Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

    Liten smygtitt av rummet där dom ska stå sedan. Passade på att flytta över dom när jag skulle kolla hur stor duk jag kunde köpa. Slutade med att jag beställde en 106" ramspänd Grandview duk. En mardröm att spänna på plats själv men det gick till slut. Gillade hur man fäster den mot väggen. Genomtänkt och stabilt.
    Har köpte en Optoma HD36 projektor som sitter takmonterat. Är inte riktigt kompis med takfästet dock. Ska demontera det igen och vinkla det lite och dra åt det hårt innan jag monterar det igen. Fattar inte hur man kan sätta en mutter för att kunna justera detta när det ändå inte går att skruva på denna muttern när allt är på plats trots en öppning för det.
    HDMI och strömkabeln fick samsas i samma kabelkanal. Var en upplevelse att borra i ett stenhårt betongtak. Första borren "smälte" och jag fick åka och köpa en ny bra dyr istället.
    På första bilden syns även min center. Peter på DLS hittade en helt ny RC55 på deras lager jag kunde få köpa. Kommer matcha mina frontar bra sedan misstänker jag. Dock så är jag sugen på att göra om designen lite sedan så dom matcha frontarna. Kanske även uppgraderar filtren med samma komponenter som jag kör med till frontarna. Men det blir ett senare problem...
    Attached Files
    Last edited by BMF; July 27, 2015, 10:12.

    Comment


    • #17
      Re: Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

      Hur mycket baffelstegskompensation kör du med? Med RTAn ser det ut som att du skulle kunna ha lite mer. Det ser lite tunt ut i undre mellanregistret.

      Comment


      • #18
        Re: Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

        Bilderna på RTA-mätningen var när jag hade satt ihop filtren och testspelade första gången. Har efter det provlyssnat ordentligt tillsammans med Micke på PM-Shopen och vi dämpade lite mindre på diskanten samt tog bort dämpningen helt på basen innan vi var helt nöjda med ljudet. Dom låter riktigt trevligt och faller mig bra i smak. Ser fram mot att få skruva i elementen och lyssna på dom riktiga lådorna när dom är klara. Kommer bli en trevlig vinter...

        Comment


        • #19
          Re: Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

          Kul bygge med bra puts

          Comment


          • #20
            Re: Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

            En-persons bio med sweetspot plats ser jag.Så har jag med,bästa ljudet då.

            Jag tycker man får bäst ljud,om man autokalibrerar med micken på samma ställe (min plats).Har provat många gånger med olika kalibreringar.Men om man flyttar runt micket,så tycker jag man förlorar fokus lite.

            Om man ska vara petig -vilket jag är.
            Last edited by Välljudsfantast; July 29, 2015, 15:19.

            Comment


            • #21
              Re: Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

              Haha, ja just nu är det en-persons bio. Fotöljen ska bort och ersättas av två schäslonger sedan som kommer monteras ihop. Men självklart kommer ljudet ställas in på min plats. Är ju jag som gjort allt jobb och slantat för det hela.

              Comment


              • #22
                Re: Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

                Fick du ihop högtalarna med dls Scandinavia element?

                Comment


                • #23
                  Re: Bygge: DLS Scandinavia 3-way by BMF

                  Oja, och dom spelar gudomligt.
                  Även blivit sido och bakhögtalare i samma stil med
                  DLS RCS 5.2 element.
                  http://www.minhembio.com/BMF+Sweden

                  Comment

                  Working...
                  X