Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny HU i Bmw 2010 (e91)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny HU i Bmw 2010 (e91)

    Hej,

    Första posten i detta forum och jag har försökt att leta information som jag söker utan resultat. Har köpt mig en BMW 320d (E91) 2010. I denna sitter en BMW Proffesional Basic, dvs jag har 2st middar i dörraran fram och 2st i dörrarna bak. Skall tydligen även sitta subbar under stolen/stolarna fram. Ljudet som är idag är allt annat än roligt.... Att byta ut högtalare och koppla in slutsteg skall inte vara några problem så det lägger vi åt sidan så länge.
    Går det att byta ut nuvarande HU mot något roligare? En touch-screen skärm med blåtand? Letat runt på nätet men det är oftast gammal info eller info om andra HU än den jag har. Kollar man på div butiker som säljer bilstereo så listar dom ramar för att kunna byta ut till tex 2din och en mängd olika kablar/adaptrar etc. Har sett att det finns färdiga plug-n-play saker från Kina (eonon etc) men läst att detta skall vara ren skit så det vågar jag inte satsa på utan kanske en Alpine, Kenwood, Pioneer etc? Någon som vet om det funkar utan att få en massa strul med div elektronik och att alla nuvarande funktioner kommer finnas kvar (signaler för backvarnare etc)?

    Mvh
    Dennis

  • #2
    Re: Ny HU i Bmw 2010 (e91)

    Originally posted by denaxe
    Hej,

    Första posten i detta forum och jag har försökt att leta information som jag söker utan resultat. Har köpt mig en BMW 320d (E91) 2010. I denna sitter en BMW Proffesional Basic, dvs jag har 2st middar i dörraran fram och 2st i dörrarna bak. Skall tydligen även sitta subbar under stolen/stolarna fram. Ljudet som är idag är allt annat än roligt.... Att byta ut högtalare och koppla in slutsteg skall inte vara några problem så det lägger vi åt sidan så länge.
    Går det att byta ut nuvarande HU mot något roligare? En touch-screen skärm med blåtand? Letat runt på nätet men det är oftast gammal info eller info om andra HU än den jag har. Kollar man på div butiker som säljer bilstereo så listar dom ramar för att kunna byta ut till tex 2din och en mängd olika kablar/adaptrar etc. Har sett att det finns färdiga plug-n-play saker från Kina (eonon etc) men läst att detta skall vara ren skit så det vågar jag inte satsa på utan kanske en Alpine, Kenwood, Pioneer etc? Någon som vet om det funkar utan att få en massa strul med div elektronik och att alla nuvarande funktioner kommer finnas kvar (signaler för backvarnare etc)?

    Mvh
    Dennis
    Eftersom du bor i Sthlm så rekomenderar jag dig att ta kontakt med Seastreamsgarage eller PM-Shopen , bägge kan hjälpa dig med HU, kablage samt monteringram som passar din bil och ja efter vad man hört om dessa noname enheter så hade jag absolut satsat på ngn av nämnda fabrikat.
    "Sound by Hewi"

    Blue eMotion by heWi

    Comment


    • #3
      Re: Ny HU i Bmw 2010 (e91)

      Rent spontant tänker jag på Dynavin från Schmidemann. Själv varit intresserad av en sådan. Men av ekonomiska skäl valde jag något annat.

      Comment


      • #4
        Re: Ny HU i Bmw 2010 (e91)

        Tack för svar. Jag har mailat både seastream (kostnad för högralare iofs) och pm-shopen (och ytterligare en) utan att fått svar. Får slå en signal till dom.
        Har kollat in Dynavin men den saknar cd vilket är ett måste (när barn åker långresor och skall ha med sina favoritskivor).

        Comment


        • #5
          Re: Ny HU i Bmw 2010 (e91)

          Om jag hade vart i ditt läge så hade jag testat en sådan häringa:

          http://www.ebay.com/itm/AUTORADIO-DV...item3ce84fe6c2

          De har fått rätt bra kritik.
          BMW E38 740
          BMW M5 -01
          bilradiohuset.se
          SM-guld 2012

          Comment

          Working...
          X