Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips och ideér

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips och ideér

    Tjenare! Har nu efter lång eftersökning förhoppningsvis hittat en prisvärd högtalar-uppsättning för mig. Tänkte jag postar här och ser vad ni tycker. Bilen är en Saab 93 SC. Har kommit fram till att det blir ett 3-vägs framsystem och 6,9or bak tillsammans med baslåda.

    Dessa högtalarelement funderade jag på.
    Dörrarna: SB Acoustic SB17MFC35-4 (http://loudspeakerfreaks.com/Product...oduct_ID=12551)
    Instrumentbrädan: Fountek FR88EX (http://loudspeakerfreaks.com/Product...roduct_ID=6954)
    Diskant diy monterad: Peerless NE19VTS (http://loudspeakerfreaks.com/Product...oduct_ID=11244)
    Hatthylla: Ett par 6,9or osäkert vilka, DLS 960?
    Subwoofer: Dubbla pheonix gold ti210d4 basar

    Detta paket kommer delas aktivt med hjälp av en minidsp enhet. Har också ett audison lrx 4.300 slutsteg. Skall också investera i två till slutsteg.

    Tacksam för tips eller dylikt.

  • #2
    Re: Tips och ideér

    Till att börja med hade jag helt och hållet slopat 6x9 i hatthyllan, förstör bara ljudbilden. Lägg lite mer krut på framsystemet istället!
    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

    Team Ljudbyggaren
    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
    3:e Plats Master OEM - SM 2018
    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

    Comment


    • #3
      Re: Tips och ideér

      Originally posted by carlr View Post
      Till att börja med hade jag helt och hållet slopat 6x9 i hatthyllan, förstör bara ljudbilden. Lägg lite mer krut på framsystemet istället!
      Hmm, hur blir det för de bakre passagerarna då?

      Vilken del av framsystemet tycker du jag bör lägga mer krut på?

      Comment


      • #4
        Re: Tips och ideér

        Tjena,

        Ja frågan är ju vem du bygger för? Bygger du för dina passagerare så visst, behåll 6x9 i hatthyllan då, men om du bygger för din egen del och din egen upplevelse - slopa dem om du vill ha en någornlunda korrekt återgivning.

        Men det är bara min åsikt - det är ju du som skall lyssna på det i slutändan - det är det som är tjusningen med denna hobbyn. Så länge du själv blir nöjd så är väl allt kanon!
        ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



        Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
        Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
        Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
        Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

        Team Ljudbyggaren
        1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
        3:e Plats Master OEM - SM 2018
        8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

        Comment


        • #5
          Re: Tips och ideér

          Originally posted by carlr View Post
          Tjena,

          Ja frågan är ju vem du bygger för? Bygger du för dina passagerare så visst, behåll 6x9 i hatthyllan då, men om du bygger för din egen del och din egen upplevelse - slopa dem om du vill ha en någornlunda korrekt återgivning.

          Men det är bara min åsikt - det är ju du som skall lyssna på det i slutändan - det är det som är tjusningen med denna hobbyn. Så länge du själv blir nöjd så är väl allt kanon!
          Okej, om jag skulle vilja ha kvar dem. Är då DLS 960 ett bra val eller finns det bättre?

          Comment


          • #6
            Re: Tips och ideér

            Har hittat ett Dls reference 200A på blocket. Är det något att ha? Hur står det sig mot mitt audison lrx slutsteg?

            Comment


            • #7
              Re: Tips och ideér

              Dls960 är legendariska 6x9.
              Är man inte nöjd med resultatet - är det installerat/kombinerat med opassande steg och tweakat illa.

              Bygglogg: SQW: TransFårrden

              Comment

              Working...
              X