Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 855

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Show/demo: Volvo 855

    Tjena på er dax för mig och lägga upp en tråd på volvon köpte klingans 855 som han hade förra året tanken är väl och bygga ihop nått så man kan lira lite vid korv mojen

    Väggen kommer testas funkade ju bra med AQ basar men köpte bilen tom så blir mina gamla RE SX18 drivet på ett minst lika gammalt soundstream xxx10000 tills vidare har även ett Dynabel bf8701 som är på gotland för lite lagning.
    Front systemer blir 8st Spl usa 804 och 2st Spl usa spl-20 horn.
    Bak blir det nog 8st Sp audio 8" och 2st tw67 tillsvidare.
    Kanske dax för lite bilder istället.

    Basar och steg


    Spl usa 804




    Spl-20




    Basarna i skruvade


    Steget fast skruvat




    Pressade om jordkablarna


    Sen på med lite krympslang med lim


    Bästa köpet någonsin


    Började planera instrument panelen




    Så det va bara och fräsa till några bafflar


    Sen saknas några bilder kapade upp lite hål och bafflar fästes fast och plast blandades


    Plastade och drog på några lager glasfiber innan panelen plockades bort ville inte det skulle slå sig




    Här är det 7-8lager

  • #2
    Re: Volvo 855

    Ska bli spännande att se hur den här brädan kommer bete sig
    När jag såg bilderna på fb först, tänkte jag "hur i allsinnadar ska detta gå"
    ...nu när brädan är urmonterad ur bilen - ökade hoppet helt klart

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • #3
      Re: Volvo 855

      Tror det kommer bli bra faktist kommer se lite mupp ut på passagerar sidan men bara det spelar som jag vill så blir jag nöjd.
      Sist jag hade 8" på panelen så va jag nöjd dock så kanske dom hade lite bättre flöde runt korgen

      Comment


      • #4
        Re: Volvo 855

        Va lite sol efter jobbet idag så tog och slipade panelen lite och gjorde plats för högtalarna fick kapa och slipa massor för att dom skulle få plats så nu måste den spaklas lite innan jag kan klä den.
        Har ju ingen bild på bilen så det måste jag lägga upp.




        Ett måste när man bygger om dörrar och dyligt


        Gött och stå ute och slipa








        Blir nog inte så dumt på passagerar sidan ändå




        Comment


        • #5
          Re: Volvo 855

          Ser jäkligt bra ut!! Snyggt jobbat!

          Comment


          • #6
            Re: Volvo 855

            Det är kaxigt som fan i sitt frankensteinformat, om än vad som ser ut att vara väl genomfört!

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: Volvo 855

              Tack grabbar jo de blir nog bättre än jag hade hoppats på måste forma om lite på högersidan magneten tar i lite.
              Tog ett par komp timmar på eftermiddan idag och letade upp en uppsättning fälgar och däck sen iväg till gummimojen och krängde på gummina och balanserade.
              Tycker det blev skit bra men alla andra tycker tvärtemot
              Dock för mycke ballong däck bak måste skaffa lägre profil runt om nu sitter det 215/50R17 fram och 225/50R17 bak



              Comment


              • #8
                Re: Volvo 855

                Va ju fint väder idag så tog och fixade lite blev och fräsa till en baffel fan va dum man vart som inte använt fräsen innan.
                Sen skulle vinylen bort så släpade fram vinkelslipen med lammelskiva på gick riktigt smidigt med den sen bara rita upp hålen och kapa.
                Och ytterplåten va inte dämpad så drog på några lager Stp black gold blev klart stabilare än innan.

                Shit va bra med fräsen sen bara på med kopierings stålet och gjorde en likadan.


                Gjorde rent med bromsrengöring.


                Första lagret dämpning


                Baffeln monterad med distanser 35mm långa och limmade med smältlim.


                Spände på fleesen limmade med smältlim och häftade fast den


                Annan vinkel


                Va tvungen att modda gallret lite




                Sen blev de nya bakljus från V70 skillnaden är att det är vita blinkers

                Comment


                • #9
                  Re: Volvo 855

                  Smetade på ett laget polyester och skar till hålen innan det torkat helt sen hällde jag i några deciliter polyester på insidan tänkte låta det torka och sen blir det några lager glasfiber mattan på insidan istället blir mycket mindre spackel jobb då.





                  Sen så har jag skickat lite bilder på mitt steg till frakt bolaget som sabbat det får se vad dom säger när dom får bilderna.









                  Comment


                  • #10
                    Re: Volvo 855

                    Surt som fan med steget! Hoppas inte fraktbolaget tycker det är för dåligt emballerat, jag tycker det ser lite klent ut.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Volvo 855

                      Är emballaget som steget leverarades med från fabrik så tycker det borde räcka.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Volvo 855

                        Så ser det inre emballaget ut

                        Comment


                        • #13
                          Re: Volvo 855

                          Men harregösses!
                          Var det där ett nytt steg? Ett beg? Vilket fabrikat? VIlket fraktbolag?

                          Bygglogg: SQW: TransFårrden

                          Comment


                          • #14
                            Re: Volvo 855

                            Originally posted by zrken View Post
                            Men harregösses!
                            Var det där ett nytt steg? Ett beg? Vilket fabrikat? VIlket fraktbolag?
                            Är ett beg dynabel bf8701 som skickades med postnord

                            Comment


                            • #15
                              Re: Volvo 855

                              Va tvungen och provmontera dörrsidan en sväng blir riktigt nöjd med utseendet





                              Sen blir de batteri banks byte funderar på 8st 6v 175a batterier vad tror ni om dom?

                              Comment

                              Working...
                              X