Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka hörlurar nyttjar ni?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

    Hd650 har funnits ute för under 3k för ett tag sen
    Råd å råd...referens sa du ju och hd800 är ändå relativt billig mot va som finns
    Alla av dom listade lär du dock skaffa en riktig förstärkare till..driva med telefon...mja
    Sen finns ju även k550 som ska vara en bra allroundlur
    Audi A4 B5 -98
    Pioneer P90 + DEQP90
    Sinfoni amplitude 50.4x
    Sinfoni shadow 100.2
    Sinfoni S165W x4
    Sinfoni S100M
    Sinfoni S25T

    Vw up -12
    På gång..
    New car, hi end old school..

    Comment


    • #17
      Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

      Originally posted by JohanH View Post
      Hd650 har funnits ute för under 3k för ett tag sen
      Råd å råd...referens sa du ju och hd800 är ändå relativt billig mot va som finns
      Alla av dom listade lär du dock skaffa en riktig förstärkare till..driva med telefon...mja
      Sen finns ju även k550 som ska vara en bra allroundlur
      Johan, läs första inlägget
      Kommer INTE driva med telefon, utan det blir en DAC

      Comment


      • #18
        Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

        Originally posted by Noiseprojekt View Post
        Johan, läs första inlägget
        Kommer INTE driva med telefon, utan det blir en DAC
        Haha..där får man för att man både är lat och glömsk
        Audi A4 B5 -98
        Pioneer P90 + DEQP90
        Sinfoni amplitude 50.4x
        Sinfoni shadow 100.2
        Sinfoni S165W x4
        Sinfoni S100M
        Sinfoni S25T

        Vw up -12
        På gång..
        New car, hi end old school..

        Comment


        • #19
          Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

          Originally posted by JohanH View Post
          Haha..där får man för att man både är lat och glömsk
          Haha lätt hänt, du är inte den första i den här tråden

          Comment


          • #20
            Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

            Lyssnar på Sennheiser HD650, den är min referens just nu. Trevlig lur men jag vet inte varför du vill ha en "ärlig" lur som absolut inte färgar? Jag valde en lur jag tycker låter bra och trevligt til mycket olika musikstilar, färgar den så är jag helt klart med på den, för det låter bra.
            AKG har jag av ren fördom valt bort som skrikig/vass, och det utan att ens har hört dem. Korkat, eller hur?
            För mig var det viktigaste när det är hörlur att den absolut inte har någon som helst peak i de övre registren. Skall man sitta ett tag med dem på öronen övergår det som första halvtimmen låter som högupplöst till att bli en vass jobbig lyssningstrött hörlur. Gissar att jag har hörselproblem, men alla låtar som är mixade att låta högt måte jag stänga av för mina öron orkar inte lyssna på dem, samma sak om det är mycket distade gitarrer/skrikig musik, men det kan ju vara av samma orsak. Mina HD650 orkar jag lyssna på timmar i sträck, mina gamla Grado SR80 klarade jag i säkert 10minuter (ryser vid minnet av hur de låter).

            Skall du ha en riktigt bra lur är Audeze LCD2 en mycket trevlig upplevelse. Lyssnade på den och HD800 för något år sedan och HD800 var (enl. mitt dåliga och lite selektiva minne på 1-2minuters jämförelse) väldigt ljus i jämförelse, ingen värme och ingen botten. Hörde också vasssa "s" med HD800 som inte fanns där i audeze luren. Men Audeze är antar jag utanför din budget, och den är inte heller speciellt bärbar

            Comment


            • #21
              Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

              Nollan8, Tack för din input!
              Känns som att en tur till Lefflers och Hifiklubben i Linköping kan bli aktuellt väldigt snart!

              Har än så länge inte fått någon prisuppgift på K701rna av chefen så

              Comment


              • #22
                Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                Vilka lurar blev det?

                Använder själv Beyerdynamic dt 250. Helslutna och låter riktigt bra enligt mig. Enkel och snygg, nästan "retro" design.

                Comment


                • #23
                  Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                  Var ska du använda dem? Du måste mera eller mindre bestämma dig för slutna eller öppna från början.

                  Jag kör numera ett par Denon AH-D5000 som är markl moddade, låter rätt trevligt måste jag säga.
                  Tidigare lurar jag kört med hemma är Sennheiser HD600 & 650, problemet var att dom är öppna och det störde tjejen för mycket, spelar man högt låter det nästan som en laptop skulle stå och spela i rummet Ett tips angående dessa, köp HD-600 och skaffa en 650 kabel till dem så är det nästan omöjligt att höra skillnad på dem!

                  Som in ear lurar använder jag Shure SE210 som nog inte säljs mera, har dock fungerat OK i några år.

                  På jobbet använder jag ett par Grado SR 80, öppna förvisso men här stör jag ingen

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                    Lurar är om möjligt ännu mer kritiska än högtalare. Du skriver att du vill ha kvalitetslurar och det finns. Prislappen börjar på ca 10000. för 3-3.500 får du på sin höjd helt ok lurar men inga monster av kvalitet. Kunde du leva med Inear så finns AKG 3003 som ett bra allternativ annars är det HD800 som gäller om du vill komma undan billigt men ändå med bra kvalitet.

                    Om du nu måste hitta ett vettigt budget alternativ kan jag rekommendera Denon AH-D7100. Låter faktiskt bättre än vad prislappen säger.
                    Jag ÄR Gandalf!!!

