Announcement

Collapse
No announcement yet.

kicker l5 lådhjälp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kicker l5 lådhjälp

    tjena. har köpt mig 2st kicker l5 12" men min bror som brukar räkna ut mina lådor har dragit iväg på jobb o ja får inte till måtten på lådan då min hjärna verkar ha tagit semester. hehe. så optima eller någon annan som är för jävla säker på räkna får gärna slänga in en hjälpande hand.

    qts= 0,597
    fs29,5
    vas 76,74

    db akutens förslag är ju 90 liter (45l per bas) portat. men va för rör ska man köra 4" eller 6" enkel eller dubbla. tacksam för snabba svar. mvh per
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

  • #2
    Re: kicker l5 lådhjälp

    Räknat på 90 liter netto och 40 Hz avstämning:

    2 st 4" portar: Kapa rören till 19 cm och sätt sedan trattar
    1 st 6" port: Kapa röret till 18 cm och sätt sedan trattar

    Comment


    • #3
      Re: kicker l5 lådhjälp

      tusen tack. nu har ja något o göra idag.
      Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

      Comment


      • #4
        Re: kicker l5 lådhjälp

        Haha helt magiskt att få svar med en komplett design 11 minuter senare...
        BSF <3

        Bygglogg: SQW: TransFårrden

        Comment


        • #5
          Re: kicker l5 lådhjälp

          Originally posted by perkan
          (45l per bas)
          Det där tillägget skulle ju ha varit bra att veta från början, med tanke på att 92 liter per bas (SPL/deep bass) finns rekommenderat i basens manual. Det jag skrev gällde för en bas, inte två.

          Med 2 st basar i 90 liter netto vill jag nog ha åtminstone 3 st 4" portar ifall det ska spelas högt, rören kapas till 36 cm och sedan sätts trattar i båda ändar.

          Comment


          • #6
            Re: kicker l5 lådhjälp

            Kickers förslag brukar vara djävligt stora. De är la sugna på att maxa ut lådkonstruktionen... Skruvar man lite så går det ju att montera ner dem i mindre lådor oxå. (med avstäm)

            Bygglogg: SQW: TransFårrden

            Comment


            • #7
              Re: kicker l5 lådhjälp

              ja kan säga att 90 liter på 2 basar och 2st 4" rör inte heller skäms. de duger gott till mitt vardagslyssnande. så tack optima även om de blev lite galet. de röckar på helt okej. går säkert o spla högre men de duger gott o väl som de är nu
              Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

              Comment

              Working...
              X