Announcement

Collapse
No announcement yet.

SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

    Nedrans fräsch du gjort Saaben!
    ÄR det Halo-converterade dimljus?!

    Bygglogg: SQW: TransFårrden

    Comment


    • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

      Tackar! Finns lite kvar att göra på den men det mesta finns hemma så det är mest bara tid som lär läggas. Bara vanliga LED-lampor i dimljusen faktist. Nu sitter då registreringsskylten på plats så fronten är typ klar, bara Hirsch-grillen som ska dit. Lite jämförelse mellan nya och gamla fronten.



      Fick tag på en ny ratt i förra veckan, skönt att få bort det slitna gamla äcklet, känns nästan som en ny bil nu!



      Tack vare lite byte av tjänster så sitter nu avgasrören nästa exakt rätt, bara det högra som ska bändas ut lite men inget man tänker så jättemycke på. Skulle bara haft lite större pipor.


      Men roligast av allt är nog ändå att den nu börjar gå ungefär som den ser ut! Bytte spridare till 630cc i söndags och fick den mappad nu i veckan, ihop med uppborrad luftburk, större avgas och rejälare IC gav det ett rätt bra resultat, klart större skillnad än att gå från original till steg 1! Kopplingen gillar det dock inte riktigt, slirar rätt friskt om man stämplar nu men de ska snart vara ordnat. Sen blir det större turbo och downpipe, hade tänkt sälja bilen i höst men den får nog bli kvar.

      Slängde ihop en till låda för ungefär en månad sen också, till ett par GAS GPXXL12. Rätt kluriga basar att beräkna låda till så det fick bli lite chansning och gissning men tror det blev rätt bra. Passa då bra i Patrick Kengers 9-5.





      Börjar bli dags för mig att få klart ljudet i min egen bil snart, vore skönt att få till hållare till surfplatta och processorns kontrollpanel bland annat. Men lite svårt att hitta tid mitt i sommaren med allt man vill göra när man dessutom jobbar 10-18 varje vardag och 11-16 varje lördag, men kul jobb så jag klagar inte!
      Mitt projekt: Volvo V60
      BRL - B2 & Dayton

      More to come...

      Comment


      • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

        Snyggt!! Helt i min smak..
        Mini Cooper goes Pioneer
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
        Volvo V50
        http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

        Sponsorer som håller mig flytande:
        Pioneer, Stinger

        Comment


        • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

          Originally posted by ChriZtoffer View Post
          [/url]
          Det där så ju grymt bra ut, tycker jag.
          -När smaker en blues som bäst?
          -Hvaergang!

          Keep The Devils music alive.

          Alcohol does not make you FAT-it makes you LEAN........against tables, chairs, floors, walls and ugly people.

          Comment


          • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

            lite interiörsmedel, en borste, en microfiberduk och en mirakelsvamp har nog kunnat återställt din ratt bra sålänge inte lädret är fysiskt trasigt, du skulle få en matt o fin ratt igen det blanka är svett o skit som blivit polerat med tiden bara

            Comment


            • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

              Möjligt, kanske ger mig på den i vinter nån gång, går ju alltid att sälja vidare och nya ratten var inte direkt dyr heller. Annars såg jag en firma som bygger om rattar efter ens önskemål, lite sugen att skicka dit den och få nånting liknade Maptuns med mer former.

              Jag är ledsen att det varit så dött här dom senaste månaderna, men jag hamnade i nån depression i slutet av sommaren som tog all energi och motivation till att göra nåt, alls. Så bilen fick väldigt lite uppmärksamhet, knappt att den blev tvättad ens ett tag. Men nya vänner och diverse äventyr fick mig tillbaka så lite har jag fått gjort! Till att börja med så kastades Mosconi 6to8 ut och in åkte en Alpine H800 ihop med Mosconis AMAS2 för bluetoothstreaming, bästa beslut jag tagit! Nu kan jag äntligen tweaka när jag känner för det, inte när jag har datorn till hands och en massa tid och tålamod. Bluetoothstreamingen fungerar dock sådär men tror min AMAS2 är lite kass.

              630cc spridarna lessnade jag på rätt fort, bilen var svår att få igång på etanol och gick riktigt dåligt när den var kall, så ett par 875cc åkte i istället och i samma veva skruvades laddtrycket upp lite till. Det medförde att kopplingen blev ännu sämre så en ny avsedd för V6 beställdes och monterades utan problem för ett par veckor sen, nu jäklar blev bilen rolig! Ingen raket kanske man en satans skillnad mot original, inga problem att göra omkörningar och man kan reta en hel del andra bilar, speciellt dom som är lite fega i kurvorna. Men till våren blir det ny downpipe och en större turbo, sen får det räcka i den här bilen, den har trots allt snart gått 20k mil. Men först ska den bänkas med nuvarande set-up, bra nyfiken att se vad den lilla 11t pumpar ur sig!

              Juste, fick tag på ett par tonade bakljus i somras av ren slump, skulle ju tona mina men fick inte tag på film och var osäker på spray (dessa är dock sprayade) som monterades för ett tag sen och nu börjar jag bannemig bli nöjd med baken på bilen! Ska dock sätta film på mina gamla bakljus då dessa blev väl mörka (polisen påpekade det för ett tag sen när en kompis körde och det gick lite fort, fick dock inga böter) och vingen monteras till nästa sommar.



              Många roliga resor hit och dit har det blivit i sommar iaf och många positiva kommentarer från folk, så verkar som att jag lyckats rätt bra hittills. Finns dock en hel del kvar att göra både med utseendet och ljudet men det får bli i vinter, lär städa ur garaget bara så jag kan få in bilen. Får se när nästa uppdatering kommer, ganska snart hoppas jag.
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

                Hoppas det, det är ideligen kul och inspirerande läsning, utan dig hade inte ett Nordica/Scandinavia hamnat i frugans 9-3 sc.....

                Fluff
                sigpicOld Genesis amps never die, they may however slide into retirement
                Old school rockford amps will just kick your ass until they detonate.......

                God bless the Amp Doctor !

                Comment


                • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

                  Var ju kul så länge det varade, nu står den på gården och skämms med lågt komp på 3ans cylinder... Har fått tag på en fräsch motor dock som ska i, kändes enklare och framförallt billigare än att renovera den gamla, men den blir kvar för framtida projekt. Nu letas det för fullt efter en Volvo V60 AWD R-design istället, blir troligtvis en D4 eller D5 som ska få ny mjukvara.
                  Mitt projekt: Volvo V60
                  BRL - B2 & Dayton

                  More to come...

                  Comment


                  • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

                    Men inte ska du väl sälja Saaben?

                    Comment


                    • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

                      Jo skulle ju bara ha den i ett år ungefär, har gått ett och ett halvt snart så var väl dags. Får bli en V60 som brukis och sen nån 9-3 Aero 03-04 som lekbil, eller en 900 t16 -89. Men jag har lite planer för ljud i V60in, ska bara få hem en liten box...
                      Mitt projekt: Volvo V60
                      BRL - B2 & Dayton

                      More to come...

                      Comment


                      • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

                        Grym Saab! Gillar allt det svarta!

                        Originally posted by Andyah View Post
                        lite interiörsmedel, en borste, en microfiberduk och en mirakelsvamp har nog kunnat återställt din ratt bra sålänge inte lädret är fysiskt trasigt, du skulle få en matt o fin ratt igen det blanka är svett o skit som blivit polerat med tiden bara
                        Något tips på bra medel att använda till detta? Min ratt har också blivit ganska blank och äcklig...
                        Brukar bara vatten och diskmedel för interiören. Kanske dumsnålt?

                        Comment


                        • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

                          Originally posted by RogerH View Post
                          Grym Saab! Gillar allt det svarta!



                          Något tips på bra medel att använda till detta? Min ratt har också blivit ganska blank och äcklig...
                          Brukar bara vatten och diskmedel för interiören. Kanske dumsnålt?
                          hittils har jag kört med pingens medel.
                          http://www.pingens.se/p/interior-22/...-clean-1l.html

                          Comment


                          • Re: SAAB 9-3SC {SQ-edition}, Mosconi och DD

                            Dags att lägga ner här nu, ny bil införskaffad så den här ska rensas och göras iordning för försäljning. Blev ett och ett halvt år med den iaf, nästa kommer få hänga med lite längre än så. Länk till nya projekttråden finns här!
                            Mitt projekt: Volvo V60
                            BRL - B2 & Dayton

                            More to come...

                            Comment

                            Working...
                            X