Announcement

Collapse
No announcement yet.

är det någon mer som har problem med att usb typ c inte är kompatibel till bilstereon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • är det någon mer som har problem med att usb typ c inte är kompatibel till bilstereon

    tjena tänkte bara kolla om det är några mer som har problem att ansluta sin mobiltelefon till sin eftermarknads bilstereo som har usb typ c på mobilen

    stereon är en helt ny kenwood dmx7017bts

    på den här stereon är det både apple carplay och android auto så man tycker ju att det är viktigt att det ska funka att använda usb sladden då den måste vara i när android auto eller apple carplay ska funka

    så nu börjar man tveka på att byta upp sej till en samsung galaxy s9 när dom släpps nu när man är osäker på om den är kompatibel med stereon pga usb typ c

    har testat med tjejens huawei p9 och även en samsung galaxy s8
    och ingen av dom kopplas ihop med stereon och båda dom telefonerna har usb typ c

    men min egna samsung galaxy s7 som inte har usb typ c så funkar det hur bra som helst

    även tjejens dotters iphone 6s kopplar ihop hur bra som helst med stereon

  • #2
    Re: är det någon mer som har problem med att usb typ c inte är kompatibel till bilste

    Har du testat att ändra "USB-konfiguration" till något annat än det som är valt på din telefon? Kolla vilken inställning som är valt på din fungerande telefon och välj samma på de som inte funkar. Du hittar "USB-konfiguration" under "Utveklaralternativ" i inställningar.

    Bara en gissning från min min sida.

    Comment


    • #3
      Re: är det någon mer som har problem med att usb typ c inte är kompatibel till bilste

      Originally posted by Eazy View Post
      Har du testat att ändra "USB-konfiguration" till något annat än det som är valt på din telefon? Kolla vilken inställning som är valt på din fungerande telefon och välj samma på de som inte funkar. Du hittar "USB-konfiguration" under "Utveklaralternativ" i inställningar.

      Bara en gissning från min min sida.
      tackar för tipset får kolla på det =)

      Comment


      • #4
        Re: är det någon mer som har problem med att usb typ c inte är kompatibel till bilste

        Jag googlade lite om det då jag själv är intresserad av problemet. Det kan vara så att usb-kabeln är problemet. Den skall tydligen behöva vara certifierad:
        https://productforums.google.com/for...I/MlyOoBoPBAAJ

        Har du en annan kabel att testa med kanske?

        Comment


        • #5
          Re: är det någon mer som har problem med att usb typ c inte är kompatibel till bilste

          Originally posted by Eazy View Post
          Jag googlade lite om det då jag själv är intresserad av problemet. Det kan vara så att usb-kabeln är problemet. Den skall tydligen behöva vara certifierad:
          https://productforums.google.com/for...I/MlyOoBoPBAAJ

          Har du en annan kabel att testa med kanske?

          Har testat olika kablar dock ingen orginal kabel till huawei mobilen

          Comment


          • #6
            Re: är det någon mer som har problem med att usb typ c inte är kompatibel till bilste

            Fick du iordning på det?? Har samma stereo. SOm sagt kontakten mellan tele o stereo är ju allt annat än 100 procent. Man har tur om det går igång. O går det igång får man ha lite mer tur om det inte ska hänga sig. Huawei honor 8

            Comment


            • #7
              Re: är det någon mer som har problem med att usb typ c inte är kompatibel till bilste

              Tjena nej tyvärr fick vi inte det inte med usb sladden iaf det är tjejens mobil som är huawei så den kör hon bara med bluetooth ist

              Jag har ju samsung s7 o med den mobilen funkar det bra med android auto nedladdat från apk mirror

              Comment

              Working...
              X