Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Övrigt > Om Bilstereoforum.se

Om Bilstereoforum.se Information om bilstereoforum.se

Reply

Thread Tools
Old September 24th, 2013, 11:02   #11
haapppoooo
Senior Member

Default Re: Konkurrens från facebook

Jag saknar inte de som på FB ska köpa de billigaste högtalarna för att tro att det ska bli perfekt, däremot respekterar jag dem som inte har någon större erfarenhet men som vill/iallafall försöker få ett bra resultat. Det är i detta skede som jag tror att vi måste locka dem till oss.

Men ett problem för nybörjare tror jag att är att de vet att detta forum finns men att de inte vågar säga i detta forum att de inte är ute efter att köpa de dyra grejer som vissa här har i sina bilar.

(jag vill inte känna att jag hackar på någon, för jag kan absolut inte säga att jag kan lika mycket som jag skulle vilja.)
haapppoooo is offline   Reply With Quote
Old October 17th, 2013, 11:41   #12
Snowgubben
Senior Member

Personligen så surfar jag mycket hellre på detta forumet än i diverse facebookgrupper som har en dålig layout och som hela tiden fylls på med ren skit bland dem mer vettiga inläggen.

Dock kan jag bidra med mina egna reflektioner om detta forum! Joinade för ungefär 1 år sedan och då var det relativt många projekt som uppdaterades med korta intervaller, detta fortsatte under hela vintern men så fort sommaren kom så dog(?) hela forumet. Var nästan ingen aktivitet alls. Vet inte om den börjar komma tillbaka inför vintern men hursomhelst så krävs det ett aktivt informationsflöde för att forumet skall hållas igång!

Sedan tror jag att om man vill att forumet skall växa så måste man profilera sig bättre, göra reklam för forumet osv. Som jag har märkt så finns just den största kunskapen på detta forumet men om ingen vet att den finns så är det inte många som söker sig hit.

Tycker att SBF har arbetat mycket detta året med att profilera sig och det är samma som detta forumet skulle hehöva. En tanke från min sida är att man kanske skulle väva ihop BSF & SBF till att forumet blir förbundets officiella forum. Reklam åt båda parterna!

Personligen gillar jag vBullentins forumlayout men det skulle kunna städas upp lite i kategorierna. Skulle vilja se en arbetande kraft för uteckling utav forumet!
If anything simply cannot go wrong, it will anyway.

Garaget: http://www.garaget.org/Snowgubben
Snowgubben is offline   Reply With Quote
Old October 18th, 2013, 12:16   #13
zovix
Senior Member

zovix's Avatar

Facebook kommer aldrig kunna konkurera ut ett forum även om det kommer ta över mycket social interaktion.

Facebook är utmärkt för att stämma träff, lägga upp events mm, men den djupare kunskapen och funderingarna behövs forumet. Facebook inläggen lever för kort tid, börja sök efter ett 3 år gammalt inlägg av någon okänd så ska du se...

Med vänlig hälsning, Z
zovix is offline   Reply With Quote
Old October 22nd, 2013, 09:31   #14
zrken
Senior Member

zrken's Avatar

Rep Power: 344 zrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant future

Vad märkligt att den här tråden verkligen fokuserar på vad vi är bra på och vad dom är dåliga på.

Må säga jag tycker det är synd den här frågan nonchaleras. Det är precis samma fenomen som syns i diskussionen om hur man ska locka nya tävlande personer.
Nästan allting handlar om vad vi redan är bra på, och försvar av vad som redan finns, eller värst - hur det var förr.
Forumet vandrar samma öde till mötes, utav samma anledningar och samma attityd.

Bygglogg: SQW: TransFårrden
zrken is offline   Reply With Quote
Old October 22nd, 2013, 10:24   #15
JALLE
Senior Member

JALLE's Avatar

Rep Power: 468 JALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond repute

Det finns statistik för besökare på forumet.

http://www.sis-index.se/site-information/2486/

Så visst går antal sidvisningar nedåt men besök och besökare är ganska konstant.

Som jag ser det så har mycket av "skräp" diskusitionerna flyttats över till det betydligt snabbare formatet Facebook, dvs man kan krasst säga att forumet blivit mer seriöst :-)

Att öppna en FB sida för forumet kan vara en bra variant av marknadsföring, men det får inte innebära att diskussionerna flyttas dit utan enbart som länkar till intressanta tråda och projekt.
JALLE is offline   Reply With Quote
Old October 22nd, 2013, 10:27   #16
zrken
Senior Member

zrken's Avatar

Rep Power: 344 zrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant future

Finns det statistik för hur många som är inloggade utav de där sidvisningarna?

edit:
Gjorde en kvick sökning på hur det ser ut med medlemsaktivitet.
Sedan 2013-01-01 har vi haft 768 medlemmar som gjort minst en post. 310 som gjort minst 50.
Sedan 2013-10-01 har vi haft 164 medlemmar som gjort minst en post. 109 som gjort minst 50.

Suga på de här siffrorna, man kan göra en stund.

edit2:
Sök funktionen verkar ju djävligt dodgy - gjorde några referenskontroller och ingen av dem hade mer än 2-3 poster. Gösses.

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Last edited by zrken; October 22nd, 2013 at 10:48.
zrken is offline   Reply With Quote
Old November 8th, 2013, 06:44   #17
Kimwicktorsson
Member

Tjenare, jag är en ungdom och jag föredrar Facebook grupperna framför BSF då vi vill ha snabba svar, de tror ja är det viktigaste. Mvh Kim
Kimwicktorsson is offline   Reply With Quote
Old November 8th, 2013, 16:41   #18
T-Micke
Senior Member

T-Micke's Avatar

Jag som är lite äldre föredrar korrekta svar, det är viktigare än att de är snabba
T-Micke is offline   Reply With Quote
Old November 8th, 2013, 17:24   #19
huSSe
Senior Member

huSSe's Avatar

Håller med t-micke.
Old November 8th, 2013, 22:45   #20
Mats H
Guldmedlem

Mats H's Avatar

Rep Power: 245 Mats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to behold

På fejjan verkar bilstereogruppen vara rena vilda västern.
Några få kunniga, men tyvärr massvis med folk som sabbar varje diskussion.

Snabba svar = ja, korrekta svar = svårt att sortera ut ur flödet av alla glåpord och lustigheter.

-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Mats H is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules