Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old May 19th, 2019, 15:27   #41
Freddi
Senior Member

Rep Power: 152 Freddi has a spectacular aura aboutFreddi has a spectacular aura about
Default Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

Tråkigt att läsa om depressionen...vet alltför väl hur det påverkar orken Desto roligare att läsa att du är på gång med bygget igen!

Vad gäller dämpandet så har jag i Beetlen försökt tänka lite annorlunda än vad jag gjort i tidigare byggen. Istället för att tokdämpa alla ytor så försöker jag dämpa på ett sätt som gör att bilen inte blir akustiskt död. Får se hur det funkar då när jag kör igång systemet

/Freddi

Quote:
Originally Posted by Noiseprojekt View Post
Efter att ha plockat ihop hjullager och bromsar bak på båda sidor efter att ha bytt ABS-sensorer, då jag fick borra ur bulten till sensorn på båda sidor tog det lite tid att få det gjort.

Efter det var klart så började jag rota lite i gömmorna och började lite med strömkabeln för att få lite motivation.

4Connect Stage2 50mm2 i kabelstrumpa och flexslang.
Borde inte bli poängavdrag pga oskyddad kabel ialf..

Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111
Freddi is offline   Reply With Quote
Old May 19th, 2019, 19:31   #42
Noiseprojekt
Senior Member

Noiseprojekt's Avatar

Rep Power: 190 Noiseprojekt has a spectacular aura aboutNoiseprojekt has a spectacular aura about
Default Re: Vinterprojekt: Golf IV GTI -99

Quote:
Originally Posted by Freddi View Post
Tråkigt att läsa om depressionen...vet alltför väl hur det påverkar orken Desto roligare att läsa att du är på gång med bygget igen!

Vad gäller dämpandet så har jag i Beetlen försökt tänka lite annorlunda än vad jag gjort i tidigare byggen. Istället för att tokdämpa alla ytor så försöker jag dämpa på ett sätt som gör att bilen inte blir akustiskt död. Får se hur det funkar då när jag kör igång systemet

/Freddi

Jo det är inget vidare! :/
Men har gett mig på att försöka byta kamrem nu, satan så trångt det är!
Är så man saknar en gammal volvo!

Okej, intressant!
Jag förstår helt din tanke, vi bygger ju inga SPL-bilar direkt!
Noiseprojekt is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules