Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Bilstereotävlingar

Bilstereotävlingar EMMA SQ (Sound Quality), EMMA MM (Multimedia), EMMA ESPL & Racing, db Dragracing, Bassrace, Crank It Up with MDS, BRL Streetmeet, EASCA SQL (Sound Quality League) EASCA dBL (dB League), Proppers Droppers, dB Enduro, IASCA BassBoxing, IASCA IdBL (dB League)

Reply

Thread Tools
Old May 18th, 2015, 22:04   #11
Mokke
Senior Member

Default Re: Högtalargaller i Master OEM

Jag hakar i alla fall inte upp mig på att Hewi har lackerade högtalargaller. Det får han mer än gärna ha för mig. Men gör man tillägg/ändringar/förtydligande av regler SKALL dessa läggas till skriftligt i reglerna. Sedan är det ju som sagt mycket mer man kan ändra i en bils kupé som inte är OEM.

Inom alla bedömningssporter (som faktiskt även billjud är) så måste reglerna vara idotsäkra och konsekventa, annars är det bara en tidsfråga innan det dyker upp oklarheter och personliga tolkningar av regler som sedan blir till standard trots att reglerna inte ändrats.
Vad gör man då om det kommer någon och protesterar och hänvisar till regelboken? Vad gäller? Den text som står i regelboken eller det som anses vara ok?

Ljudbiten.se
Mokke is offline   Reply With Quote
Old May 18th, 2015, 22:31   #12
tvett
Senior Member

tvett's Avatar

Rep Power: 49 tvett will become famous soon enoughtvett will become famous soon enough

Med optiskt menas färg och form, men nu menar man enbart form, ej färg? Borde förtydligas kan man tycka.

Audi A4 Avant Quattro 1.8T B7 ProSport ProLine S-line silvermetallic
Pioneer SPH-DA120, Gladen Audio, RC90c2, RC600c1, 165RS, RS10
tvett is offline   Reply With Quote
Old May 19th, 2015, 06:41   #13
BMF
Senior Member

Förstår vad du och även EMMA är ute efter och att detta är en miss pga språkproblem när reglerna skrevs. Men dom skulle nog helt klart behöva förtydligas.

För vad händer den dagen som ex när Hewi stå högst upp på pallen och tvåan är en extrem tävlingsperson, inte nöjer sig med andra platsen och dessutom kanske är tungt sponsrad av någon av EMMA's huvudsponsorer? Han lämnar in en protest och hänvisar just till så som regeln är formulerad idag. Kommer EMMA våga att behålla sin tolkning som dom kör med idag eller backar dom om sponsorn hotar att backa ur för dom anser att att det hela hanterats fel?
Nu lär det väl inte hända. Fast jag vet vad jag hade gjort om jag hade tävlat i OEM och fått stryk av Hewi.
BMF is offline   Reply With Quote
Old May 19th, 2015, 10:13   #14
JALLE
Senior Member

JALLE's Avatar

Rep Power: 468 JALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by BMF View Post
Förstår vad du och även EMMA är ute efter och att detta är en miss pga språkproblem när reglerna skrevs. Men dom skulle nog helt klart behöva förtydligas.
Det är bara att kontakta Emma och be dem förtydliga.
Jag har som sagt försökt i typ 8år och än idag finns det betydligt mer än denna skriften som skulle behöva en korrläsning

Quote:
Originally Posted by BMF View Post
För vad händer den dagen som ex när Hewi stå högst upp på pallen och tvåan är en extrem tävlingsperson, inte nöjer sig med andra platsen och dessutom kanske är tungt sponsrad av någon av EMMA's huvudsponsorer? Han lämnar in en protest och hänvisar just till så som regeln är formulerad idag. Kommer EMMA våga att behålla sin tolkning som dom kör med idag eller backar dom om sponsorn hotar att backa ur för dom anser att att det hela hanterats fel?
Nu lär det väl inte hända. Fast jag vet vad jag hade gjort om jag hade tävlat i OEM och fått stryk av Hewi.
Ingen klagade på EM 2015 och förblir bilen lika bra som den är idag så kanske vi får detta senario 2016 och då svart på vitt vad som händer.
JALLE is offline   Reply With Quote
Old May 19th, 2015, 10:19   #15
JALLE
Senior Member

JALLE's Avatar

Rep Power: 468 JALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond repute

Det var även en deltagare som ställde frågan om han fick klä om taket i sin gamla Gölf...

Svaret blev:

Hello,

i would say as long as there is no modification on the dashboard and the doors or any other place where Speakers are mounted it is OK as Long as there is just a surface changed and not the forms of the elements.

greetz
the klettman
JALLE is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules