Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tidskomp Kenwood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tidskomp Kenwood

    Har en gammal Kenwood KIV-700 HU (men verkar vara samma inställningar på de flesta kenwood)

    försöker lära mig tidskompa men blir lite förvirrad av manualen och en stunds googlande gjorde det inte glasklart heller så jag önskar råd av er som kan Kenwoods system.

    jag har stängt av alla "ljudförbättringar" för att starta så neutralt som möjligt.

    Under menyn CAR TYPE har jag valt NONE (ingen preset) och under FINE ADJUSTMENTS kan jag skriva in längdenhet (cm) på FRONT, REAR och SUBWOOFER.
    enligt manualen så ska jag då ta ut en referenspunkt centrerat i bilen och i höjd med öronen längsled och knappa in skillnaden i avstånd mot den högtalare som är längst bort.

    så långt är allting väl MEN under menyn POSITION har jag valt preset ALL (ingen preset) och i undermenyn DTA ska jag återigen skriva in en längdenhet (cm) på varje högtalare, FL, FR, RL, RR, SWL, SWR och här ger manualen mig ingen förklaring.

    logiskt BORDE det vara högtalarnas AVSTÅND till örat från förarplatsen i sidled eftersom jag redan knappat in var högtalarna befinner sig i längsled ?

    eller.. ska man knappa in den faktiska avståndsskillnaden likt det tidigare förfarandet?

    och sista frågan:

    under SPEAKER SETTINGS kan(måste?) man ange högtalarstorlek och placering.
    placering (on dash, under dash, door, rear shelf) antar jag har med höjden på ljudbilden att göra? eller kan det vara faskompensering?

    och storlek (O.E.M, 4", 5,25", 6,5" 8" osv..) har väl med delningen att göra men kan inte se att x-over inställningarn ändras men man hör att ljudet ändras.

    detta kanske är självklart för kenwood ingenjörerna eftersom det inte är förklarat i manualen, O.E.M antar jag står ofiltrerad utsignal.. eller?


    MYCKET tacksam om nån orkade lägga en minut och svara, orkar inte googla mer nu,..

  • #2
    Re: Tidskomp Kenwood

    Konstigt att du inget svar fått, då det finns duktigt folk här.
    Har du löst detta problem?
    Ring Patrik på Brl i Trollhättan, han kan säkert hjälpa dig.

    Comment


    • #3
      Re: Tidskomp Kenwood

      De Kenwoodmaskiner jag jobbat med har det varit den faktiska skillnaden mellan elementen man har använt.
      Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
      ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

      Comment


      • #4
        Re: Tidskomp Kenwood

        Originally posted by Lonefox View Post
        De Kenwoodmaskiner jag jobbat med har det varit den faktiska skillnaden mellan elementen man har använt.
        Utveckla gärna det svaret, då jag snart har samma bekymmer :-)

        Gärna punkt för punkt.

        Comment

        Working...
        X