Announcement

Collapse
No announcement yet.

Baspaket SPL PRO Louder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Baspaket SPL PRO Louder

    Hej Köpte detta Paket på Elmia! Och jag får det inte till att Spela som jag vill .

    Så jag har några frågor.

    Frågor:
    1, Kan det vara att jag har för lite Strömkabel? Har 8 mm2 Men I instruktionerna står det att det ska var 20 mm2

    2. Hur jag än skruvar på steget så blir det inget Bra dunk. vad Ska man ha för inställningar ungefär?

    3. Kan jag ha för små högtalar kablar?

    4. Basen har 2 utgångar 2 plus och 2 minus Och Steget har likadant, Dock följde de med basen ett bleck som man kan sätta mellan polerna på baslådan ska dessa användas?


    Rättså nybörjare på ljud Har kört med skit grejer innan. Stereon är en Pionner avh-2400 Bt

  • #2
    Re: Baspaket SPL PRO Louder

    För det första, följer det inte med 20mm2 kabel till det paketet? 8mm2 är rätt litet.

    2. Överlåter någon annan att svara på detta då jag inte orkar svara just nu,
    men ingen bassboost. Noll, ingen alls.

    3. Vet ej hur stora de är, men det som spelar roll är strömkablar.

    4. Blecket är till för att koppla ihop spolar antar jag,
    hur du ska koppla basen ser du på följande länk:

    http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp

    Comment


    • #3
      Re: Baspaket SPL PRO Louder

      Originally posted by Emilius View Post
      För det första, följer det inte med 20mm2 kabel till det paketet? 8mm2 är rätt litet.

      2. Överlåter någon annan att svara på detta då jag inte orkar svara just nu,
      men ingen bassboost. Noll, ingen alls.

      3. Vet ej hur stora de är, men det som spelar roll är strömkablar.

      4. Blecket är till för att koppla ihop spolar antar jag,
      hur du ska koppla basen ser du på följande länk:

      http://www.rockfordfosgate.com/rftech/woofer_wizard.asp
      Jo visst följde de med kablar men valde bort dem för jag hade redan draget. Lådan är färdig byggd köpte den komplett så den länken är ingen hjälp. Dessa blek är formade efter skruv anslutningen på baslådan!

      Comment


      • #4
        Re: Baspaket SPL PRO Louder

        Varför inte ringa Db Akuten? Jag är övertygad att de kan leda dig på rätt väg
        "Sound by Hewi"

        Blue eMotion by heWi

        Comment


        • #5
          Re: Baspaket SPL PRO Louder

          Om det är samma paket som på deras hemsida så ska det ju följa med ett komplett kabelpaket och där finns inga 8 mm2 kablar vad jag kan se. Antingen behövs mer information från trådskaparen eller så föreslår jag samma som Hewi (dvs kontakta dbakuten).

          Comment


          • #6
            Re: Baspaket SPL PRO Louder

            Originally posted by Optima View Post
            Om det är samma paket som på deras hemsida så ska det ju följa med ett komplett kabelpaket och där finns inga 8 mm2 kablar vad jag kan se. Antingen behövs mer information från trådskaparen eller så föreslår jag samma som Hewi (dvs kontakta dbakuten).
            Har snackat med en kille som kan det här med att koppla basar och var inte 8 mm2 jag hade utan 20 mm2 men han och jag kollade på ljudet i dag och när vi kopplar bort en bas från steget och bara kör en så dunkar de bra men så fort man har 2 basar så försvinner effekten.

            Har även testat ett annat slutsteg med samma resultat. Dock var de mer ut effekt på de andra steget.

            Och jag har 13.5 vid steget på plus kabeln.

            Har ochså testat att koppla om bassarna från början satt det plus och minus från lådan till en spole sen byglat över till andra spolen.

            Just nu kör jag med plus från låda till plus på spole 1 och minus till spole 2 sen byglat över spolarna på de fria anslutningarna

            Kablarna köpte jag inte för jag redan hade kablar dragna!
            Fattar nada.

            Comment


            • #7
              Re: Baspaket SPL PRO Louder

              Prova att skifta + & - till ena basen, låter som att du har ett fasfel!
              Mitt projekt: Volvo V60
              BRL - B2 & Dayton

              More to come...

              Comment


              • #8
                Re: Baspaket SPL PRO Louder

                Originally posted by ChriZtoffer View Post
                Prova att skifta + & - till ena basen, låter som att du har ett fasfel!
                I lådan eller mellan steg och låda? :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Baspaket SPL PRO Louder

                  I lådan.

                  Kopplingssättet på den baslådan är egentligen ganska enkel. Alla plus ska till plus och alla minus ska till minus. Då blir basarnas talspolar parallellkopplade till 2 Ohm per bas och båda basarna blir parallellkopplade med varandra till en total impedans av 1 Ohm.

                  Använd med fördel de där byglingarna som följde med till lådans anslutningspanel, då kopplas sedan en bas till varje anslutningspar inuti lådan.

                  Kolla upp noggrant på varje bas att det verkligen är rätt anslutning (dvs plus/minus) som du kopplar kablarna på.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Baspaket SPL PRO Louder

                    Originally posted by Optima View Post
                    I lådan.

                    Kopplingssättet på den baslådan är egentligen ganska enkel. Alla plus ska till plus och alla minus ska till minus. Då blir basarnas talspolar parallellkopplade till 2 Ohm per bas och båda basarna blir parallellkopplade med varandra till en total impedans av 1 Ohm.

                    Använd med fördel de där byglingarna som följde med till lådans anslutningspanel, då kopplas sedan en bas till varje anslutningspar inuti lådan.

                    Kolla upp noggrant på varje bas att det verkligen är rätt anslutning (dvs plus/minus) som du kopplar kablarna på.
                    Okej får man vara fräck och be om ett kopplingschema? ;-) hänger haft med vad du menar! :-)

                    Har nu kopplat om i lådan har från låda till spole 1 från spole 1 byglat till 2 an
                    Men med blecken ska man ha en eller två kablar från steget? :O
                    Last edited by densvenske; April 27, 2014, 12:31.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Baspaket SPL PRO Louder

                      http://www.docentdecibel.se/faq/bill...r-/prod_8.html

                      Kolla på bilden som visar "2 Ohm per kanal". Koppla ihop basarnas talspolar på det sättet och sedan kopplar du en bas till varje anslutningspar inuti lådan på panelen. Sätt också fast de där byglingarna som följde med till anslutningspanelen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Baspaket SPL PRO Louder

                        Originally posted by Optima View Post
                        http://www.docentdecibel.se/faq/bill...r-/prod_8.html

                        Kolla på bilden som visar "2 Ohm per kanal". Koppla ihop basarnas talspolar på det sättet och sedan kopplar du en bas till varje anslutningspar inuti lådan på panelen. Sätt också fast de där byglingarna som följde med till anslutningspanelen.
                        Så är de kopplat nu men ska jag ha en eller 2 kablar från steget. Glömde tillägga att blecken går mellan plus och plus och minus och minus. :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Baspaket SPL PRO Louder

                          Om du använder blecken så räcker det med ett par kablar från steget.
                          Mitt projekt: Volvo V60
                          BRL - B2 & Dayton

                          More to come...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Baspaket SPL PRO Louder

                            Originally posted by ChriZtoffer View Post
                            Om du använder blecken så räcker det med ett par kablar från steget.


                            Funkade kalas tackar så hemskt mycket! Var plus och minus i lådan som var fel! :O

                            Comment

                            Working...
                            X