Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo bygge volvo 940, hjälp sökes.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilstereo bygge volvo 940, hjälp sökes.

    Hej!

    Jag har en volvo 940 som jag hade tänkt bygga lite ljud i
    Och därför behöver jag hjälp av er med vad jag ska välja för grejer.
    Jag vill ha ett riktigt välljud i bilen, med mycket tryck och riktigt klart ljud för lite billiga slantar. Gärna beg.

    Jag har ett mutant steg, "Mutant Mt1500.1xxx" och två st dls mw12 basar..

    Det jag behöver hjälp med är ett bra framsystem, har kört tidigare med ett Kicker KS 5.25' kit som jag drev med stereon. Men hade velat skaffa mig kanske ett par 6.5' och driva dom med ett steg istället skulle tro det låter bättre då. Har ni några tips på slutsteg och högtalare som kan spela högt och bra och inte kostar över allt för mycket.. Och om någon har tips på hur det ska monteras för att få det att låta så bra som möjligt, dämpning av dörrar och så?

    Väldigt tacksam för hjälp

  • #2
    Re: Bilstereo bygge volvo 940, hjälp sökes.

    Jag har byggt i en 940/5 i dörrarna fram och du behöver inte bra dig om slutsteg nu. jäg säger iställlet såhär, bygg en stabil dörr och sedan blanda in slutsteg och så. Jag vill inte avskräcka dig på något sett men jag säger bara att du får en del jobb. Jag dämpade yttrer plåten med dubbla Silent Coat och ett lager på innerplåten. Byggde om dörrsida med dämpning och med MDF ringar och en 3mm stålring till innerplåten. Och jag tycker ändå inte det låter bra.

    Vill du ha bilder? PM

    MVH Simon jonsson

    Comment

    Working...
    X