Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    [QUOTE=xciso;340135]inte bjärud.se.. bjarud.se ska det vara [/QUOT


    Hoppsan tur det rättats

    Comment


    • #17
      Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Här är skissen på lilla bebis centern ville ju ha en liten smidig center som sakna slagkraft

      Last edited by fredrikc5; October 4, 2012, 01:54.

      Comment


      • #18
        Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Helt sjukt bygge!!
        Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
        --------------------------------------------------------------------------------
        Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
        PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

        Comment


        • #19
          Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Ja det känns kanske lite overkill men nu matchar ju frontar och center varandra
          bara hoppas herr tokken har tid att kasta ihop centern inom snar framtid så det blir lite provspelning av front systemet

          Comment


          • #20
            Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Grymt bygge, lär ju gå o få huset o skaka av kraften...!
            Men så du tycker att KOVE basarna fungerar bättre än DD basarna för det ändamålet du är ute efter?? Vilken modell på Kove basarna är det (om man får fråga) är ju själv sugen på o bygga en kraftig sub låda till min hemmabio. så ja kikar runt efter vilka basar som verkar funka bra till en kraftig sub. effekt o driva har jag..! aja grymt d..la bygge iaf

            Comment


            • #21
              Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Originally posted by cerwinsky View Post
              Grymt bygge, lär ju gå o få huset o skaka av kraften...!
              Men så du tycker att KOVE basarna fungerar bättre än DD basarna för det ändamålet du är ute efter?? Vilken modell på Kove basarna är det (om man får fråga) är ju själv sugen på o bygga en kraftig sub låda till min hemmabio. så ja kikar runt efter vilka basar som verkar funka bra till en kraftig sub. effekt o driva har jag..! aja grymt d..la bygge iaf
              Kove basarna är betydligt mer musikaliska och inte så sjukt tungdrivna som DD
              Jag kör enkel x serien dubbla 1ohm spolar
              Jag körde två Rotel 1090 till DD basarna nu kör jag ett och det spelar både
              Högre och betydligt renare bas med mer kroppskänsla

              Comment


              • #22
                Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                Imponerande system, lär vara en uplevelse o få lyssna.

                de ja undrar är hur stor skillnad det verkligen bleb med KOVE basarna istället för DD basarna, lixom vad blev bättre? DD basarna är ju riktiga" monster. Vilken modell av KOVE basarna har du köpt? är i planeringsstadiet att bygga en egen subbaslåda. om du fick välj anu skulle du kört med DD basarna eller KOVE basarna? Själv funderar jag på orION HCCA till mitt bygge.

                aja vicket som riktigt grymt bygge !!!!!

                Comment


                • #23
                  Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Originally posted by cerwinsky View Post


                  aja vicket som riktigt grymt bygge !!!!!


                  hur mycket kostar dina basar styck, och köpte du dem i Sverige(inte DD) ! hur djupt går dem i frekvens och hur mycket effekt tål dem? Är på g o bygga mig en kraftig sub låda så ja följer varje tråd noga. DD basarna då va ska du gör a med dem....men de verkar för tungdrivna skulle vara om ja körde med en då 2000+ w bör ju få dem nöjda

                  Comment


                  • #24
                    Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Originally posted by cerwinsky View Post
                    hur mycket kostar dina basar styck, och köpte du dem i Sverige(inte DD) ! hur djupt går dem i frekvens och hur mycket effekt tål dem? Är på g o bygga mig en kraftig sub låda så ja följer varje tråd noga. DD basarna då va ska du gör a med dem....men de verkar för tungdrivna skulle vara om ja körde med en då 2000+ w bör ju få dem nöjda
                    Priset är 5000kr st och dom är köpta i Sverige basens fs ligger på 32hz
                    Dom tål 1000wrms min hornlåda är avstämd till att spela mest från
                    18hz till ca 50hz dock har jag bara mätt att den går till 20hz då min test
                    Skiva börjar där
                    Vad har du för steg som lämnar 2000w i 230v du tänkt använda?
                    Jag har provat mycket pa steg till DD basarna men det har låtit skit
                    Trots att det vart grymma pa steg som enligt tillvärkarn lämnat 8000w
                    Så saknar dom totalt botten

                    Comment


                    • #25
                      Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      hmm 5000 är utaför min budget! Jag har ett Crown XLS 2000 att driva med(knappast deras bästa serie men för hoppningsvis är kvaliten bra) Vart i Sverige köpte du dem, har letat men inte hittat nån som säljerdem, braljud länkar bara till deras hemsida. va har du tänkt o göra med DD basarna då... ?

                      Comment


                      • #26
                        Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Originally posted by cerwinsky View Post
                        hmm 5000 är utaför min budget! Jag har ett Crown XLS 2000 att driva med(knappast deras bästa serie men för hoppningsvis är kvaliten bra) Vart i Sverige köpte du dem, har letat men inte hittat nån som säljerdem, braljud länkar bara till deras hemsida. va har du tänkt o göra med DD basarna då... ?
                        Här hittar du Kove http://www.bjarud.se/
                        Jag körde ett crown steg med var det dyraste septon hade gick på
                        80000kr visst var det pulver i det men sakna djupbas som bra bilsteg
                        Och några hifisteg har

                        Comment


                        • #27
                          Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Originally posted by Tokken View Post
                          Fan va allt detta ser bekant ut..

                          Jag saknar min center tokken
                          Ja skulle vilja ha frontar och center fungerande innan jul
                          Är det möjligt tro

                          Comment


                          • #28
                            Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Originally posted by fredrikc5 View Post
                            Ja jag hoppas det känns i kroppen
                            Du er en SJUUUK man Fredrik!

                            Men du bor kvar ser jag!
                            Våra ljudideal skiljer dock en del...
                            __________________
                            Mvh Jonas
                            Ljudnörd, SAAB-frälst, motorcyklist och trafiklärare
                            8ggr Svensk Mästare SQ & Multimedia
                            Min byggen: Saab 9-5 Soundtjeck 130dB Polk/Momo M5 PV 444

                            Comment


                            • #29
                              Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              Originally posted by joj View Post
                              Du er en SJUUUK man Fredrik!

                              Men du bor kvar ser jag!
                              Våra ljudideal skiljer dock en del...
                              Hallå Jonas var inte igår
                              Skiljer våra ideal så mycket tro ja håller ju nu på att försöka få balans på allt
                              Och det kanske vart en rejäl dos av allt eller men målet är ju att spela galet rent samt att spela lite högt med
                              Ja ja bor kvar och som sagt har inte gett upp ljud ännu som du märker
                              Själv då har du några projekt på g?

                              Mvh Fredde

                              Comment


                              • #30
                                Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Originally posted by fredrikc5 View Post
                                Priset är 5000kr st och dom är köpta i Sverige basens fs ligger på 32hz
                                Dom tål 1000wrms min hornlåda är avstämd till att spela mest från
                                18hz till ca 50hz dock har jag bara mätt att den går till 20hz då min test
                                Skiva börjar där
                                Vad har du för steg som lämnar 2000w i 230v du tänkt använda?
                                Jag har provat mycket pa steg till DD basarna men det har låtit skit
                                Trots att det vart grymma pa steg som enligt tillvärkarn lämnat 8000w
                                Så saknar dom totalt botten
                                Konstigt att dom inte spelar djupt ändå.
                                Finns många som kör infra med PA steg.
                                sigpic

                                Ägare av DekorTeknik
                                Gå in och gilla!

                                Comment

                                Working...
                                X