Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Polo -82 DD Audiopipe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Show/demo: VW Polo -82 DD Audiopipe

    Hejhopp! Känner att efter något års lurkande kanske det är dax att göra en tråd om min lilla polo, och vad som kommer att hända med den i framtiden!

    Som sagt VW Polo 82 årsmodell, 4700 mil i skrivande stund.

    Bytt generator från 45A original till lite kraftigare 65A.

    Just nu 1 stycke DD0512, slotportad låda tunad till 28hz på ett rockford P500.1 steg.
    Kenwood 6051U Spelare och nå crap JBL 4x6or, skall bytas ut mot något lite mera.. spännande!

    Då, framtidsplaner, några här och några påväg hem från staterna!
    [X] 6051U Kenwood, känner att den får duga atm.
    [X] Gas Silver c4a för mid/skrikare
    [/ ] 6 stkn 0512or (3 hemma för tillfället)
    [ ] Audiopipe 3000.1D (Förhoppningsvis på väg efter jul)
    [X] Coils (Sitter på)
    [X] Massa 50mm2 kabel (klappat å klart)
    [X] Det lilla framsystemet, budget all the way 12 stycken 1" Dometweeters och 12 stycken 6,5" Midbasar (Ligger och myser i sina lådor)
    [X] Massa massa MDF-SPÅN-4x2" (Done deal)
    [X] 4 stycken Tudor TA530 (Duger gott och väl)



    Och nu gärna, en massa tips och trix, då detta blir det första "seriösa" bygget jag genomför, kört en massa andra setups i andra bilar men denna blir det en liten musikspelare av ändå!

    Bilder kommer inom kort, sitter på sambons rappel MAC..

  • #2
    Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

    Sitter och tittar på bayen, samtidigt som sidor i sverige som säljer Audiopipe..
    Förstår inte hur det kan vara hållbart om jag skall vara helt ärlig

    Comment


    • #3
      Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

      En bild vare här ja

      Comment


      • #4
        Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

        Originally posted by rattlinpolo View Post
        Sitter och tittar på bayen, samtidigt som sidor i sverige som säljer Audiopipe..
        Förstår inte hur det kan vara hållbart om jag skall vara helt ärlig
        Jo förvisso kan det vara något billigare att köpa så men då ska man tänka på att det inte finns några som hälst garantier som gäller i sverige samt service av nåt slag sen varit inne och tittat på ebay och det va inte mycket av det dom skrev om steget som stämde. ..Det är inte docknings bart och är ett 2 kanals steg som går att köra i 1 gånger 2ohm och 2 gånger 1 ohm och då är specen i 1 gånger 2ohm 3000 watt och i 2 gånger 1ohm 2 gånger 1500 watt det är dom riktiga specarna. .




        En som har den obotliga skadan BASSKADAN

        Comment


        • #5
          Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

          Originally posted by R4-Junior View Post
          Jo förvisso kan det vara något billigare att köpa så men då ska man tänka på att det inte finns några som hälst garantier som gäller i sverige samt service av nåt slag sen varit inne och tittat på ebay och det va inte mycket av det dom skrev om steget som stämde. ..Det är inte docknings bart och är ett 2 kanals steg som går att köra i 1 gånger 2ohm och 2 gånger 1 ohm och då är specen i 1 gånger 2ohm 3000 watt och i 2 gånger 1ohm 2 gånger 1500 watt det är dom riktiga specarna. .
          Absolut, självklart har jag kollat upp steget i förväg och det är 2 stycken AP-1500 dockade så det går att lasta ner max i 2 ohm, så så långt har jag kollat, sen om garantier eller inte finns är som inte ett problem när man kan komma undan 8-9k billigare än i sverige för ett likvärdigt steg av samma märke, så då köper jag hellre 2-3 steg än bara ett!

          Comment


          • #6
            Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

            Originally posted by rattlinpolo View Post
            Absolut, självklart har jag kollat upp steget i förväg och det är 2 stycken AP-1500 dockade så det går att lasta ner max i 2 ohm, så så långt har jag kollat, sen om garantier eller inte finns är som inte ett problem när man kan komma undan 8-9k billigare än i sverige för ett likvärdigt steg av samma märke, så då köper jag hellre 2-3 steg än bara ett!
            En liten rättelse till det är inte dockat i sig nej utan är ett 2kanals steg är först när du kör det i 1gånger 2ohm som det blir dockat och sen vet inte jag var du fått priserna från då jag kollat nu så hamnar ett sådant på ebay runt 5.500 kr inkl moms och tull och det kostar ca 10.000 kr i sverige. ..




            En som har den obotliga skadan BASSKADAN

            Comment


            • #7
              Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

              Du ser ändå inte den massiva skillnaden på priset?
              Som sagt, det är bara för skojs skull, inte alla som har en bottenlös budget så håll ditt gnäll till dig, varför inte komma med en positiv feedback ditt klappträ?:P

              Comment


              • #8
                Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

                Liten uppdatering då, börjat riva ut all inredning, måtta å grejja å borrat för kablar till dörrar då de inte sitter några i en sån här raritet original

                Funderar på och köra 2x1" diskanter och 4x6,5" midbasar i varje dörr, söker efter ett till gas silver c4a steg till resterande grejer, så vet ni något så hör gärna av er i pm/tråd!

                Comment


                • #9
                  Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

                  Liten updaterinho här då, ligger nu ett MBX3000.1 hemma som skall få plåga basar i sommar, även börjat bygga på en liten lådda som ska sitta på takräcket med 4x p.audio horn och 4 mgr 5,25or, billigt och hoppas att det hörs när man kommer!
                  La på lite klisterlappar på bilen en sväng, bilder kommer det också!

                  Comment


                  • #10
                    Re: VW Polo -82 DD Audiopipe












                    Lite fel men denna bilen kommer bli så fel under resans gång

                    Comment


                    • #11
                      Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

                      Det värsta är väl att du förmodligen har betalat för de där dekalerna??
                      Sponsor:
                      Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
                      Tudor Batteries - www.tudor.se
                      Sonax Bilvård - www.sonax.se

                      Comment


                      • #12
                        Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

                        Originally posted by ppk View Post
                        Det värsta är väl att du förmodligen har betalat för de där dekalerna??
                        Inte en spänn!

                        Comment


                        • #13
                          Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

                          Positiv feedback:
                          Vilka batterier har du tänkt använda?

                          Större Generator
                          Gärna från en Diesel transporter
                          The Big 3
                          http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lc

                          Dämpa Dämpa dämpa

                          Hur ska du bygga Lådan?

                          Plocka bort baksäte och bygga lådan fram till B-Stolpe
                          Bygg med kanske 2 basar till att börja med
                          Fler basar mer som kan gå fel.

                          trots att det är fränt med många basar
                          6 St basar blir 60 X 6 = 360 liter men helst mer
                          men Heddes tips
                          12"(0512-9912) : 60 liter totalvolym. 120cm2 port 33cm lång. Fb 40-41hz / F-3 36hz

                          Är nog bra att utgå ifrån sen får man labba därifrån

                          Det med steg köp begagnat, demoprodukter
                          Prata med Audiopipehandlare i sverige köper du flera saker går de säkert göra nått med priset

                          Lite Gnäll:
                          Att kalla Tunheden för klappträ trots din Smiley i slutet är lite dumt gjort.
                          Speciellt efter bara 9 inlägg
                          Han av nån vet hur Audiopipe funkar då han Bla har svenskt rekord i Dbdrag.

                          Tips från nån som har erfarenheten är guld värd.
                          Då de teoretiska tipsen inte är värda ett Jota då det är erfarenhet och en massa Know how. Då de tipsen kan ge en bra grund att stå på.

                          Nog med Klagomål från mig Ta dem för vad de är

                          Comment


                          • #14
                            Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

                            Originally posted by The one n only View Post
                            Positiv feedback:
                            Vilka batterier har du tänkt använda?

                            Större Generator
                            Gärna från en Diesel transporter
                            The Big 3
                            http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lc

                            Dämpa Dämpa dämpa

                            Hur ska du bygga Lådan?

                            Plocka bort baksäte och bygga lådan fram till B-Stolpe
                            Bygg med kanske 2 basar till att börja med
                            Fler basar mer som kan gå fel.

                            trots att det är fränt med många basar
                            6 St basar blir 60 X 6 = 360 liter men helst mer
                            men Heddes tips
                            12"(0512-9912) : 60 liter totalvolym. 120cm2 port 33cm lång. Fb 40-41hz / F-3 36hz

                            Är nog bra att utgå ifrån sen får man labba därifrån

                            Det med steg köp begagnat, demoprodukter
                            Prata med Audiopipehandlare i sverige köper du flera saker går de säkert göra nått med priset

                            Lite Gnäll:
                            Att kalla Tunheden för klappträ trots din Smiley i slutet är lite dumt gjort.
                            Speciellt efter bara 9 inlägg
                            Han av nån vet hur Audiopipe funkar då han Bla har svenskt rekord i Dbdrag.

                            Tips från nån som har erfarenheten är guld värd.
                            Då de teoretiska tipsen inte är värda ett Jota då det är erfarenhet och en massa Know how. Då de tipsen kan ge en bra grund att stå på.

                            Nog med Klagomål från mig Ta dem för vad de är


                            Självklart kan jag ta en feedback, och tack för din!
                            Men inte blir man "TACK SÅ MYCKET" för att han klagar för att man köper via bayen!

                            Nog om det, big 3 som du sa ligger i kablage och väntar, måste hitta lämplig generator som 1.3an får dra runt men!

                            Nog om det, ber väl självklart om att folk skall ge mig tips, inte så att man kan ett jota egentligen, och som det verkar bli så skulle jag också vilja ändra topic eftersom bay-köpet vart helt värdelöst som han sa, tur att man är ung och har mycket att lära, handlat mycket där förut men inget som skulle bli så krångligt som detta, så det blir Ampire för sommarens bravader i alla fall.

                            2x12" säger du, labbade med 2x18" i min gamla civic, hade tänkt på gå minst 4x12" denna gången, tanken är något som går lågt, det som jag är ute efter.


                            Och om ni tar mig som en ignorant person så är jag bara envis!

                            Comment


                            • #15
                              Re: VW Polo -82 DD Audiopipe

                              Landat lite mer grejjor i garaget nu, då jag ej själv har tillgång till fräs så beställdes det 8 x 6,5" och även 8 x 4" MDF ringar, dessa får hussera till midbas och mellanregister fram, måste även planera ut mina diskanter också, men det får vi ta en annan dag!
                              Landade även ett helt gäng säkringar och 2 voltmätare, ett för frambatteriet och ett för banken bak.

                              Någon som vet om det är nån ide att koppla en voltmätare direkt på steget, för att se hur mycket kräm det verkligen få eller skall jag köra det på batterierna istället?

                              Funderar även på basbyte, kikat på AQ HDC315 och alternativt 2 sånna istället för 4 12"...

                              Den som lever får se

                              Comment

                              Working...
                              X