Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroen C5 kombi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Citroen C5 kombi

    Originally posted by Lonefox View Post
    Det KAN dock ge andra problem...
    Min främre golvlucka pressas fast mot hjulhusen nu
    Ptja. Inte så mycket att säga om det

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #17
      Re: Citroen C5 kombi

      Byggde en fästanordning till batteriet bak, inte mitt stoltaste moment när det gäller tillverkning men men
      Tanken är att det ska bultas fast i bilen och batteriets minuspol ska jordas i fästet som en förlängd del av karossen då jag inte hittade några andra bra jordpunkter i närheten.


      På plats, borrat skruvhål i plåtningen för att skruva fast det ordentligt och få en bra jordning.

      Batteriet på bryggan


      Med klädseln på plats, ska bara bygga ett lock för.


      Så här blev lådan förresten på plats.
      I version 2 kommer det sitta en 10 el 12 när jag kollade hur mycket plats det gick att trolla fram

      Comment


      • #18
        Re: Citroen C5 kombi

        Hoppas att du verkligen sätter FAST batteriet och inte bara har det ståendes som på bilderna.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #19
          Re: Citroen C5 kombi

          Haha nää det sätts givetvis fast med adekvat fästanordning , annars kan det bli spännande

          Comment


          • #20
            Re: Citroen C5 kombi

            Har inte hänt så mycket sista tiden, har varit på övning på jobbet och en flickvän som inte gillar när man står i garaget.
            Men har iaf byggt en fästanordning till baslådan och en klämma till batteriet.
            Helt otroligt vad man hela tiden fattas grejer så den mesta tiden går åt till att vänta på grejer man har beställt, hittade en butik som hade bra pris på gummiklädd förtenad strömkabel så jag köpte på mig en ny kabel ist för den äckliga cca kabeln jag har liggande.
            När jag köpt ännu lite mer kabelstrumpa så kanske jag kan börja trycka in kabel i bilen.
            Nästa gång så ska jag köpa på mig 3 ggr så mycket kabelstrumpa som jag tänkt från början....

            En liten undran så här på kvällen, man kan ju räkna på kabelgrovlekar hit o dit men när man börjar kabeln med en till tvärsnittet liten säkring i förhållande till kabel, blir inte tex en 200amp säkring en begränsning på en 50 kvadrat kabel och blir isf fler säkringar i kedjan strypningar?

            Comment


            • #21
              Re: Citroen C5 kombi

              Ja så har man fått lite gjort idag iaf, började på mina a-stolpar men glömde som vanligt att fota från start så det fick bli från stolpe 2.

              Lärdomar från stolpe 1 var att "förbehandla" orginaltyget på plasten med polyester för det satt som tusan och gick inte ta väck så det fick vara kvar som fästgrund.
              Lärdom 2 var att styva upp området där baffeln ska vara redan innan med glasfiber.


              Första kåpan grovspacklad

              Och som vanligt var inte inköpen slut, beslutade att det var lika bra att köpa in en hydraulisk presstång och köpa en ny stereo så det blev en deh-80prs.

              Comment


              • #22
                Re: Citroen C5 kombi

                Projektet lever fortfarande, håller på att klä a stolpar och har fått hem mina monteringsringar i mdf...för ett pris på 160kr var det inget att hålla på och bygga själv.
                Fick dock lite problem när jag bestämde att skaffa ett par GZUT 25SQX diskanter till stolparna ist så det får vi några adapterringar i aluminium.
                Håller på att bygga ett rack till slutsteg och dsp och få rattstyrningen att fungera med stereon fast det verkar vara svårt.
                Om en vecka får jag tid att bygga lite och ta bilder och dra den sista kabeln.

                Comment


                • #23
                  Re: Citroen C5 kombi

                  Originally posted by robban75 View Post
                  En liten undran så här på kvällen, man kan ju räkna på kabelgrovlekar hit o dit men när man börjar kabeln med en till tvärsnittet liten säkring i förhållande till kabel, blir inte tex en 200amp säkring en begränsning på en 50 kvadrat kabel och blir isf fler säkringar i kedjan strypningar?
                  Ja, man skulle ju kunna tro det, men ström är lite speciell, det är sträckan som räknas också, och säkringen är ju så kort, och ger då inte så mycket motstånd.
                  -När smaker en blues som bäst?
                  -Hvaergang!

                  Keep The Devils music alive.

                  Alcohol does not make you FAT-it makes you LEAN........against tables, chairs, floors, walls and ugly people.

                  Comment

                  Working...
                  X