Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Musik

Musik Allt omkring musik som spelas i bilen. Tips på låtar, artister och skivor.

Reply

Thread Tools
Old April 9th, 2015, 05:06   #1
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts
Default Tips om Tidal

Spotify kanske skulle uppgradera för på Tidal kan man köra flac (tror det var 1400 KB/S lr hur man skriver. De dyra paketet. 100 kr dyrare än Spotify Premium! Men det verkar prisvärt
ville91 is offline   Reply With Quote
Old April 14th, 2015, 17:59   #2
pinnen666
Senior Member

Default Re: Tips om Tidal

nej, inte ännu om du kör Android 5.0, likaså med wimp som är samma aktör? med flac.

Problemet som är för tillfället är att det går inte spela en spellista, det spelas 2-3låtar sen blir det en "paus" på 5-15min innan nästa låt kommer och så håller det på...
Har provat radera minneskort och laddat ner offline låtarna igen men felet kvarstår och det är likadant på bägge!
Och nej det är ej surfproblem, jag har full teckning på 4G och läser man recensionerna så är det många som klagar på just detta.
Bortsett från det så är det mycket bra ljudkvalité och fungerade perfekt innan lollipop kom in i bilden, så så småningom kommer det nog en fix men det är onödigt att börja pröjsa för det just nu.

Skulle dock inte tveka en sekund över att gå tillbaka till spotify om dom börjar köra flac med!
Old April 14th, 2015, 18:41   #3
ville91
Senior Member

Rep Power: 0 ville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these partsville91 is infamous around these parts

Quote:
Originally Posted by pinnen666 View Post
nej, inte ännu om du kör Android 5.0, likaså med wimp som är samma aktör? med flac.

Problemet som är för tillfället är att det går inte spela en spellista, det spelas 2-3låtar sen blir det en "paus" på 5-15min innan nästa låt kommer och så håller det på...
Har provat radera minneskort och laddat ner offline låtarna igen men felet kvarstår och det är likadant på bägge!
Och nej det är ej surfproblem, jag har full teckning på 4G och läser man recensionerna så är det många som klagar på just detta.
Bortsett från det så är det mycket bra ljudkvalité och fungerade perfekt innan lollipop kom in i bilden, så så småningom kommer det nog en fix men det är onödigt att börja pröjsa för det just nu.

Skulle dock inte tveka en sekund över att gå tillbaka till spotify om dom börjar köra flac med!
för mig funkar det klockrent!
Old April 14th, 2015, 19:36   #4
pinnen666
Senior Member

ja det gjorde min med tills jag var tvungen att ladda om allt (lämnade in telefonen på rep), och efter rep så var jag tvungen att ladda in offline biblioteket igen, då kom strulet..

Har laddat om det 4 ggr. men hjälper ej, och med tanke på att så många andra recensioner säger att dom har detta problem så har jag svårt att tro att det är hårdvarustrul.
Old April 14th, 2015, 19:40   #5
ville91
Senior Member

Quote:
ja det gjorde min med tills jag var tvungen att ladda om allt (lämnade in telefonen på rep), och efter rep så var jag tvungen att ladda in offline biblioteket igen, då kom strulet..

Har laddat om det 4 ggr. men hjälper ej, och med tanke på att så många andra recensioner säger att dom har detta problem så har jag svårt att tro att det är hårdvarustrul.
får vänta o se då =) de bästa vore om Spotify kan fixa flac=)
Old April 14th, 2015, 19:42   #6
pinnen666
Senior Member

japp, tänk vad smidigt det skulle bli eftersom så många produkter stödjer spotify

Hoppas dock att du slipper mitt problem, är inget kul alls att köra bil längre
Old April 14th, 2015, 20:01   #7
ville91
Senior Member

Quote:
japp, tänk vad smidigt det skulle bli eftersom så många produkter stödjer spotify

Hoppas dock att du slipper mitt problem, är inget kul alls att köra bil längre
men ja kör ju iphone o de stöder tidal appen =) hatar android o speciellt samsung :P
Old April 14th, 2015, 20:28   #8
pinnen666
Senior Member

ja ja, det är kanske därför det fungerar för dig då
(tur man inte har samsung då så man klassar in någorlunda i alla fall :P )
Old April 15th, 2015, 17:40   #9
Nonne
Guldmedlem

Nonne's Avatar

Rep Power: 593 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Jag kör Wimp på en Mac Mini och den spelar utan avbrott!

Fick erbjudande om att testa TIDAL, men det ser ut som om man är tvungen att köra Google Chrome för att få HiFi

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi och Gladen Audio, vill du ta del av nyheter så gilla oss på Facebook

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen Audio!
Nonne is offline   Reply With Quote
Old April 15th, 2015, 21:32   #10
pinnen666
Senior Member

vet inte hur det är på en mac mini men det står ju "Seamless listening across mobile, tablet, desktop and network players. Enjoy lossless music streaming on Apple devices from iPhone, iPad and iPod to Mac, as well as on PC and Android systems. Plus integration in high fidelity network players including: Sonos(US, UK and CA), Bluesound, Linn, Auralic, Mirage, Squeezebox, Amarra sQ, McIntosh, Wadia, Electrocompaniet and Meridian."

Kanske är något som skiljer på en mac mini mot vanlig mac? För pc är det samma som wimp, bara skriva in web adressen på Explorer och köra på och där fungerar det perfekt.

Thread Tools

Posting Rules