Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka hörlurar nyttjar ni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

    Såg nu också att Little Dot har en hel del väldigt trevliga rörstärkare! Och som en väldigt kåt ung pojke för rör som man är så är det svårt att inte titta några gånger extra.
    Och eftersom jag spenderar mesta delen av tiden för tillfället i Kina i knutarna runt Shanghai så ska jag satsa stenhårt på att försöka hitta något ställe som sälje Little Dot grunkemojjser. Får se hur det går!
    Deras MKIV ser otroligt trevlig ut, synd bara att den är så stor iochmed att man kommer ju flyga en hel del. Undra hur en sådan sak med rör klarar av många flygresor per år (endast i handbagage då).
    Fann nyss också en butik mitt i Shanghai som verkar sälja Little Dot, några hundra meter ifrån hotellet jag ibland sover på där!
    Last edited by Tim; June 19, 2013, 15:34.
    Lincoln Mark Viii
    Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
    Sub: 4x DD 1508
    Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

    Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

    Comment


    • #32
      Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

      tim: Senn hd650 är inte skrikiga i mina öron och jag är rätt känslig för det, har väl lyssnat sönder mina öron. Så länge det inte är komprimerad skit jag lyssnar på kan jag lyssna länge utan problem, men så fort det är distade gitarrer eller högt mixat får jag byta låt (jäkligt trist faktiskt). Det är dock inte lurarnas fel utan mina öron. Ingen aning om andra sennheiser-lurar men har också fått för mig att de spelar lite ljust och saknar en del botten. Fast det är bara ryktesvägen. Grado-lurar är IMHO skrikiga, aldrid att jag sätter ett par sådana över mina öron igen. Har bara hört SR80, SR325, RS1 och GS1000. Hemska allihopa. Återigen IMHO.
      De funkar väl sådär med en iphone och en little Dot II++ saknar också lite botten. Ingen aning om de andra små-prickarna, men de är om inte annat jäkligt trevliga att ha bredvid sig en kall mörk vinterdag, sprider både värme och ett väldigt trevligt sken

      Comment


      • #33
        Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

        Nollan: Tack för inlägget Måste iallafall testa HD650 innan jag bestämmer mig för något. Men en liten prick blir det nog iallafall! Synd som fan bara att deras röriga (hihi) saker är så stora, vore underbart med en sån! Vanligtvis älskar jag bara större saker för det är porrigare men det blir lite små drygt när man reser så mycket :/
        Lincoln Mark Viii
        Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
        Sub: 4x DD 1508
        Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

        Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

        Comment


        • #34
          Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

          Kan säga att jag hittade mina iallafall!
          För 40 minuter sedan anlände arbetskamraten från USA här till ön utanför Shanghai med ett par lurar åt mig jag beställde.
          Beyerdynamic DT990.
          Samt så har jag en Little Dot MKIV på väg hit också, bör anlända slutet nästa vecka hoppas jag.
          Hur låter dom? Det kan jag inte svara på. Allt jag driver dom med nu är min telefon och detta är 600ohm varianten. Det går fysiskt inte att beskriva dom på något sätt med detta. Så jag kommer återkomma när jag har min rörstärkare samt bränt in den.
          Det enda jag kan säga är att en telefon räcker INTE till för ett par 600ohmare. Det är fysiskt omöjligt att kalla det tillräckligt

          Jag vart dock väldigt förvånad över att det silvriga inte är plast, utan alujumjum

          Så istället, här får ni en bild på dom


          Jag ber hemskt mycket ursäkt för den stora bilden men jag kan inte ladda upp det någonstans på detta internet. Jag ska vara lycklig att jag efter många försök ens fick upp den på Facebook via proxy (därifrån länken är).
          Lincoln Mark Viii
          Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
          Sub: 4x DD 1508
          Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

          Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

          Comment


          • #35
            Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

            Fick min Little Dot MKIV idag också.
            Sitter och lyssnar as we speak. Fyfan vad klart ljud!
            Nu är det inspelning av båda två som gäller en stund framöver
            Just nu är det Supertramp - Dreamer som gäller! Haha


            Lincoln Mark Viii
            Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
            Sub: 4x DD 1508
            Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

            Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

            Comment


            • #36
              Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

              Fan va gött Tim.
              Detaljerat och ett varmt ljud så som det ska vara.
              sigpicMS-SOUND
              Micke7406

              Comment


              • #37
                Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                Fantastiskt med detaljer må jag säga!
                Dock så vart jag lite paff över hur stor den egentligen är. Den såg ju inte så värst stor ut! Blir intressant att försöka få med sig den från Kina hem till Sverige sen
                En låt som gör sig jävligt bra i denna kombo är Tight Fit - The Lion Sleeps Tonight. Och ja, jag är seriös, haha Bra som fan med midbas i den låten. Gör sig ordentligt bra på detta!
                Lincoln Mark Viii
                Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                Sub: 4x DD 1508
                Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                Comment


                • #38
                  Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                  Sennheister Momentum och BeyerDynamic DT911

                  Comment


                  • #39
                    Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                    Kan uppdatera med att jag har nog fått ihop kanske 80 timmar på steget och kanske nå 100-110 timmar på lurarna i sig. Blir bara bättre och bättre!
                    Lincoln Mark Viii
                    Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                    Sub: 4x DD 1508
                    Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                    Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                    Comment


                    • #40
                      Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                      Jag använder att par Sennheiser HD 600.Har även provar sennheiser HD 650 och 700/800.

                      Men jag gillar bäst 600.

                      Skillnaderna mellan dom är:

                      600-mest neutrala ljudet,minst färgning.

                      650-låter som ett par 600,men har lite mer bas/botten.

                      700-en blandning mellan 600 och 650 ljudmässigt,dock mest lik 600.

                      800-Låter helt olika dom tidigare nämda modellerna.ljudet är mycket mera öppet,lite som att alla inspelningar är gjorda i större rum.
                      Ljudet tycker jag blir lite sterilt och påträngande.
                      Last edited by Välljudsfantast; October 30, 2013, 08:24.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                        Ett par focal spirit one och ett par Denon HP1000 drivs av en cambridge audio DacMagic Plus.
                        Volvo V70 2010 (Volvo orginal HP)
                        Ctr-05 Alpine/Hertz (Mysljud) SÅLD

                        Comment


                        • #42
                          Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                          En drös olika in ear från woodees, tdk, Marshall och några jag inte minns..
                          Annars rullar det ibland lite musik via ett par öppna akg.
                          Drivs med iphone 5 eller ipaden rätt ofta, men har även byggt en batteridriven stärkare baserad på Grado ra1.

                          Så snart jag bestämt mig blir det dock ett par akg k3003 eller Sennheiser ie800 och nån portabel dac som plockar digitalsignalen ur Apple prylar
                          Audi A4 B5 -98
                          Pioneer P90 + DEQP90
                          Sinfoni amplitude 50.4x
                          Sinfoni shadow 100.2
                          Sinfoni S165W x4
                          Sinfoni S100M
                          Sinfoni S25T

                          Vw up -12
                          På gång..
                          New car, hi end old school..

                          Comment


                          • #43
                            Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                            Använder ett par Sennheiser HD500 hemmavid som jag snart haft i 10 tror jag. Finns säkert betydligt bättre lurar men efter så många års användande så sitter dom helt perfekt på skallen =)
                            På jobbet sitter mina Peltor Alert WS klistrade på huvudet. Skulle inte klara en dag på jobbet utan dom...

                            Comment


                            • #44
                              Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                              Jag kör med Denon AH-D600, inte de mest korrekta lurar jag hört, då får man lägga ut mer flis. Men jag älskar karaktären på dem trots det färgade ljudet. De passar mig som hand i handske, komforten är bland det bästa jag varit med om! Prisvärda om man beställer utomlands ifrån, inte lika prisvärda om man köper dem från hifiklubben.

                              MvH Thomas
                              Drömmer...

                              Comment


                              • #45
                                Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                                Nya referensverktyget
                                Akg k3003i
                                Satan va bra dom låter redan med iPhone/iPad





                                Audi A4 B5 -98
                                Pioneer P90 + DEQP90
                                Sinfoni amplitude 50.4x
                                Sinfoni shadow 100.2
                                Sinfoni S165W x4
                                Sinfoni S100M
                                Sinfoni S25T

                                Vw up -12
                                På gång..
                                New car, hi end old school..

                                Comment

                                Working...
                                X