Announcement

Collapse
No announcement yet.

6x9 4 st

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 6x9 4 st

    Planen var att klämma i 4st DLS Classic 960 i hatthyllan på raggarbilen, de äldsta(köpta 2000) hade tyvärr gjort sitt. De andra är inte många år och mer el mindre nya.

    Så köpte ett par gas alpha 710 lite impulsivt då de bara kostade 498kr på rea, undrar om jag skulle köpt två par o skippat Dls helt? Gas såg helt ok ut och biffiiga magneter, rejälare än Dls magneter och mkt tyngre. Kör dem parallellt så kanske smartare med 4 lika? I valet o kvalet de kostar ju 498kr ännu?

    https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha-7x10tum.html

  • #2
    Re: 6x9 4 st

    Comment


    • #3
      Re: 6x9 4 st

      Om det inte redan finns 4st 6x9" hål i hatthyllan redan som behöver fyllas, så måste jag fråga, varför?
      Jonas, Umeå

      Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
      Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10

      Comment


      • #4
        Re: 6x9 4 st

        Originally posted by tvett View Post
        Om det inte redan finns 4st 6x9" hål i hatthyllan redan som behöver fyllas, så måste jag fråga, varför?
        Då jag inte har plats för baslåda när tex slicks och verktyg delar och lite annat ska med på streetweek el öl, lite kläder och verktyg på power meet, Classic car week etc tänkte jag att det kanske skulle funka ok och kunna överrösta 700hp+ BB lite bättre och forfarande låta ok?

        Comment


        • #5
          Re: 6x9 4 st

          Originally posted by Malibu ss 64
          Planen var att klämma i 4st DLS Classic 960 i hatthyllan på raggarbilen, de äldsta(köpta 2000) hade tyvärr gjort sitt. De andra är inte många år och mer el mindre nya.

          Så köpte ett par gas alpha 710 lite impulsivt då de bara kostade 498kr på rea, undrar om jag skulle köpt två par o skippat Dls helt? Gas såg helt ok ut och biffiiga magneter, rejälare än Dls magneter och mkt tyngre. Kör dem parallellt så kanske smartare med 4 lika? I valet o kvalet de kostar ju 498kr ännu?

          https://www.brl.se/sv/artiklar/gas-alpha-7x10tum.html
          Hade i min ungdom 4st 6x9 i min 460. Fick ett par DLS av svärfar och kompletterade med ett par MDS samt ett enklare 2kanals MDS slutsteg som jag seriekopplade högtalarna till. Blev riktigt dunderdunk i den bilen.

          Senare gick en av DLS högtalarna så jag ersatte med två st nya Sony Xplöd. Tyvärr så blev ljudet aldrig detsamma igen. Sedan sålde jag skorven.
          Jag skulle nog testa den setup du har, och är du inte nöjd så kika på alternativ.

          Vet inte hur bra DLS är idag, men i början av 2000talet så var dom riktigt grymma.

          Comment

          Working...
          X