Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Originally posted by Antonic View Post
    Konstigt att dom inte spelar djupt ändå.
    Finns många som kör infra med PA steg.
    Nu när ja bytt ut mina DD basar så märker ja ju att Kove går galet mycket djupare och tyvärr har ja ju brunnit många år för dd men så här i efter hand inser ja att dd basarna är värdelösa om man inte matar dom med 30000watt
    Så ja kanske ska prova ett pa steg till kovebasarna med

    Comment


    • #32
      Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Originally posted by fredrikc5 View Post
      Nu när ja bytt ut mina DD basar så märker ja ju att Kove går galet mycket djupare och tyvärr har ja ju brunnit många år för dd men så här i efter hand inser ja att dd basarna är värdelösa om man inte matar dom med 30000watt
      Så ja kanske ska prova ett pa steg till kovebasarna med
      Det måste du testa

      Comment


      • #33
        Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Ja idag var ingenjör trenneborn och lyssna på lådan och elementen han byggt
        först så tyckte vi basen tog över helt och spela hårt som ja haft under den tid ja haft dom sedan gaina vi ner bas steget 4/5 db då vart det bra
        sedan fråga ja om vi skulle prova att fasvända basarna och det tyckte peter vi skulle göra och då jäklar fick man gåshud basen är så sjukt tight att små frontarnas 5 tummare lät slappa shit har aldrig upplevft en så sinnes sjuk bas
        subb känslan totalt försvan vi lyssna på massa musik och det låter så sjukt bra
        Tror ni jag är nöjd med mina nya element
        hur ballt var det att kunna höra när en artist flåsar i micken från subben
        det har ja aldrig hört från en så pass stor bas

        Comment


        • #34
          Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Originally posted by fredrikc5 View Post
          Ja idag var ingenjör trenneborn och lyssna på lådan och elementen han byggt
          först så tyckte vi basen tog över helt och spela hårt som ja haft under den tid ja haft dom sedan gaina vi ner bas steget 4/5 db då vart det bra
          sedan fråga ja om vi skulle prova att fasvända basarna och det tyckte peter vi skulle göra och då jäklar fick man gåshud basen är så sjukt tight att små frontarnas 5 tummare lät slappa shit har aldrig upplevft en så sinnes sjuk bas
          subb känslan totalt försvan vi lyssna på massa musik och det låter så sjukt bra
          Tror ni jag är nöjd med mina nya element
          hur ballt var det att kunna höra när en artist flåsar i micken från subben
          det har ja aldrig hört från en så pass stor bas
          Det måste vara en upplevelse att lyssna på den anläggningen ! vilket slutsteg använde du till basen ? (rotel) ?

          Comment


          • #35
            Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Originally posted by Kimwicktorsson View Post
            Det måste vara en upplevelse att lyssna på den anläggningen ! vilket slutsteg använde du till basen ? (rotel) ?
            ja rotel 1090 körde ja synd att frontarna inte är klara så man kan mejsla på lite mer

            Comment


            • #36
              Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Kan vi inte få bilder på ditt system?? Ett sådant system du har är defenitivt intressant för ljudfantaster... . Sj håller ja på o bygga om mina hornlådor till mina Cerwin Vega 18" sedan ska dem säljas+mina CW AT100 för o köpa antingen ett par CW DC1215MK"SE eller ett par DC1515. ev så bygger jag mig en "subba" till kanske man ska köra med Kove basar då(hur tror du deras billigaste serie skulle funkat ex en 15" med ett Hypex substeg till, vill helst ha ett par TC-SOUNDS LMS ULTRA 5400 men de kostar ju därefter... .

              Comment


              • #37
                Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                Originally posted by cerwinsky View Post
                Kan vi inte få bilder på ditt system?? Ett sådant system du har är defenitivt intressant för ljudfantaster... . Sj håller ja på o bygga om mina hornlådor till mina Cerwin Vega 18" sedan ska dem säljas+mina CW AT100 för o köpa antingen ett par CW DC1215MK"SE eller ett par DC1515. ev så bygger jag mig en "subba" till kanske man ska köra med Kove basar då(hur tror du deras billigaste serie skulle funkat ex en 15" med ett Hypex substeg till, vill helst ha ett par TC-SOUNDS LMS ULTRA 5400 men de kostar ju därefter... .
                Det ligger bilder på subben på sida två frontarna ska slipas och spacklas lite problemet är att tokken inte brinner för att bygga centern nu vi tänkte göra frontar och center klar sedan köra alla tre på lack
                Vad har tc sound som inte Kove har Kove basen är grymt tight och tål bra med mos samt att den är musikalisk och pris värd
                Kove basen ja kör kostar 5000kr st det är billigt med tanke på hur bra den presterar
                Personligen har ja inga bra erfarenheter av pa prylar det ja provat har ja inte gillar så där kan ja inte rekommendera något efter som ja inte gillat det ja lyssnat på

