Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Projektforum

Projektforum Visa upp ditt bilstereo-bygge!

Reply

Thread Tools
Old November 6th, 2016, 10:17   #11
Landén
Senior Member

Landén's Avatar

Rep Power: 154 Landén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to all
Default Re: Mini Cooper goes Pioneer

Quote:
Originally Posted by Marre View Post
Härligt, det här blir kul att följa!
Tack! Jag skall försöka.

Quote:
Originally Posted by carlr View Post
Subscribed
Garagebesök när du är sugen. Grillning året runt och 200grams Angusburgare finnes.

Quote:
Originally Posted by Nonne View Post
Härligt med demobilar, låt bygglusten spruda och skit i det som inte syns
Ja det skall bli kul att få ta ut svängarna med den.

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Du skrev poddar till diskant.
Hittade dessa högtalare som säkert skulle kunna slaktas o användas till poddar,men insåg att du skulle köra med 2-vägs och då blir nog denna "podden" för stor,men kanske ett tips till andra som tex vill placera 3" mid.
Såg annars snygg ut i utformningen...
Det här bygget ska följas, har alltid gillat dina kommentarer och inlägg,fortsätt med det, du är ljuset i vintermörkret!

http://www.dnbilradio.se/produkt/Ampire-QX75-CHR
Vart tog du vägen!! trodde du skulle röjja på tävlingarna? Skall försöka hitta något liknande i bättre storlek.
Tack för dom snälla orden!

Quote:
Originally Posted by krisman View Post
Nice.
Do You want to use passive crossovers or go active with p99rs?
Thanks. Im going fully active, i might install the flter somwhere for display. they are beautiful!

Quote:
Originally Posted by kalle93 View Post
Riktigt kul! Ser fram emot att få se och höra i framtiden!
Tack. Då ses vi på Elmia.

Quote:
Originally Posted by Hewi View Post
Basen är ju "bara" 18cm djup och verkar kräva ca 30L låda, borde den inte få plats ovanpå "kardantunneln" spelandes bakåt(eller framåt, testa!) om du flyttar på värmepaketet?
Tanken har slagit mig men fläktpaketet blir nog svårt att flytta med tanke på platsen. Sen är golvbrunnen såpass liten så att jag tror att jag sitter med gasfoten under paketet när jag kör. Får se hur det känns när jag flyttar bak stolen och sänker ratstången.

Quote:
Originally Posted by zrken View Post
SÖÖÖBBd!
Jäääs!

Quote:
Originally Posted by puttel View Post
Jäklar va fränt, hoppas det spårar ur ordentligt haha
Mot ursprungstanken "bygga cleant i liten bil så har det redan spårat ur.
Tur att jag har takräcke. Jag och frun gillar nämligen att bilsemestra med den.

Här från bilsemestern genom danmark.

Nu har jag hämtat lite prylar!
HU:n och basen saknas fortfarande samt kablar är inte bestämt än då jag inte vet stegplaceringar än.

Jag har även planerat och skall slutföra mina arbetsplatser som kommer att användas i vinter. Något nytt garage blir det inte detta året tyvärr men jag har ett mindre garage i ladugården.

Ladugården går inte att använda till detta då golvet är höjt lite väl mycket samt att vi där har byggt en festlokal.

Så bilen kommer att monteras ner i garaget och delar som inte skall moddas kommer att magasineras i ladugården.

Inne i huset har vi ett rum som kommer att bli ett barnrum framöver men har idag stora arbetsbänkar för inomhusarbeten.

Jag skall göra något som jag historiskt har varit dålig på och som jag har fått lida för. Jag skall optimera varje yta som jag skall jobba vid för att inte saker skall försvinna i stöket, så det är dagens agenda.

Tack alla för dom glada kommentarerna om mina byggtrådar, jag skall försöka att inte göra er besvikna. Även om jag kan missa att svara så uppskattar jag alla kommentarer och läsare som letar upp mig på träffar för att prata.

Samt självklart all hjälp och tips som man får.

Fridens Liljor //L
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708

Sponsorer som håller mig flytande:
Pioneer, Stinger

Last edited by Landén; November 6th, 2016 at 10:21. Reason: Vill ha en ny spacetangent!!!!
Landén is offline   Reply With Quote
Old November 6th, 2016, 11:03   #12
Horsyhorse
Guldmedlem

Rep Power: 349 Horsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant futureHorsyhorse has a brilliant future

"glada kommentarer"

Jag åsså!!!

Kul o kolla på andra eftersom man inte skruvar nåt själv.

Pierre

ALPINE, IAMEGAI, DYNAUDIO, DYNAMAT, GENESIS, AXTON,
FAITAL PRO, SUPRA, BEYMA, MOSCONI, GLADEN ! ! ! W E B S H O P

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Horsyhorse is offline   Reply With Quote
Old November 6th, 2016, 14:09   #13
carlr
Senior Member

Rep Power: 219 carlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud ofcarlr has much to be proud of
Send a message via MSN to carlr

Quote:
Originally Posted by Landén View Post
Garagebesök när du är sugen. Grillning året runt och 200grams Angusburgare finnes.
Taget! Jag hör av mig

Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

Team Ljudbyggaren
carlr is offline   Reply With Quote
Old November 6th, 2016, 16:16   #14
Välljudsfantast
Senior Member

Cd spelaren är anläggningen guldbit!.
Välljudsfantast is offline   Reply With Quote
Old November 6th, 2016, 18:49   #15
Lonefox
Senior Member

Lonefox's Avatar

Rep Power: 256 Lonefox is just really niceLonefox is just really niceLonefox is just really niceLonefox is just really nice

Den enheten duger la i en bruksbil.
Old November 7th, 2016, 19:14   #16
Eazy
Member

Haft tapetserarverkstad i 10 år men sålde bort allt 2005 då jag fick luftvägsallergi och kunde inte fortsätta med yrket. Allergin har försvunnit och har i sommar byggt ett garage som jag tänkte jag skulle använda som tapetserarverkstad. Återstår bara att köpa in symaskin och alla verktyg.

