär med 18"aren.. Blev lite väl nära luckan. Så jag tog ungefär vad jag hade till min gamla aq 15 i min golf. Den lådan lirade redigt gött! Så får jag labba vidare därifrån sen

                    Om jag inte mätt o tänkt helt galet kommer jag kunna bulta steget i lådans baksida, mot ryggstödet till. Annars vette fan vart den kolossen ska få plats! Haha

                    Första gången färdigsågat för min del, men inte sista 400 för hela kalaset. Brukar ändå få pynta en bit över 200 för en skiva så..
                    kan du inte dra plattjärn i lådans ytterkanter och hänga stegen i taket då?
                    då slipper du iaf ha problem med plats plus att det blir luftigt och fint
                    Audi A4 B5 -98
                    Pioneer P90 + DEQP90
                    Sinfoni amplitude 50.4x
                    Sinfoni shadow 100.2
                    Sinfoni S165W x4
                    Sinfoni S100M
                    Sinfoni S25T

                    Vw up -12
                    På gång..
                    New car, hi end old school..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Min lilla PoLow

                      Originally posted by BJonsson View Post
                      De va som fan! Skruvar man bara dit limfogarna sen då eller?
                      Hehe... menade att limfogarna blir fina och starka när det är bra passform på bitarna

                      Originally posted by JohanH View Post
                      kan du inte dra plattjärn i lådans ytterkanter och hänga stegen i taket då?
                      då slipper du iaf ha problem med plats plus att det blir luftigt och fint
                      njaa.. vill inte skylta med grejerna för alla tjuvar.. det måste sitta under hatthyllan tyvärr.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Min lilla PoLow

                        här kommer lite bilder. kanske inte så jättespännande men iaf något :P

                        påbörjade lådan. alla bitar är på plats. kvarstående är baffelhål, och såga ut för porten och runda kanterna på denna. sen är tanken att rolla lådan svart.










                        Comment


                        • #13
                          Re: Min lilla PoLow

                          Ser bra ut.
                          Inte sugen på göra dig av med zachry steget?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Min lilla PoLow

                            Originally posted by partyvan View Post
                            Ser bra ut.
                            Inte sugen på göra dig av med zachry steget?
                            det där e nog ett hollywood steg

                            Comment


                            • #15
                              Re: Min lilla PoLow

                              Originally posted by partyvan View Post
                              Ser bra ut.
                              Inte sugen på göra dig av med zachry steget?
                              Tackar!

                              Det är redan sålt till en kompis som ville dela upp betalningen på två månader. Så det och min aq 18" får ligga hemma tills dom sista slantarna ligger i min plånbok

                              Originally posted by ville91 View Post
                              det där e nog ett hollywood steg
                              Skarpögde ville är i farten visst är det ett hxa steg

                              Imorgon tänkte jag försöka hinna med att såga upp baffelhål och port, och sen ge den lite kärlek från vinkelslipen så kanterna blir riktigt runda och fina! portarean är ju inte gigantisk, så vill ju undvika blåsljud till vilket pris som helst.

                              Om ja hinner ska jag börja såga ut bafflar att sätta mina svindyra gas 6x9or i ska göra det så simpelt som möjligt. Bara en platt stor baffel istället för dörrfacket. Nästan som gjort för att det ska vara enkelt o få in högtalare där! Och den dagen då jag vill satsa pålite dyrare framsystem är de bara o göra en ny baffel. Kostar ju ingenting alls, och tar ju knappt 30min o såga ut skiten.

                              (så ni slipper fråga: jag köpte en uppsättning splitt nya 6x9 i samma serie som mina 4" i brädan, för ynka 300 av en polare. Har man inte några guldbyxor får man hålla utgifterna låga istället )

                              Comment

                              Working...
                              X