Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 328 IA E36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: BMW 328 IA E36

    Originally posted by sqrewdriver View Post
    Satt precis och dreglade över ett par sådana på EAD´s hemsida., verkar vara
    riktigt trevliga prylar. snöade in på det eftersom dem skall vara trevliga ersättare istället kep:arna som sitter i megatrenderna brorsan har..

    hur tror vi dem funkar i bil?
    Dom fungerar helt klockrent i bil! :3 Diskuterat en del med Patrik(Skogis) i Trollhättan angående dom, samt även ensamma foxen här på forumet.. samt även provlyssnat i båda bilarna som fick mig att köpa dom. Mina spelar 50hz och rakt uppåt... och vid topparna så hjälper DD diskanterna till en del just nu.. och förutom lite låg ljudbild(enligt mig då... jag är ändå rätt kort) så spelar dom helt underbart nästan helt ensamma i den positionen jag har i BMW'n :3

    Dom är gjorda för att spela Open Air men jag har hört ryktesvägen att dom ska vara jättetrevliga i 7 liter slutet :3
    When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
    Shinichi Kudo (Detective Conan)

    Comment


    • #17
      Re: BMW 328 IA E36

      ooooh, prisvärt med andra ord.. nu vart jag nyfiken, skall inte upp/ner mot uppsala sthlm nått mot säsongen så man kan tjuva en lyssning?

      Comment


      • #18
        Re: BMW 328 IA E36

        Originally posted by Shidapu View Post
        Tvivlar herr zrken på min enastående förmåga att ska väljudande baslådor ?
        Nej, inte det minsta :3
        Jag minns du vart nöjd med pwk'n tidigare, och det lät så specialsuperduper att det kunde ju vara så han vart inblandad igen

        Ska bli kul att se vad ni kommer upp med!

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #19
          Re: BMW 328 IA E36

          Originally posted by sqrewdriver View Post
          ooooh, prisvärt med andra ord.. nu vart jag nyfiken, skall inte upp/ner mot uppsala sthlm nått mot säsongen så man kan tjuva en lyssning?
          Nae inte vad som är planerat tyvärr ^^ Men kommer du ner mot Göteborg så kan du hojta, eller besöka BRL i Trollhättan så kanske du får lyssna i någon av Patriks 2 bilar :3
          When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
          Shinichi Kudo (Detective Conan)

          Comment


          • #20
            Re: BMW 328 IA E36

            specialsuperduper... hehe lätt mitt nya favorit ord...

            Det stämmer att han gör GRYMMA lådor, kan säga att den jag har nu är fan SJUK med... från 27-30Hz SPIKRAK till 63Hz i alla fall där delar jag på 36db..
            Men DAMMMMM.... längtar HELT sjukt till mina batterierer och stora steg hittar in i bilen... men låt oss inte klottra ner Micas tråd nu...
            Jag har ju en alldeles egen :P

            Originally posted by zrken View Post
            Nej, inte det minsta :3
            Jag minns du vart nöjd med pwk'n tidigare, och det lät så specialsuperduper att det kunde ju vara så han vart inblandad igen

            Ska bli kul att se vad ni kommer upp med!
            Change is the only constant.




            https://www.facebook.com/groups/massql/

            Comment


            • #21
              Re: BMW 328 IA E36

              Originally posted by Mica View Post
              Nae inte vad som är planerat tyvärr ^^ Men kommer du ner mot Göteborg så kan du hojta, eller besöka BRL i Trollhättan så kanske du får lyssna i någon av Patriks 2 bilar :3
              Skall göra! Har ju lite resande och sÅnt i jobbet, hamnar nere i Gbg imellanÅt hos thermoking aka H-O Nilsson. Kommer aldrig ihåg bad det området heter.

              Comment


              • #22
                Re: BMW 328 IA E36

                Originally posted by sqrewdriver View Post
                Satt precis och dreglade över ett par sådana på EAD´s hemsida., verkar vara
                riktigt trevliga prylar. snöade in på det eftersom dem skall vara trevliga ersättare istället kep:arna som sitter i megatrenderna brorsan har..

                hur tror vi dem funkar i bil?
                Vi tror inte...vi VET att de funkar bar i bil

                Originally posted by Mica View Post
                Dom fungerar helt klockrent i bil! :3 Diskuterat en del med Patrik(Skogis) i Trollhättan angående dom, samt även ensamma foxen här på forumet.. samt även provlyssnat i båda bilarna som fick mig att köpa dom. Mina spelar 50hz och rakt uppåt... och vid topparna så hjälper DD diskanterna till en del just nu.. och förutom lite låg ljudbild(enligt mig då... jag är ändå rätt kort) så spelar dom helt underbart nästan helt ensamma i den positionen jag har i BMW'n :3

                Dom är gjorda för att spela Open Air men jag har hört ryktesvägen att dom ska vara jättetrevliga i 7 liter slutet :3
                Jag har hört 9 liter jag. Far han med osanning för oss båda eller har det att göra med olika ställen de skall vara på?
                Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                Comment


                • #23
                  Re: BMW 328 IA E36

                  Tjo alla, inte direkt en uppdatering men snarare en fråga...

