Announcement

Collapse
No announcement yet.

Street stock 2k Polo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Street stock 2k Polo

    Ok street 4k isåfall då om du blir sugen på dbdrag,men behöver du så mycket ström?
    Jag tänkte försöka gömma ett slutsteg i min balja eller kanske båda men risk för att det blir lite varmt.

    Originally posted by rleandersson View Post
    Jag kommer köra på 4st powersafe 92ah batterier och kanske dubbla generatorer. Har ny reservhjulsbalja på g, då den i polo är så helvetes liten
    Street stock 2K 2014...

    sigpic

    Comment


    • #32
      Re: Street stock 2k Polo

      Originally posted by rleandersson View Post
      Jag kommer köra på 4st powersafe 92ah batterier och kanske dubbla generatorer. Har ny reservhjulsbalja på g, då den i polo är så helvetes liten
      Ja gott om plats är det ont om
      Dock ser lådan lite hög ut för att klara gränsen på 33cm mellan högsta del på baslådan och lägsta del av tak?
      Samt att man får inte bygga om baljan för att få plats med mer batteri eller steg i de vanliga klasserna.
      Jag kommer själv köra i 2k klassen iaf till en början i år men i en passat kombi och en 12" bas ev. så slänger jag i 18" basen.
      Nog om detta det är Anders tråd.

      Jobba på nu så de fyrkantiga jäklarna kan lukta gott snart!
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #33
        Re: Street stock 2k Polo

        Kul jag var orolig att man skulle hamna i en klass utan folk men det ser ju lovande ut

        Till helgen kommer det liten uppdatering från mig även om det går sakta för just nu står bilen på jobbet med sommardäck, så går det när man byter för tidigt.



        Originally posted by Frippe_L View Post
        Ja gott om plats är det ont om
        Dock ser lådan lite hög ut för att klara gränsen på 33cm mellan högsta del på baslådan och lägsta del av tak?
        Samt att man får inte bygga om baljan för att få plats med mer batteri eller steg i de vanliga klasserna.
        Jag kommer själv köra i 2k klassen iaf till en början i år men i en passat kombi och en 12" bas ev. så slänger jag i 18" basen.
        Nog om detta det är Anders tråd.

        Jobba på nu så de fyrkantiga jäklarna kan lukta gott snart!
        Street stock 2K 2014...

        sigpic

        Comment


        • #34
          Re: Street stock 2k Polo

          Sådär då var innertaket på plats igen, skönt att kunna skruva ihop nåt oxå och inte bara riva bilen mer och mer. Rätt mycket vägljud när man kör nu utan lister runt dörrar och bagagelucka
          Stereon som satt i när jag köpte bilen åkte ut oxå. Ska nog hinna med mycket mer idag oxå med tanke på att klockan bara är 9, vore skönt att hinna dra klart alla kablar.
          Attached Files
          Street stock 2K 2014...

          sigpic

          Comment


          • #35
            Re: Street stock 2k Polo

            Originally posted by Anders View Post
            Sådär då var innertaket på plats igen, skönt att kunna skruva ihop nåt oxå och inte bara riva bilen mer och mer. Rätt mycket vägljud när man kör nu utan lister runt dörrar och bagagelucka
            Stereon som satt i när jag köpte bilen åkte ut oxå. Ska nog hinna med mycket mer idag oxå med tanke på att klockan bara är 9, vore skönt att hinna dra klart alla kablar.
            Snyggt, fick du byta många clips?
            Måste beställa hem nya clips innan jag sätter igång. När jag dämpade dörrarna så fick jag byta ut många clips (tur att man beställde hem många).
            vad ska du köra för HU?
            Tack till:

            Loudstore, Sollebrunn
            Brotec, Bro


            Lite länkar:
            Loudstore på Facebook

            Comment


            • #36
              Re: Street stock 2k Polo

              5-6st gick sönder till plasten på stolparna,dom fanns hemma på vw för 7kr styck. .HU blir alpine 178bt.


              Originally posted by troxy View Post
              Snyggt, fick du byta många clips?
              Måste beställa hem nya clips innan jag sätter igång. När jag dämpade dörrarna så fick jag byta ut många clips (tur att man beställde hem många).
              vad ska du köra för HU?
              Street stock 2K 2014...

              sigpic

              Comment


              • #37
                Re: Street stock 2k Polo

                Tyvärr gick nästan hela dagen igår till att installera larm i bilen, inte riktigt min grej

                Idag har jag däremot kunnat koncentrera mig på bilstereo igen och fått lite uträttat.
                Har klätt innerplåten på förardörren klar samt monterat tillbaks dörrsidan.
                Dragit högtalarkabel tillslag och strömkabel på förarsidan och sen monterat ihop inredningen, passagerarsidan och dess kablar får bli en annan dag.

                Jag stötte på lite patrull när jag tänkte byta batteri, sitter ju en säkringsdosa på batteriet och en skena till plus polen och mitt maxxima har inte polen på samma ställe så det var inte helt enkelt och eftersom det är MotoGP på tv´n så fick batteribytet vänta.
                Attached Files
                Last edited by Anders; March 23, 2014, 20:33.
                Street stock 2K 2014...

                sigpic

                Comment


                • #38
                  Re: Street stock 2k Polo

                  Ser bra ut

                  Comment


                  • #39
                    Re: Street stock 2k Polo

                    Sådär nu har dörren på passagerarsidan blivit dämpad.
                    Nya stereon sitter oxå på plats.
                    Ska börja montera i batteri och slutsteg i reservhjulsbaljan i helgen, förhoppningsvis blir jag klar med det om allt går bra,sen återstår det ju att se om det kommer att bli för varmt där.
                    Attached Files
                    Last edited by Anders; March 29, 2014, 22:37.
                    Street stock 2K 2014...

                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Re: Street stock 2k Polo

                      Första baslådan är på g nu, kommer köra med denna låda på Elmia eftersom jag inte har nån db mätare än och ingen mening att labba så mycket då,testar kanske några olika portar. Man får hoppas man inte skämmer ut sig helt
                      Attached Files
                      Last edited by Anders; March 29, 2014, 22:38.
                      Street stock 2K 2014...

                      sigpic

                      Comment


                      • #41
                        Re: Street stock 2k Polo

                        Sådär då är man anmäld till Elmia, tänkte köra alla 4 dagar.
                        Råkade dock göra en miss och välja bassrace 139,9, får se om jag lyckas komma upp i det ens
                        Sen går det lite sakta med bilen men lådan är iallafall klar förutom att element ska monteras.
                        Sen har jag hållt på funderat på steg och batteri montering, blir inte riktigt som på bilden men nåt liknande.
                        Attached Files
                        Street stock 2K 2014...

                        sigpic

                        Comment


                        • #42
                          Re: Street stock 2k Polo

                          Originally posted by Anders View Post
                          Sådär då är man anmäld till Elmia, tänkte köra alla 4 dagar.
                          Råkade dock göra en miss och välja bassrace 139,9, får se om jag lyckas komma upp i det ens
                          Sen går det lite sakta med bilen men lådan är iallafall klar förutom att element ska monteras.
                          Sen har jag hållt på funderat på steg och batteri montering, blir inte riktigt som på bilden men nåt liknande.
                          Bara för du av misstag valt 139,9 måste du inte lägga dig där.
                          Du kan köra på 129,9-klassen utan problem bara du kvalar in i den klassen så är det grönt. Lycka till!
                          Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                          www.garaget.org/Frippe_L

                          Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                          Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                          Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                          Comment


                          • #43
                            Re: Street stock 2k Polo

                            Va bra då slipper man elda upp basarna dag 1 trodde att man bara fick byta uppåt men läste nog reglerna lite för snabbt.


                            Originally posted by Frippe_L View Post
                            Bara för du av misstag valt 139,9 måste du inte lägga dig där.
                            Du kan köra på 129,9-klassen utan problem bara du kvalar in i den klassen så är det grönt. Lycka till!
                            Street stock 2K 2014...

                            sigpic

                            Comment


                            • #44
                              Re: Street stock 2k Polo

                              Originally posted by Anders View Post
                              Va bra då slipper man elda upp basarna dag 1 trodde att man bara fick byta uppåt men läste nog reglerna lite för snabbt.
                              Ja det är om du kvalar in med tex 131,2 så får du inte testa igen och lägga dg i 129,9-klassen. Eller ja ibland får man det iaf så du slipper elda grejerna för att ha en chans i högre klasser.
                              Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

                              www.garaget.org/Frippe_L

                              Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                              Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                              Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

                              Comment


                              • #45
                                Re: Street stock 2k Polo

                                Hur mäts effekten på slutsteget i street stock?
                                Street stock 2K 2014...

                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X