Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp mig få ut maximalt ljudtryck i min bil!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp mig få ut maximalt ljudtryck i min bil!

    Älskar hög musik och högt ljudtryck och vill nu även ha det i min Skoda Octavia -11. Problemet är att jag har tummen mitt i handen och kan absolut noll om detta med elektronik och att koppla in. Samma med vilka produkter man ska köpa och vilka man ska akta sig för. Kommer därför lämna in bilen och få det monterat men detta med vilka produkter man ska köpa kvarstår dock. Vänder mig därför hit.

    Min budget ligger på runt 20-25.000 kr (installation inkluderad) och för detta vill jag kunna spela så högt som möjligt med så mycket ljudtryck som möjligt. Har läst om "Hi-Fi ljud" i bilen och det är jag inte intresserad. Högt och tryck är det jag är ute efter.

    Tipsa på!

  • #2
    Re: Hjälp mig få ut maximalt ljudtryck i min bil!

    Hjälpte till att plocka ihop och installera ett system i en 09as V70 för någon vecka sedan.

    Slutade med att vi satte en separat HU i handsfacket för att originalstereon var fruktansvärt värdelös.

    Sitter just nu i den ett Sundown SAZ3k på två SPL dynamic XTR300d2s basar..
    Bara den biten var ca 11k då han köpte steget begagnat av mig.

    Sen satte vi ett extra XS power D2400 batteri i baljan bak för strömförsörjningen.. ca 4k till.

    Framsystem utöver detta.. gick på ca 4k till med steg.

    Stereo BT92SD som HU 1.5k till.
    Lågnivå och ström ca 3k till..
    Dämpmatta 1.2k

    Designade en låda åt den bilen då han vill spela musik som gräver under 30hz som oftast så stämde av på 30hz teoretiskt... spelar 147 db hela dagen lång på TL.


    11+4+3+4+1.5+1.2 = ca 25k och då kom vi undan billigt då vi monterade och installerade allt själva.

    Vet ej vad firma ska ha för detta men du kanske kommer undan billigare än 25!
    Last edited by rattlinpolo; April 30, 2014, 18:15.

    Comment

    Working...
    X