Blir så jäkla sugen på att komma igång med tapetserarverkstaden när jag ser inredningen på din bil. Den är ju grymt snygg på utsidan men tyvärr matchar inte insidan så bra Tänk om man fick fria händer, några svarta skin och gå all in på den...
Eazy is offline   Reply With Quote
Old November 7th, 2016, 20:35   #17
Landén
Senior Member

Landén's Avatar

Rep Power: 154 Landén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to allLandén is a name known to all

Quote:
Originally Posted by Horsyhorse View Post
"glada kommentarer"

Jag åsså!!!

Kul o kolla på andra eftersom man inte skruvar nåt själv.

Pierre
Du samlar inspiration och vaknar snart till.

Quote:
Originally Posted by Välljudsfantast View Post
Cd spelaren är anläggningen guldbit!.
Jag är myyyyycket nyfiken på den. Den verkar sjukt välbyggd.

Quote:
Originally Posted by Lonefox View Post
Den enheten duger la i en bruksbil.
Nätt och jämt. 😉

Quote:
Originally Posted by Eazy View Post
Haft tapetserarverkstad i 10 år men sålde bort allt 2005 då jag fick luftvägsallergi och kunde inte fortsätta med yrket. Allergin har försvunnit och har i sommar byggt ett garage som jag tänkte jag skulle använda som tapetserarverkstad. Återstår bara att köpa in symaskin och alla verktyg.

Blir så jäkla sugen på att komma igång med tapetserarverkstaden när jag ser inredningen på din bil. Den är ju grymt snygg på utsidan men tyvärr matchar inte insidan så bra Tänk om man fick fria händer, några svarta skin och gå all in på den...
Ja fyfan vad dålig byggkvalitet det är på insidan. Svart galon. Jag har hittat fyra olika typer av svart vinyl i inredningen. Är lite osäker på vad jag skall ha för stolar men allt skall kläs samt alla mattor skall bytas. Inredningen går kommer att gå i svart/rött/rostfritt.

Nu beställs det nya mätare till den som blir från engelska Smiths.
Skall hålla bra kvalitet enligt utsago.

Huvudbryet är att jag får klippa original kabelstam ganska så ordentligt i bytet till singelmätare och eventuellt få byta vajern till en från en högerstyrd bil.

Men det finns folk som har gjort det, gemensamt hos alla är att dom tyckte det var jobbigt sen om det är för att engelsmännen är för lata det återstår att se.

Har även börjat köpa på mig lite mdf men kom just på att min fräsjigg för överhandsfräsen är sönder. Är det någon som vet vart man får tag på en sådan i Göteborg eller i värsta fall nätet?

Resten av kvällen blev att iordningställa det sista på garaget så jag köpte 50mm frigolitskivor som sugpassades in på garageportarna. Det hjälpte en hel del så att ihop med element så tog det bort den ruggiga känslan i garaget. Skall investera i en frostvakt med. Enligt Sector alarm så krävs det för att kameradeckarn till larmet skall fungera optimalt. jag vill ju hemskt gärna ha en idolbild på den som försöker stjäla något.

Pioneer, Stinger
Old November 7th, 2016, 20:57   #18
Eazy
Member

Jag hade nog valt originalstolar modifierade till bättre komfort. Det ska nog vara någon tidtypisk stil om du vill ha modernare stoltyp. Finns ju inget fulare än när de stoppar i moderna stolar i en gammal bil...
Eazy is offline   Reply With Quote
Old November 7th, 2016, 21:33   #19
Landén
Senior Member

Landén's Avatar

Quote:
Originally Posted by Eazy View Post
Jag hade nog valt originalstolar modifierade till bättre komfort. Det ska nog vara någon tidtypisk stil om du vill ha modernare stoltyp. Finns ju inget fulare än när de stoppar i moderna stolar i en gammal bil...
Detta är faktiskt originalstolarna. Dom är av såpass låg kvalitet så jag är osäker på om jag vill renovera dom. Jag har varit lite sugen på bucket seats faktiskt som är lite retro.

Men sen kommer det faktum att jag måste få ner sitthöjden drastiskt samt flytta bak stolarna och då måste jag ha en låg stol. Skall låna hem och testa lite stolar och testa vad sompassar. svarta skinstolar från Miata eller S2000 funkar bra i kojan och ökar komforten en bit med men dom växer inte på träd.

Pioneer, Stinger
Old November 7th, 2016, 22:11   #20
Nonne
Guldmedlem

Nonne's Avatar

Rep Power: 588 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Landén View Post
kom just på att min fräsjigg för överhandsfräsen är sönder
Vad söker min herre?

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi och Gladen Audio, vill du ta del av nyheter så gilla oss på Facebook

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till tävlingsljud med både SM och EM medaljer i bagaget!

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen Audio!
Nonne is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules