Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Övrigt > HiFi, PA, hemmabio/bild

HiFi, PA, hemmabio/bild Diskussion om hem-HiFi, PA-system och hemmabio.

Reply

Thread Tools
Old May 21st, 2013, 10:16   #21
Noiseprojekt
Senior Member

Noiseprojekt's Avatar

Rep Power: 166 Noiseprojekt has a spectacular aura aboutNoiseprojekt has a spectacular aura about
Default Re: Vilka hörlurar nyttjar ni?

Nollan8, Tack för din input!
Känns som att en tur till Lefflers och Hifiklubben i Linköping kan bli aktuellt väldigt snart!

Har än så länge inte fått någon prisuppgift på K701rna av chefen så
Noiseprojekt is offline   Reply With Quote
Old June 11th, 2013, 09:15   #22
solstereo
Junior Member

Vilka lurar blev det?

Använder själv Beyerdynamic dt 250. Helslutna och låter riktigt bra enligt mig. Enkel och snygg, nästan "retro" design.
solstereo is offline   Reply With Quote
Old June 14th, 2013, 11:45   #23
darki3
Senior Member

Var ska du använda dem? Du måste mera eller mindre bestämma dig för slutna eller öppna från början.

Jag kör numera ett par Denon AH-D5000 som är markl moddade, låter rätt trevligt måste jag säga.
Tidigare lurar jag kört med hemma är Sennheiser HD600 & 650, problemet var att dom är öppna och det störde tjejen för mycket, spelar man högt låter det nästan som en laptop skulle stå och spela i rummet Ett tips angående dessa, köp HD-600 och skaffa en 650 kabel till dem så är det nästan omöjligt att höra skillnad på dem!

Som in ear lurar använder jag Shure SE210 som nog inte säljs mera, har dock fungerat OK i några år.

På jobbet använder jag ett par Grado SR 80, öppna förvisso men här stör jag ingen
darki3 is offline   Reply With Quote
Old June 16th, 2013, 09:30   #24
Gandalf
Senior Member

Gandalf's Avatar

Rep Power: 341 Gandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud of

Lurar är om möjligt ännu mer kritiska än högtalare. Du skriver att du vill ha kvalitetslurar och det finns. Prislappen börjar på ca 10000. för 3-3.500 får du på sin höjd helt ok lurar men inga monster av kvalitet. Kunde du leva med Inear så finns AKG 3003 som ett bra allternativ annars är det HD800 som gäller om du vill komma undan billigt men ändå med bra kvalitet.

Om du nu måste hitta ett vettigt budget alternativ kan jag rekommendera Denon AH-D7100. Låter faktiskt bättre än vad prislappen säger.
Old June 16th, 2013, 09:38   #25
Gandalf
Senior Member

Gandalf's Avatar

Rep Power: 341 Gandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud of

Leta efter Grado PS1000 begagnade istället. Har du tur kan du hitta dem för vettiga pengar. Denna lur slår det mesta, även HD800 ganska rejält
Old June 18th, 2013, 14:28   #26
Tim
Senior Member

Tim's Avatar

Kul tråd! Jag har ett bra tag nu varit trött på ljudet ur mina rosa (yes, bästa färgen!) Steelseries Siberia jag använder för tillfället. Jävla kasst ljud ur skiten tycker jag.
Jag har aldrig tänkt att jag ska behöva HiFi headset för jag använder det aldrig men nu när jag har ett resjobb och endast använder det och kommer knappt aldrig få komma hem till min bil och lyssna på den så är det nästan dags att fixa ett par rediga lurar.

Vad söker jag?
Rockiga lurar. Tungt ljud är det jag vill ha. Nu har jag inte så stor erfarenhet av HiFi hörlurar men dom ska gärna vara rätt bastanta. Inga skit saker som knappt täcker öronen. Ju mer det täcker desto nöjdare blir jag. Dvs, storlek har ingen betydelse, större är nästan bättre.

Jag kommer tyvärr driva det rätt mycket direkt ur telefonen för det blir svårt med något större när man är ute och reser.
Men har någon ett tips på en liten hörlursförstärkare för vettigt pris så lyssnar jag!

Pris? Ja man vill ju inte ruinera sig men samtidigt inte bli missnöjd. Kan man få vettiga lurar för 3000kr och kanske någon DAC för max runt 2000kr.