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                      Leta efter Grado PS1000 begagnade istället. Har du tur kan du hitta dem för vettiga pengar. Denna lur slår det mesta, även HD800 ganska rejält
                      Jag ÄR Gandalf!!!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                        Kul tråd! Jag har ett bra tag nu varit trött på ljudet ur mina rosa (yes, bästa färgen!) Steelseries Siberia jag använder för tillfället. Jävla kasst ljud ur skiten tycker jag.
                        Jag har aldrig tänkt att jag ska behöva HiFi headset för jag använder det aldrig men nu när jag har ett resjobb och endast använder det och kommer knappt aldrig få komma hem till min bil och lyssna på den så är det nästan dags att fixa ett par rediga lurar.

                        Vad söker jag?
                        Rockiga lurar. Tungt ljud är det jag vill ha. Nu har jag inte så stor erfarenhet av HiFi hörlurar men dom ska gärna vara rätt bastanta. Inga skit saker som knappt täcker öronen. Ju mer det täcker desto nöjdare blir jag. Dvs, storlek har ingen betydelse, större är nästan bättre.

                        Jag kommer tyvärr driva det rätt mycket direkt ur telefonen för det blir svårt med något större när man är ute och reser.
                        Men har någon ett tips på en liten hörlursförstärkare för vettigt pris så lyssnar jag!

                        Pris? Ja man vill ju inte ruinera sig men samtidigt inte bli missnöjd. Kan man få vettiga lurar för 3000kr och kanske någon DAC för max runt 2000kr.

                        Jag har hittils kikat lite på Sennheiser HD650 samt Denon AH-D600. Denon lurarna verkar vara några jag måste testa. Någon här som testat dom?


                        Ber om ursäkt om jag hijackar din tråd här lite men jag är rätt borta när det gäller hörlurar!

                        EDIT: Vill också tillägga att jag inte är intresserad av något trådlöst tjafs som ska vara coolt. Ska vara riktiga saker med sladd
                        Last edited by Tim; June 18, 2013, 16:37.
                        Lincoln Mark Viii
                        Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                        Sub: 4x DD 1508
                        Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                        Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                          Originally posted by Tim View Post
                          Kul tråd! Jag har ett bra tag nu varit trött på ljudet ur mina rosa (yes, bästa färgen!) Steelseries Siberia jag använder för tillfället. Jävla kasst ljud ur skiten tycker jag.
                          Jag har aldrig tänkt att jag ska behöva HiFi headset för jag använder det aldrig men nu när jag har ett resjobb och endast använder det och kommer knappt aldrig få komma hem till min bil och lyssna på den så är det nästan dags att fixa ett par rediga lurar.

                          Vad söker jag?
                          Rockiga lurar. Tungt ljud är det jag vill ha. Nu har jag inte så stor erfarenhet av HiFi hörlurar men dom ska gärna vara rätt bastanta. Inga skit saker som knappt täcker öronen. Ju mer det täcker desto nöjdare blir jag. Dvs, storlek har ingen betydelse, större är nästan bättre.

                          Jag kommer tyvärr driva det rätt mycket direkt ur telefonen för det blir svårt med något större när man är ute och reser.
                          Men har någon ett tips på en liten hörlursförstärkare för vettigt pris så lyssnar jag!

                          Pris? Ja man vill ju inte ruinera sig men samtidigt inte bli missnöjd. Kan man få vettiga lurar för 3000kr och kanske någon DAC för max runt 2000kr.

                          Jag har hittils kikat lite på Sennheiser HD650 samt Denon AH-D600. Denon lurarna verkar vara några jag måste testa. Någon här som testat dom?


                          Ber om ursäkt om jag hijackar din tråd här lite men jag är rätt borta när det gäller hörlurar!

                          EDIT: Vill också tillägga att jag inte är intresserad av något trådlöst tjafs som ska vara coolt. Ska vara riktiga saker med sladd
                          Lyssna på Sennheiser Momentum som jag tipsade om tidigare i tråden.
                          De funkar så sjukt bra direkt i telefonen och du slipper massa jox. :-)

                          Sitter dessutom bra och är stabilt byggda.

                          Kostar runt 2500:- i svenska butiker och är riktigt prisvärda för vad de levererar.
                          Roger Edvinsson
                          Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
                          helst på saker av kolfiber :-)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                            Jag får provlyssna på dom. Verkar som att många tycker att Sennheiser är lite åt det skrikiga hållet och det är inte helt och hållet min stil. Men måste självklart testa för att bilda mig en egen uppfattning

                            Inte farligt pris på dom var det iallafall.
                            Lincoln Mark Viii
                            Framsystem: DD AW6.5, DD AT28
                            Sub: 4x DD 1508
                            Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

                            Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                              Klipsh har en in-ear lur som ska slå akg 3003 på fingrarna och även funka utmärkt med en vanlig telefon och spotify..
                              Köp såna..de ska jag göra nån gång
                              Kan leta på betäckningen på dom nån dag.
                              Tror dom låg på ca 6500
                              Audi A4 B5 -98
                              Pioneer P90 + DEQP90
                              Sinfoni amplitude 50.4x
                              Sinfoni shadow 100.2
                              Sinfoni S165W x4
                              Sinfoni S100M
                              Sinfoni S25T

                              Vw up -12
                              På gång..
                              New car, hi end old school..

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

                                Den bästa lur jag haft inom 2-3000:- klassen är utan tvekan Beyerdynamic DT-990
                                http://www.thomann.de/se/beyerdynami...ition_2005.htm
                                sigpicMS-SOUND
                                Micke7406

                                Comment

                                Working...
                                X