Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plasta dörrsidor, kan ha slagit sig lite. Rädda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Plasta dörrsidor, kan ha slagit sig lite. Rädda?

    Som topic så har jag plastat mina dörrsidor i min v40 och allt har gått bra. Dem sitter bra på plats i dörren med clipsen men ska förstärka men bultar också. Men, nu när jag gör slutsrbetet så testmonterade jag dekorpanelen som sitter mitt i dörren och som det känns så får jag inte den på plats igen då det blir en glipa i nederkant. Kanske går att slipa till men osäkert då jag måste ha rejält tryck för att få hela panelen tätt emot dörrsidan och vilket lim orkar hålla det på plats och särskilt när det blir svårt att tvinna fast pga avstånden.

    Men skulle det gå att få bort all plast och faktiskt börja om från början eller är det nya dörrsidor som gäller?

  • #2
    Re: Plasta dörrsidor, kan ha slagit sig lite. Rädda?

    Kan du ta en bild på problemet?
    Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

    Comment


    • #3
      Re: Plasta dörrsidor, kan ha slagit sig lite. Rädda?

      Ja absolut! Fixar bild efter jobbet!

      Comment


      • #4
        Re: Plasta dörrsidor, kan ha slagit sig lite. Rädda?

        Hann inte fixa bilderna och är inte hemma för stunden men återkommer med bilder.
        Testade Montera dem lite men har ändå svårt att få den tight emot dörren. Finns lite rester att slipa bort så kanske hjälper men svårt att se ett lim som biter tillräckligt fort då jag förmodligen får pressa för hand den på plars igen

        Comment


        • #5
          Re: Plasta dörrsidor, kan ha slagit sig lite. Rädda?

          2komp lim m lite extra härdare

          Comment


          • #6
            Re: Plasta dörrsidor, kan ha slagit sig lite. Rädda?

            I värsta fall får du väl klä om mittendelen med tjockare material så det tätar glipan.

            Comment


            • #7
              Re: Plasta dörrsidor, kan ha slagit sig lite. Rädda?

              Jag har bestämt mig för att ignorera glappet då det förmodligen inte märks på samma vis när klädseln kommer på och färgerna är lika. Alternativt glr jag som andreas gbg säger och klär om tyget också med grövre alternativt spacklar upp och klär om.

              Men tips på bra lim att använda?

              Comment

              Working...
              X