Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jaguar XJ6 1996 Litet SQ bygge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Jaguar XJ6 1996 Litet SQ bygge.

    Originally posted by Andyah View Post
    tänkte på din sc matta, har du bara satt den med handtryck? den ser så orörd ut, bra om man rollar fast den ordentligt mot plåten..
    Tack, ja, på bilden hade jag bara tryckt med handen, Efter det rullade jag den med en cylinder i handen, har inte någon riktig roller ännu. är det mycket stor skillnad på vidhäftningen?

    Skal uppdatera med lite mer bilder.

    Comment


    • Re: Jaguar XJ6 1996 Litet SQ bygge.

      Hej nu har jag fortsatt att ljud-dämpa.



      Alla kablarna är fästa med buntband under mattan


      Jag har fält in en volt/amp mätare där dsp kontrollen satt innan.


      men jag undrar om det är dumt med ampere mätaren.
      den använder en shunt för att mäta större strömstyrkor, kommer det att påerka slutsteget.


      Jag har beställt en voltmätare som passar i samma uttag, så att jag kan byta ut dom.

      Comment


      • Re: Jaguar XJ6 1996 Litet SQ bygge.

        Originally posted by Porscheper View Post
        Tack, ja, på bilden hade jag bara tryckt med handen, Efter det rullade jag den med en cylinder i handen, har inte någon riktig roller ännu. är det mycket stor skillnad på vidhäftningen?

        Skal uppdatera med lite mer bilder.
        att pressa/rulla fast all matta har med att göra att man ska vara säker på att all plåt verkligen fått dämpning så det inte är luft tex i mellan..då kan den plåten säkert fortfarande röra på sig osv. (har inget exakt att komma med utan detta är mer ur mitt eget huvud) nån mer här inne kanske har nån vettigare förklaring över det hela..

        Comment


        • Re: Jaguar XJ6 1996 Litet SQ bygge.

          Originally posted by Andyah View Post
          att pressa/rulla fast all matta har med att göra att man ska vara säker på att all plåt verkligen fått dämpning så det inte är luft tex i mellan..då kan den plåten säkert fortfarande röra på sig osv. (har inget exakt att komma med utan detta är mer ur mitt eget huvud) nån mer här inne kanske har nån vettigare förklaring över det hela..

          Låter vettigt, att undvika luftbubblor under mattan. jag har rolllat dämpmattan nu, se de nya bilderna. Skall bli intressant till sommaren, det är ju ganska väldämpat redan från fabrik. men det är en svampgummimatta, så jag tror det kommer att jobba bar tillsammans med sc-mattan.

          Comment


          • Re: Jaguar XJ6 1996 Litet SQ bygge.

            woow verkligen trevligt bygge må jag säga i en jaguar till på köpet detta ska följas snyggt bygge av din låda fram hoppas din rygg är av bättre kaliber nu efter åt

            Comment


            • Re: Jaguar XJ6 1996 Litet SQ bygge.

              Originally posted by hasse the man View Post
              woow verkligen trevligt bygge må jag säga i en jaguar till på köpet detta ska följas snyggt bygge av din låda fram hoppas din rygg är av bättre kaliber nu efter åt
              Tackar för uppmuntran, behövs just nu,lite segt med byggandet. Ryggen e ok nu.

              Men det saknas "lite" inredning, får nog ta tag och få in den igen.

              Har köpt nytt hus, lite större, och med 55 m2 garage och verkstad vidbyggt, Skall bli trevligt att få in alla saker och lite bättre plats. dessutom kopplat till husets värmesystem, så arbetsmiljön blir lite bättre också :-) får tillträde i slutet på juni, så tills dess skall bilen vara någorlunda klar.

              Comment


              • Re: Jaguar XJ6 1996 Litet SQ bygge.

                Hur tycker du att processron fungerade att pilla lite med,
                Jag har precis fått hem en likadan med rux från staterna,
                har precis pillat med programmet lite grann och jag tycker
                den känns ungefär som att pilla lite med mosconi.
                har dock inte lyssnat på den än, men grymmt sugen på att
                köpa hem en till och använda som preamp hemma.

                Comment

                Working...
                X