Jag har hittils kikat lite på Sennheiser HD650 samt Denon AH-D600. Denon lurarna verkar vara några jag måste testa. Någon här som testat dom?

Ber om ursäkt om jag hijackar din tråd här lite men jag är rätt borta när det gäller hörlurar!

EDIT: Vill också tillägga att jag inte är intresserad av något trådlöst tjafs som ska vara coolt. Ska vara riktiga saker med sladd
Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6

Last edited by Tim; June 18th, 2013 at 14:37.
Tim is offline   Reply With Quote
Old June 18th, 2013, 16:38   #27
JALLE
Senior Member

JALLE's Avatar

Rep Power: 466 JALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Tim View Post
Kul tråd! Jag har ett bra tag nu varit trött på ljudet ur mina rosa (yes, bästa färgen!) Steelseries Siberia jag använder för tillfället. Jävla kasst ljud ur skiten tycker jag.
Jag har aldrig tänkt att jag ska behöva HiFi headset för jag använder det aldrig men nu när jag har ett resjobb och endast använder det och kommer knappt aldrig få komma hem till min bil och lyssna på den så är det nästan dags att fixa ett par rediga lurar.

Vad söker jag?
Rockiga lurar. Tungt ljud är det jag vill ha. Nu har jag inte så stor erfarenhet av HiFi hörlurar men dom ska gärna vara rätt bastanta. Inga skit saker som knappt täcker öronen. Ju mer det täcker desto nöjdare blir jag. Dvs, storlek har ingen betydelse, större är nästan bättre.

Jag kommer tyvärr driva det rätt mycket direkt ur telefonen för det blir svårt med något större när man är ute och reser.
Men har någon ett tips på en liten hörlursförstärkare för vettigt pris så lyssnar jag!

Pris? Ja man vill ju inte ruinera sig men samtidigt inte bli missnöjd. Kan man få vettiga lurar för 3000kr och kanske någon DAC för max runt 2000kr.

Jag har hittils kikat lite på Sennheiser HD650 samt Denon AH-D600. Denon lurarna verkar vara några jag måste testa. Någon här som testat dom?

Ber om ursäkt om jag hijackar din tråd här lite men jag är rätt borta när det gäller hörlurar!

EDIT: Vill också tillägga att jag inte är intresserad av något trådlöst tjafs som ska vara coolt. Ska vara riktiga saker med sladd
Lyssna på Sennheiser Momentum som jag tipsade om tidigare i tråden.
De funkar så sjukt bra direkt i telefonen och du slipper massa jox. :-)

Sitter dessutom bra och är stabilt byggda.

Kostar runt 2500:- i svenska butiker och är riktigt prisvärda för vad de levererar.
JALLE is offline   Reply With Quote
Old June 19th, 2013, 11:17   #28
Tim
Senior Member

Tim's Avatar

Jag får provlyssna på dom. Verkar som att många tycker att Sennheiser är lite åt det skrikiga hållet och det är inte helt och hållet min stil. Men måste självklart testa för att bilda mig en egen uppfattning

Inte farligt pris på dom var det iallafall.
Slutsteg: DLS Ultimate A3, DLS Ultimate A6, DLS Ultimate TA2, 2x Mosconi AS300.2

Till salu: DLS Nordica 6.2 & DLS Ultimate A6
Tim is offline   Reply With Quote
Old June 19th, 2013, 11:35   #29
JohanH
Senior Member

JohanH's Avatar

Rep Power: 144 JohanH will become famous soon enoughJohanH will become famous soon enough
Send a message via MSN to JohanH

Klipsh har en in-ear lur som ska slå akg 3003 på fingrarna och även funka utmärkt med en vanlig telefon och spotify..
Köp såna..de ska jag göra nån gång
Kan leta på betäckningen på dom nån dag.
Tror dom låg på ca 6500
Sinfoni shadow 100.2
Sinfoni S165W x4
Sinfoni S100M
Sinfoni S25T

Vw up -12
På gång..
New car, hi end old school..

JohanH is offline   Reply With Quote
Old June 19th, 2013, 12:07   #30
Mikka
Senior Member

Mikka's Avatar

Rep Power: 137 Mikka has a spectacular aura aboutMikka has a spectacular aura about
Send a message via MSN to Mikka

Den bästa lur jag haft inom 2-3000:- klassen är utan tvekan Beyerdynamic DT-990
http://www.thomann.de/se/beyerdynami...ition_2005.htm
Reply

Thread Tools

Posting Rules