Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funderingar över regler i Street Stock!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funderingar över regler i Street Stock!

    Har stått och läst en del på Termpro ett par dagar nu och man är ju ingen höjdare på engelska direkt men som jag har förstått det så får man bygga rätt lika som SS NW.

    Alltså B-stolpe och bakåt sen höjdregler osv.
    Är ja helt ute å cyklar eller är det så?
    Man vill ju veta om man ska testa lite andra varianter av låda då man har lite platsbrist i bagaget i en Corsa B!

  • #2
    Re: Funderingar över regler i Street Stock!

    Sen om alla inredningsdetaljer ska vara kvar i bilen kanske då, men skulle jag då kunna fälla baksätet och ha lådan på det fällda ryggstödet?

    Comment


    • #3
      Re: Funderingar över regler i Street Stock!

      I Sverige har vi inte haft de internationella reglerna...
      Regelfrågor brukar inte vara klara såhär tidigt, beslut om ev. ändringar och specialregler för oss i Sverige är nog inte taget ännu...
      Svensk Mästare 5 gånger...

      Comment


      • #4
        Re: Funderingar över regler i Street Stock!

        Originally posted by Morre_W View Post
        I Sverige har vi inte haft de internationella reglerna...
        Regelfrågor brukar inte vara klara såhär tidigt, beslut om ev. ändringar och specialregler för oss i Sverige är nog inte taget ännu...
        Nä det har jag också hört att vi har lite andra regler i Sverige men man blir ju lite intresserad OM det skulle bli att man ska åka iväg på EM/VM eller dylikt och får använda sig av de internationella reglerna.

        Är det B-stolpen som gäller så har man ju "lite" mer plats att leka på!

        Comment


        • #5
          Re: Funderingar över regler i Street Stock!

          Ja nymans internationellt får du fälla sätet o ställa lådan där på

          I Sverige är de kofferten som gäller.

          Alla regler är klara för 2013 allt finns på förbundets sida
          Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
          sigpic
          Tack till Ljudia AB

          Comment


          • #6
            Re: Funderingar över regler i Street Stock!

            Originally posted by klåp View Post
            Ja nymans internationellt får du fälla sätet o ställa lådan där på

            I Sverige är de kofferten som gäller.

            Alla regler är klara för 2013 allt finns på förbundets sida
            Okej! Då kanske man ska leka lite på det viset också i sommar bara utifall!

            Då får ja leta någon design som funkar i bagaget då!

            Comment


            • #7
              Re: Funderingar över regler i Street Stock!

              Jag fyller på här med lite fler frågor, känns onödigt och starta en ny tråd.

              Hur är det med storleken på batteriet, nu menar hur mycket plats det tar upp.
              Det ska sitta placerat under huven på orginal plats, men får man ta bort nått, för att få plats med ett större batteri som går i orginal hållaren?

              Sen undrar jag om vad som räknas som ett ljuddämpande material?
              Är det okej och sätta en tunn glasfiberremsa över små hål i frontplåten i dörren?
              det får inte bygga mer än 2mm det vet jag, men är ljuddämpande material räknat enbart som asfalt mattor och liknande?

              Sen undrar jag om man får montera ett par dörr högtalare i en mdf skiva som annars saknar plats för högtalare.. Tycker det är lite luddigt förklarat här..

              En särskild anmärkning om installation av högtalare än Bashögtalare:
              Högtalare som är mindre än 10 inches i maximal diameter kan installeras var som helst i fordonet, förutsatt att deras installation inte bryter någon annan befintlig regel.



              Det är tillåtet att stärka dörrpaneler på den plats där högtalarna är installerade i dörrarna.
              Dörr skida är också tillåtet, liksom anpassade glasfiber "bygga-outs" eller andra modifieringar som görs för att tillgodose högtalare i installationsplatsen.

              Allmänna restriktioner för ljuddämpande material:
              Ljuddämpande material kan användas för att minska vibrationer vid installation i enlighet med tillverkarens rekommenderade monteringsanvisning.


              Skulle mina dörr sidor va godkända i street stock?


              Mvh mortensen

              Comment


              • #8
                Re: Funderingar över regler i Street Stock!

                Då ska vi se om vi kan svara på dina frågor
                batteriet ska vara placerat på oem plats
                alltså sitter de under huven måste batteriet vara placerat nån stans under huven var väljer du själv.
                om du måste flytta på saker som är ivägen är de ok men du får inte ta bort något.

                nej du får inte sätta igen hål med glasfiberremsa.

                ja du får montera högtalare där i dörrarna.
                ska man hårddra de hela så får egentligen skiva bara vara precis runt högtalaren.men de är aldrig nått jag skulle klaga på i sverige så kör på
                Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                sigpic
                Tack till Ljudia AB

                Comment


                • #9
                  Re: Funderingar över regler i Street Stock!

                  Samma gäller väl då min instrumentbräda t.ex.
                  Där är det ju bara en ring runt högtalaren också så det kan ju inte räknas som en "förstärkning" så att säga.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Funderingar över regler i Street Stock!

                    Originally posted by klåp View Post
                    Då ska vi se om vi kan svara på dina frågor
                    batteriet ska vara placerat på oem plats
                    alltså sitter de under huven måste batteriet vara placerat nån stans under huven var väljer du själv.
                    om du måste flytta på saker som är ivägen är de ok men du får inte ta bort något.

                    nej du får inte sätta igen hål med glasfiberremsa.

                    ja du får montera högtalare där i dörrarna.
                    ska man hårddra de hela så får egentligen skiva bara vara precis runt högtalaren.men de är aldrig nått jag skulle klaga på i sverige så kör på
                    Tack för du tog dig tid att svara, jag får nog köra på mina original dörrsidor sen trots allt.
                    Jag har satt ett lager dämpmatta på baksidan på bafflen, så jag antar att dom inte e godkända endå. Tänkte jag skulle pensla på Peak off på dom oxå, det är ju trots allt viktigare att der låter bra till vardags.. Så vill tävling är det bara att skruva på orginalsidorna. Tar ju typ 2min om ens det :-) mvh

                    Comment


                    • #11
                      Re: Funderingar över regler i Street Stock!

                      Originally posted by Nymans View Post
                      Samma gäller väl då min instrumentbräda t.ex.
                      Där är det ju bara en ring runt högtalaren också så det kan ju inte räknas som en "förstärkning" så att säga.
                      ja de är samma sak där
                      Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                      sigpic
                      Tack till Ljudia AB

                      Comment


                      • #12
                        Re: Funderingar över regler i Street Stock!

                        Originally posted by mortensen View Post
                        Tack för du tog dig tid att svara, jag får nog köra på mina original dörrsidor sen trots allt.
                        Jag har satt ett lager dämpmatta på baksidan på bafflen, så jag antar att dom inte e godkända endå. Tänkte jag skulle pensla på Peak off på dom oxå, det är ju trots allt viktigare att der låter bra till vardags.. Så vill tävling är det bara att skruva på orginalsidorna. Tar ju typ 2min om ens det :-) mvh
                        som jag sa i sverige har de ingen betydelsa alls för jag vet att detta inte gör att de spelar högre ändå.

                        men vill du vara på den säkra sidan så byter du
                        Huvuddomare för db Dragracing/bassrace/Psychlone
                        sigpic
                        Tack till Ljudia AB

                        Comment

                        Working...
                        X