Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

    Originally posted by Frippe_L View Post
    Får ta o kolla in denna film. 10hz toner vid -10 på volymen är iaf inga problem men det hörs inget mer än mekaniska ljud från basen/slavbasen och lådan och så. vid 20hz tjongar det till desto mera.

    Annars gillar jag fortfarande The Haunting och U-571 för det där skaket i soffan/rutorna/ytterdörren eller Stampede scenen i Jumanji :-)
    Som jag skrev innan, så ta det förbaskat lugnt med den filmen. Det är något galet i LFE signalen så har du otur så kan du elda sakerna.

    Kallas det kanske fyrkantsvåg, är osäker men något åt det hållet iaf.

    Fick hem U-571 på BR i förra veckan, vilken scen tror du att jag testade först

    Comment


    • #32
      Re: Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

      Originally posted by Niklas View Post
      Som jag skrev innan, så ta det förbaskat lugnt med den filmen. Det är något galet i LFE signalen så har du otur så kan du elda sakerna.

      Kallas det kanske fyrkantsvåg, är osäker men något åt det hållet iaf.

      Fick hem U-571 på BR i förra veckan, vilken scen tror du att jag testade först
      Sjunkbomberna!!!!
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #33
        Re: Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

        Originally posted by Frippe_L View Post
        Sjunkbomberna!!!!
        Självfallet

        Comment


        • #34
          Re: Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

          Kollade på Inception ikväll och den hade en hel del scener med mkt muller/skakeffekter kollade bara på DVD men bilden var helt ok på den iaf men man märker att man blir bortskämd med BD
          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

          www.garaget.org/Frippe_L

          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

          Comment


          • #35
            Re: Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

            Originally posted by Frippe_L View Post
            Kollade på Inception ikväll och den hade en hel del scener med mkt muller/skakeffekter kollade bara på DVD men bilden var helt ok på den iaf men man märker att man blir bortskämd med BD
            Blu-ray is da shit på nya filmer... jag spekulerar i vilken min nästa tve ska bli för att nå ännu bättre resultat... =)=) Dock lutar de åt en ny plasma framför LED.... men vem vet ;P

            Comment


            • #36
              Re: Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

              Originally posted by Tunnan View Post
              Blu-ray is da shit på nya filmer... jag spekulerar i vilken min nästa tve ska bli för att nå ännu bättre resultat... =)=) Dock lutar de åt en ny plasma framför LED.... men vem vet ;P
              Enligt säkra källor ska Lg 3D modell 47LX950N vara en av dom bästa tv apparater man kan köpa idag.

              Dock är den rätt dyr tyvärr.

              Comment


              • #37
                Re: Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

                har läst en del om alla nya 3d tvs, massvis med tester både i sverige och utomlands, men i alla tror jag så vinner panasonic plasman, dom har inte fått till 3d tekninken på lcd än,
                antingen så ser man fortfarande suddigt som när man är utan glasögon, eller så blir bilden mörk om man lutar huvudet lite,

                http://m3.idg.se/2.17506/1.353324/st...r-basta-3d-tvn
                http://www.youtube.com/watch?v=C8haf9oIlkk

                och helt sjukt att dom inte fått till clouding problemet på nya lcdtvsar än, det är skamligt enligt mig,
                Last edited by sjobas; December 28, 2010, 21:36.

                Comment


                • #38
                  Re: Bästa blu ray filmerna bild/ljud.

                  Originally posted by sjobas View Post
                  har läst en del om alla nya 3d tvs, massvis med tester både i sverige och utomlands, men i alla tror jag så vinner panasonic plasman, dom har inte fått till 3d tekninken på lcd än,
                  antingen så ser man fortfarande suddigt som när man är utan glasögon, eller så blir bilden mörk om man lutar huvudet lite,

                  http://m3.idg.se/2.17506/1.353324/st...r-basta-3d-tvn
                  http://www.youtube.com/watch?v=C8haf9oIlkk

                  och helt sjukt att dom inte fått till clouding problemet på nya lcdtvsar än, det är skamligt enligt mig,
                  Glömde skriva att 3D bilden på den tv`n (LG 47LX950N9 är inte bättre än andra tv-apparater,utan det är vanlig 2D bild som den är bäst på.

                  Comment

                  Working...
                  X