                Comment


                • #38
                  Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Originally posted by fredrikc5 View Post
                  Det ligger bilder på subben på sida två frontarna ska slipas och spacklas lite problemet är att tokken inte brinner för att bygga centern nu vi tänkte göra frontar och center klar sedan köra alla tre på lack
                  Vad har tc sound som inte Kove har Kove basen är grymt tight och tål bra med mos samt att den är musikalisk och pris värd
                  Kove basen ja kör kostar 5000kr st det är billigt med tanke på hur bra den presterar
                  Personligen har ja inga bra erfarenheter av pa prylar det ja provat har ja inte gillar så där kan ja inte rekommendera något efter som ja inte gillat det ja lyssnat på
                  Måste berätta att ja var in på hifiklubben och lyssna på någon 18" subb dom hade samt någon annan högtalare med dubbla 15" i varje front som dom körde
                  Samtidigt och när man kör 4st 15" och en 18" väntar man ju På att stolen man sitter i ska fara runt på golvet men det lät rent ut sagt fördärvligt det prestera mer eller mindre endast midbas noll djupbas det var en jätte besvikelse så cw är något ja aldrig skulle köpa. Har för mig stryker basarna prestera bra men det var så länge sedan ja lyssna på dom så ja kan va ute och cykla med att dom lät bra

                  Comment


                  • #39
                    Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Originally posted by fredrikc5 View Post
                    Måste berätta att ja var in på hifiklubben och lyssna på någon 18" subb dom hade samt någon annan högtalare med dubbla 15" i varje front som dom körde
                    Samtidigt och när man kör 4st 15" och en 18" väntar man ju På att stolen man sitter i ska fara runt på golvet men det lät rent ut sagt fördärvligt det prestera mer eller mindre endast midbas noll djupbas det var en jätte besvikelse så cw är något ja aldrig skulle köpa. Har för mig stryker basarna prestera bra men det var så länge sedan ja lyssna på dom så ja kan va ute och cykla med att dom lät bra
                    När kommer det mera bilder ?

                    Comment


                    • #40
                      Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      och nu är centern ihop snickrad

                      så nu är det bara lite slipa och spackla lite sedan dags för lack

                      Comment


                      • #41
                        Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Originally posted by Antonic View Post
                        Konstigt att dom inte spelar djupt ändå.
                        Finns många som kör infra med PA steg.
                        denna länk ger en indikation på vad jag tycker om pa prylar inte mycket
                        att hänga i granen till infra bas eller låg bas överhuvudtaget

                        http://www.abeltronics.co.uk/amptest...p-meet-two.php

                        Comment


                        • #42
                          Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Originally posted by fredrikc5 View Post
                          Hallå Jonas var inte igår
                          Skiljer våra ideal så mycket tro ja håller ju nu på att försöka få balans på allt
                          Och det kanske vart en rejäl dos av allt eller men målet är ju att spela galet rent samt att spela lite högt med
                          Ja ja bor kvar och som sagt har inte gett upp ljud ännu som du märker
                          Själv då har du några projekt på g?

                          Mvh Fredde
                          Nja med två barn på 2 & 4 så finns ju inte så mkt tid över tyvärr..
                          Större garage till våren iaf så kanske PV:n kan bli återställd igen efter 16år!

                          I biorummet huserar 5st Visaton VIB170 och en sub med 8" i en bandpasslåda och det räcker för mig! Som förstärkare står där en Yamaha RXV-2700 och i taket en Yamaha projje.
                          Blir tyvärr inte många timmar där heller även om jag och min fru snart är igenom Ringen-trilogin igen!
                          __________________
                          Mvh Jonas
                          Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                          8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                          Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                          Comment


                          • #43
                            Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Ja tid och motivation är svår funna saker nu för tiden
                            Tiden går bara fortare och fortare

                            Comment


                            • #44
                              Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              funkar ju inge vidare att lägga upp för många bilder i samma länk
                              men prövar med en och en och hoppas det går bättre
                              här är en bild på väggen där frontar,center,sub,samt duk ska stå

                              Comment


                              • #45
                                Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                här är en bild på bakre delen av biorummet





                                här är en bild när vi dragit klart all slang för kablage i väggen detta är på
                                kortsidan där stereobänken kommer vara


                                Comment

                                Working...
                                X