Announcement

Collapse
No announcement yet.

en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

    Originally posted by fredrikc5 View Post
    Mosconi steget vakna ju till liv ordentligt kändes som en vinnare tills jag montera tillbaka dmx steget så det vart samma förutsättningar man lär så länge man lever
    Det var ju det jag sa.

    Pierre
    SEASTREAMS GARAGE


    ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

    Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

    Comment


    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

      Originally posted by Horsyhorse View Post
      Det var ju det jag sa.

      Pierre

      Har du någe gammalt monoblock liggandes du lessnat på 😋

      Comment


      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

        Haha, dom feta som ligger nu skall tids nog kopplas in.

        Pierre
        SEASTREAMS GARAGE


        ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

        Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

        Comment


        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

          Attans ett dmx har dött på ena kanalen är det bara skicka till Gordon som gäller

          Comment


          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

            Kunde inte hålla mig idag slog till på ett 5 Kanaligt Krell
            Det låter sagolikt men priset är lika men nu vet man hur ett extremt high end steg ska låta Genesis är steget som ligger närmast fast Krell steget är en egen division allt låter magiskt ursäkta alla mina avtryck var tungt satyget


            Comment


            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

              Fastna för den extrema renheten i Krell steget så nu är ett till inskaffat tänkte driva 2" samt diskanter med dom har 7 kanaler så atmos kanalerna får bli drivna av något bilsteg ��



              Last edited by fredrikc5; June 7, 2018, 00:22.

              Comment


              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                Kan rekommendera Rotel rb 1590.Införskaffade själv 2st till ett delat system i vardagsrummet.
                Dock så är dom nästintill helt ofärgade i ljudet,så det är inget smälla på ljud.Däremot är dom kraftfulla och tappar absolut inte orken (8ohm).
                Last edited by Välljudsfantast; June 19, 2018, 09:54.

                Comment


                • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                  Originally posted by fredrikc5 View Post
                  En kompis har lyssnat på jl och sa det var bra tryck mm men det var ingen
                  Fysisk smäll i kroppen sa han dock satt dom basarna i sluten låda hur
                  Var det med kännbar bas i det du lyssna på och var det slutet eller portat?
                  Körde bara 1st 10" i sluten låda på 20 liter.Dock drivet med ett Genesis monoblock.Klippet du vill ha ligger nog lite över JL Audio basen bästa förmåga (20-65 hz).

                  Comment


                  • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                    Originally posted by Horsyhorse View Post
                    Det var ju det jag sa.

                    Pierre
                    Jag också sagt...............

                    Comment


                    • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                      Har äntligen kopplat in två av dom små Hypex stegen satan vilken jäkla tyngd det är i basen allt låter asbra kan säga av mina år av testande är det inget annat märke som presterar den basen det på ett plate amp på 2x100 watt nu är det ju En dsp inbyggt i dom stegen så jag vet inte om Anders jag köpte dom av boostat botten men hur som hellst dom har ju en en ncore serie den lär man ju testa 😋
                      Synd Hypex inte säljer mer kompletta steg utan man måste bygga ihop själv det är ju inte min starka sida 😛

                      Comment


                      • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                        Något som är väldigt intressant med Hypex är att dom värkar vara lite mer förlåtande mot alla kassa inspelningar visst krellen är magisk men långt från förlåtande mot taskiga inspelningar och det är ju inte att informationen försvinner med Hypex den känns göra det mesta fulländat 😋

                        Comment


                        • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                          Nu har jag gjort en seriös inkoppling 😂

                          Comment


                          • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                            Koppla inatt in den ena kanalen på det 5 kanaliga Krell steget på först två ead 8"
                            Det vart en helt ny Nyvå hur bas ska låta det vart lite för mycket pulver för stackars 8" så serie koppla 8" lådorna till 8ohm och 4st 8" det är inget boostat i basen men kan säga att jag nu ändrat mig från att hållit bilstegen högt för både Hypex och Krell gör allt bättre framför allt renhet bastyngd instrumental klang ja allt är bättre så nu blir det köpa in lite Hypex steg och kanske en 3 fas ups

                            Comment


                            • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                              Originally posted by Alessandro01
                              JL Audio 6 serien är riktigt bra!Jag har aldrig hört någon bas med så mycket detaljer i botten.

                              Jag har hört mycket om jl har aldrig hört något bygge som låter bra med dom utan lyssna i en bil med jl här i Uppsala för många år sedan det lät mycket och väldigt illa dock skulle det va kul att höra en jl bas under bättre förutsättningar

                              Comment


                              • Re: en liten tråd om mitt kommande hembiosystem

                                Originally posted by Alessandro01
                                JL Audio 6 serien är riktigt bra!Jag har aldrig hört någon bas med så mycket detaljer i botten.
                                Skulle va spännande testa denna sub för tryck i botten
                                Scan-speak 32W/4878T00
                                Denna har fått väldigt bra betyg av många lågt fs så den borde va duktig på få lite tryck i botten naturligt ser även helt ok att låta gå ganska högt med om det skulle behövas
                                Vet du någon som kör jl som man kan lyssna på runt Stockholms området eller norrut skulle va kul att höra innan man köper element och testar

                                Comment

                                Working...
                                X