Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Originally posted by fredrikc5 View Post
    Attans ett dmx har dött på ena kanalen är det bara skicka till Gordon som gäller
    Fast det var så pass nytt?
    Måste säga att kvalitèn på genesis steg inte är så bra:Har haft 5st DMX steg och 2st har gått sönder.och då är jag pedant och kopplar aldrig fel,samt väldigt snäll last.Det är trissorna som går sönder tyvärr.

    Comment


    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Originally posted by Välljudsfantast View Post
      Fast det var så pass nytt?
      Måste säga att kvalitèn på genesis steg inte är så bra:Har haft 5st DMX steg och 2st har gått sönder.och då är jag pedant och kopplar aldrig fel,samt väldigt snäll last.Det är trissorna som går sönder tyvärr.
      Nej är som tickande bomber nu är alla dmx sålda dom låter bra trots allt
      Men som du säger alldeles för många som går sönder för att lita på märket
      Vart lite förvånad Hypex låter så bra jag har ju dissat klass d på grund av kvalitén men Hypex är galet bra trots klass D så det gick lösa allt utan bilsteg och batterier

      Comment


      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Men Hypex 2.0 är väl bara på 100w,räcker det?

        Comment


        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Originally posted by Välljudsfantast View Post
          Men Hypex 2.0 är väl bara på 100w,räcker det?
          Nej det är lite klent har beställt eller ligger en beställning på G på 5 st av deras nya fa 502 det är på 2x500 watt i 4ohm idag kör jag dom äldre plate ampen till mina e170 8" de ska lämna 2x400 men effekt begränsat till totalt Max ut 500 watt det drar Max 800 watt ur vägguttaget men känns väldigt kraftfullt ändå dom nya har inte den Begränsningen utan kan dra 1200 watt ur vägguttaget så dom lär bli trevliga att testa samt dom nya NC stegen med extremt höga värden på snr på 121 samt 124db har även hopp om att få med dom för inköp och lite test

          Comment


          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Någon här som har erfarenhet av Scan-Speak Revelator 32W/4878T00

            Comment


            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              När man tröttnat på väntan på få se film blir det koppla upp med det man har


              Comment


              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                I onsdags eftermiddags var jag hem till amega Micke och fick uppleva fett hård bas i hans bio med 8st 18”

                Comment


                • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Efter stort velande vart det en bra streaming maskin äntligen minst cd kvalite så nice fattar inte jag velade så länge

                  Comment


                  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Märkte eller rättare sagt hörde brum från stora krell stegets dubbla transformatorer och trodde det var trasigt och ringde min krell reparatör han sa vanligaste felet på brummande krell är likström från inkommande väggström
                    Så slog till på ett dc filter från supra steget vart tyst och basen vart galet mycket mer detaljerad och mer fysisk detta kan varmt rekommenderas till alla som gillar
                    Hifi ljudet vart ju självklart ännu bättre när resten av anläggningen vart inkopplad


                    Comment


                    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      Var och slog till på lite mer supra kablar att utvärdera samt har förstått inkommande ström
                      Behöver renas på varje fas ���� vart även en förgrenings dosa och lite jordad cat 8 kabel köpte även en påse kontakter så man kan göra egna patchkablar













                      Har även ett bygge med en knippe 6,5” på G bilder kommer under byggets gång
                      Last edited by fredrikc5; July 17, 2019, 02:46.

                      Comment


                      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Blev du nöjd med dom sista Hypex stegen du hade på gång?

                        Comment


                        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Originally posted by Välljudsfantast View Post
                          Blev du nöjd med dom sista Hypex stegen du hade på gång?
                          Dom ligger i lådorna fortfarande måste få tag i någon som kan programmera dsp
                          I dom 5 fusion stegen sedan ha tag i någon som kan sätta ihop mina nya ncore steg har det mesta av grejorna men det ska in i steglådor så det är lite pill men hypex är nog det man för ut mest kvalite för pengarna så vet du någon händig kille som man montera ner grejorna i lådor så hojta? Jag måste försöka få ihop lite nu till hösten tiden har sprungit iväg lite väl 😜

                          Comment


                          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            [QUOTE=fredrikc5;397416][QUOTE=fredrikc5;397415]
                            Originally posted by fredrikc5
                            Hämtade igår lite scanspeak basar för test Discovery 12” samt
                            Relevator 13” 12 ska in i sovrums mini surroundet 13 ska komplettera frontar till vardags rummet och på samma gång får jag ju möjlighet att höra om dom även borde platsa i biorummet 😋

                            Comment


                            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              Det är fina element.
                              Ford Focus Mk. 3.5 to be upgraded with:
                              Elektronik: Mosconi, Pioneer ( + stock headunit )
                              Högtalare: Gladen Aerospace, Focal, Ino Audio
                              Kablar: Supra, Gladen
                              Ljuddämpning: Silent Coat, STP AeroFlex 6, Stinger foam rings
                              Tillbehör: Valicar, Gladen, Autoleads

                              Redaktör på hifi-forumet Faktiskt.io

                              Comment


                              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Originally posted by Nattlorden View Post
                                Det är fina element.
                                Magkänslan säger det också ska bli spännande testa.
                                Ska bli kul och se om det är värt dom extra pengarna relevator 13 kostar
                                Mot 12 dom är ju ganska billiga skulle va kul om skillnaden inte är så hörbart
                                Stor

                                Comment

                                Working...
                                X