                  Mitt Audison SRX5 uppför sig väldigt märkligt. Vänster bak kanal slutar spela så fort det är lite ljud.. som t.ex. i pauser i musik eller på låg volym. Har dragit sprillans ny högtalarkabel genom hela bilen.. lågnivån som går till steget är en G-Snake som har fungerat ypperligt i min tidigare Saab... jag har skakat på lågnivån bakom stereon, känt på alla kablar på slutsteget och ja.. vänster bakkanal vill helt enkelt inte spela när det är lite ljud. Högtalarkablarna är dessutom lödda direkt på högtalaren.. plus att vore det glapp vid högtalaren så tycker jag att den borde spela dåligt när den vibrerar mycket.

                  ...slutsteget har när den var hos tidigare ägare varit inne på kontroll för precis det här beteenden och under den tiden så fick förra ägaren ett annat SRX5 att leka med som fungerade ypperligt... sedan så fick förra ägaren tillbaka steget och då fungerade det ypperligt i hans bil. Sedan så hamande det på hyllan hos denna personen tills garantin gick ut och sedan så köpte jag det. Nu har jag ungefär samma problem med samma steg i min bil...

                  Jag har inte plockat isär steget och kollat... då dom under reparationen inte ens kunde hitta någonting. Dessutom så tycker jag att vänster bak kanal spelar lägre och lägre för varje dag jag sätter mig i bilen.. höger bakkanal(dvs höger midd) är nu sänkt med 5db på stereon som lät ypperligt igår... och nu idag på vägen hem så tyckte jag att vänster midd spelade lägre än höger igen...

                  Så ja... några idéer vad som kan vara fel? Jag misstänker som sagt steget.. och ifall det är steget vad är det som kan vara fel i det? O.o
                  When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                  Shinichi Kudo (Detective Conan)

                  Comment


                  • #24
                    Re: BMW 328 IA E36

                    Jag tror också på steget men vad inuti som felar har jag dock ingen aning om , hoppar ljudet igång igen om du höjer volymen på Hu?
                    "Sound by Hewi"

                    Blue eMotion by heWi

                    Comment


                    • #25
                      Re: BMW 328 IA E36

                      Yes, volym på steget är orelevant.. typ precis som att det är fruktansvärt dålig signal... jag tycker även att det är mindre detaljer i vänster midd...
                      When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                      Shinichi Kudo (Detective Conan)

                      Comment


                      • #26
                        Re: BMW 328 IA E36

                        Följer fortsättningen med spänning
                        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
                        --------------------------------------------------------------------------------
                        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
                        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

                        Comment


                        • #27
                          Re: BMW 328 IA E36

                          Låter ju onekligen som att något i steget är dåligt. :/

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #28
                            Re: BMW 328 IA E36

                            Originally posted by zrken View Post
                            Låter ju onekligen som att något i steget är dåligt. :/
                            Jodå. Men Beije hade inne det på hårdtest utan att finna ngr problem......
                            Skumt är bara förnamnet....
                            Inväntar svar från Armour men mit tmail verkar ha kommit bort i cyberrymden och jag får maila dme igen
                            Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                            ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

                            Comment


                            • #29
                              Re: BMW 328 IA E36

                              Kan du inte swappa lågnivåkabeln mellan vänster bak och höger bak, och se om det beter sig på samma sätt? Då kan du ju utesluta signalen in i steget..

                              Samma sak med högtalarkablarna. Är det steget som strular så ska ju problemet byta "sida"..
                              Sponsor:
                              Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                              Tudor Batteries - www.tudor.se
                              Sonax Bilvård - www.sonax.se

                              Comment


                              • #30
                                Re: BMW 328 IA E36

                                Originally posted by ppk View Post
                                Kan du inte swappa lågnivåkabeln mellan vänster bak och höger bak, och se om det beter sig på samma sätt? Då kan du ju utesluta signalen in i steget..

                                Samma sak med högtalarkablarna. Är det steget som strular så ska ju problemet byta "sida"..
                                Det där var inte hel dum idé faktiskt :P får överleva en bilfärd eller liknande med felaktigt ljud helt enkelt
                                When you have eliminated the impossible, whatever remains, however improbable, must be the truth.
                                Shinichi Kudo (Detective Conan)

                                Comment

                                Working...
                                X