Announcement

Collapse
No announcement yet.

Köpråd: Enkel-DIN med skärm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Köpråd: Enkel-DIN med skärm

    Hallå.
    Som sagt, ute efter en enkeldin spelare med motordriven skärm, har ingen aning om vad som finns därute i denna riktningen.. Siktet är väl inställt på att kunna inhandlas i början på sommaren.
    Har just nu en 9887r, kanonnöjd med den, men hade som varit lite schnyggt med en skärm också, hade ju varit + om man hade kunnat köra typ gps genom den också, men då halkar vi la in mer på "Carputer" området antar jag?
    Vill helst inte rucka alltför mycket på kvalitén man har vant sig vid genom Alpinen, vill ha en 2-3 lågnivåer iaf, helst ipodinkopplings möjlighet, en ok eq (behöver inte ha nå 34 miljoner bands ^^) och sådär, men allt är välkommet.

    Knappa nu ner era förslag/ideer/erfarenheter här och hjälp mig på traven.

    Edit: Hade planer på att bygga en egen carputer, har en hel del grejer hemma som hade funkat, men blev lite av en utrymmes fråga gällande skärmen, vill inte modda för mycket i panelen på S4an och det är trångt nog som det är

    // Saelen
    Last edited by Saelen; March 17, 2010, 21:47.

  • #2
    Re: Köpråd: enkeldin med skärm.

    funderar du på indashpc så kan denna skärm vara till intresse chansar jag på...

    http://www.webbelektronik.se/Shop/In...rtId=WES-W7024
    BilstereoPiraten
    CDT Fantast

    Comment


    • #3
      Re: Köpråd: enkeldin med skärm.

      Den var ju jävligt nice, dock lite i dyraste laget alltså. *-) hade den kostat hälften så hade de kanske varit något, såg att dom hade billigare också.
      Men tror dock inte det blir nått sånt bygge i denna bilen, är väl ute efter en "enklare" variant som är mer plug n play till Audin.
      Last edited by Saelen; March 18, 2010, 02:35.

      Comment


      • #4
        Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

        Ahh, flyttad, förståeligt, miss av mig.
        MEN, nu till frågan, finns det verkligen INGEN här som har nån erfarenhet av nån sorts spelare som jag syftar på? Menar, ni kan fortsätta ignorera, men jag vet att det finns folk som sitter på erfarenhet/kunnighet inom detta område.

        Comment


        • #5
          Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

          Har du kollat på cartft.com
          Bjarud.se - Styling, Tuning, Bilstereo, Multimedia
          --------------------------------------------------------------------------------
          Återförsäljare för: Digital Designs, Kove, Hertz, Alpine, Sony, Dynamat, STP, Stinger,
          PlastiDip, JOM, Regula Tuning, RDX Automotive, 3M, Oracal, och många fler..

          Comment


          • #6
            Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

            Fanns ju en del grejer där, men har spanat lite på Alpine IVA-D106R bla, och är väl nått sånt jag är ute efter, enkelt som en vanligt HU men med touchscreen och dem möjligheter som medföljer.

            Nån som vet om det finns fler "motsvarigheter" till Alpinen?

            Comment


            • #7
              Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

              Originally posted by Saelen View Post
              Fanns ju en del grejer där, men har spanat lite på Alpine IVA-D106R bla, och är väl nått sånt jag är ute efter, enkelt som en vanligt HU men med touchscreen och dem möjligheter som medföljer.

              Nån som vet om det finns fler "motsvarigheter" till Alpinen?
              Hmmmmmmm......
              Efterföljaren till 106an med ALLT inbyggt!!
              sigpic

              We know the Rolex feeling, only the best are copied.

              Ljudbyggaren sedan 1998

              Importör av Mosconi, Gladen
              Se oss på Facebook för nyheter.

              Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

              Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

              International Head Judge och numera även kallad besserwisser

              Comment


              • #8
                Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

                Som Tonny skrivit så kommer det inom kort en ersättare till iVA-D106R, finns i butik i början av maj! Den kommer ha samma ljudegenskaper som CDA-117Ri, och ser ut att bli en riktigt kompetent spelare!
                Svensk importör/generalagent av:

                Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

                Best European Distributor 2011 - Alpine

                Comment


                • #9
                  Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

                  Låter intressant, dock så får ja lös en 106r till ett äckligt bra pris här framöver om ja vill, så är väl det som är mest intressant atm.. Hur är det med Eq inställningar på denna, finns det nån ok eq, eller måste man ha nå boxar och tjosan för att få det eller? Hade som varit trevligt att få pilla lite på en, dock så är det lite ont om butiker häruppe ;/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

                    Du verkar ha tur o hitta en till ett bra pris ,,själv så leter jag efter en enkeldin alpine men det verkar svårt,,e ju en gammal rarritet inget fel på den alls som jag har men den börjar bli lite gammal har väl nästan haft den sen den kom cva 1000r men funkar klockrent, men vill byta upp lite nu så kommer denna hamna i min sambos bil el kanske på alpines museum ..

                    Så vet du om fler för bra pris skicka ett pm el så ...
                    http://kove.se

                    http://street-beat.se

                    Comment


                    • #11
                      Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

                      Kan kolla läget
                      Btw, nån som vet nått om skärmen där, är den tiltbar åt sidorna också? vinklingsbar fram/bak vet jag att den är iaf. En del av dom andra jag sett har varit det iaf, om inte annat så antar jag att den klarar ganska "grov" betraktningsvinkel?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

                        Originally posted by Saelen View Post
                        Låter intressant, dock så får ja lös en 106r till ett äckligt bra pris här framöver om ja vill, så är väl det som är mest intressant atm.. Hur är det med Eq inställningar på denna, finns det nån ok eq, eller måste man ha nå boxar och tjosan för att få det eller? Hade som varit trevligt att få pilla lite på en, dock så är det lite ont om butiker häruppe ;/
                        Det kommer två nya enheter, det enda som skiljer dem åt är färgerna, de kommer ha samma ljudegenskaper som CDA-117Ri, och för den som vill går det givetvis att ansluta processorn PXA-H100...
                        Svensk importör/generalagent av:

                        Alpine, MTX, Caliber, Macrom, Streetwires, Dynamat

                        Best European Distributor 2011 - Alpine

                        Comment


                        • #13
                          Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

                          Originally posted by Saelen View Post
                          Kan kolla läget
                          Btw, nån som vet nått om skärmen där, är den tiltbar åt sidorna också? vinklingsbar fram/bak vet jag att den är iaf. En del av dom andra jag sett har varit det iaf, om inte annat så antar jag att den klarar ganska "grov" betraktningsvinkel?
                          Låter kanon hoppas du hittar nåt användbart behöver inte vara dax datum ,kan även vara en demomaskin mm...
                          http://kove.se

                          http://street-beat.se

                          Comment


                          • #14
                            Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

                            Originally posted by Saelen View Post
                            Kan kolla läget
                            Btw, nån som vet nått om skärmen där, är den tiltbar åt sidorna också? vinklingsbar fram/bak vet jag att den är iaf. En del av dom andra jag sett har varit det iaf, om inte annat så antar jag att den klarar ganska "grov" betraktningsvinkel?
                            Jag har haft ett par stycken F#1 skärmar med den funktionen.
                            Så fort maskinen är vinlad lite så dippar skärmen nedåt, så den funktionen funkar i väldigt få bilar!
                            sigpic

                            We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                            Ljudbyggaren sedan 1998

                            Importör av Mosconi, Gladen
                            Se oss på Facebook för nyheter.

                            Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                            Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                            International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                            Comment


                            • #15
                              Re: Köpråd: Enkel-DIN med skärm

                              Satt å fundera lite, en bilpc med bra ljudkort och sen kör man på videoingången till IVA 106 ihop med 701an varav man även får ljudet med sig i stereo från pc:n. Sen har man pc:n endast som mediakälla och lagring av musik och film. Då får man ju tidskomp, vettig eq, 4 vägs delning och massa andra mysiga grejer ändå samt bra ljud. Och sen antingen trådlöst tangentbord med tutchpad via blåtand. Den mottagaren drar man fram med förlängning på usb:n och monterar på lämpligt ställe.

                              Detta i kombination med mobilt internet och man även har tillgång till spotify i bilen.
                              OTURSFÖRFÖLJD!!!
                              Bara att bryta ihop och komma igen.

                              Comment

                              Working...
                              X