Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Övrigt > Om Bilstereoforum.se

Om Bilstereoforum.se Information om bilstereoforum.se

Reply

Thread Tools
Old January 17th, 2012, 18:50   #11
Lonefox
Senior Member

Lonefox's Avatar

Rep Power: 258 Lonefox is just really niceLonefox is just really niceLonefox is just really niceLonefox is just really nice
Default Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

Quote:
Originally Posted by Gandalf View Post
DÖÖÖHHHHHH!!!!

119kr kostar det att vara med. En högst rimlig summa. Bara att hålla rätt hastighet i 20mil så har man tjänat in de pengarna
Det blir ju knappa 10kr/mån som det är nu.
Hur mkt annat kan man göra för den summan per månad?
Nej.....det låter lite väl dumsnålt tycker jag.
Gillar man bilstereo i Sverige och vill främja det så är det bara att köra.

Sedan att PP bråkar med min betalning så att den dröjer är en annan sak....
Old January 17th, 2012, 19:21   #12
heddan99
Senior Member

Visst är 119 kr inte mycket om man annvänder forumet ofta.
Det jag inte riktigt håller med om är att man sätter gränsen så låg som 2st PM. Jag personerligen skulle nog satt den vid 10 eller kanske 20 st PM.
Då kan vanliga medlemar fortfarande annvända sig av PM funktionen. Annars blir det nog desvärre som Antonic säger att man kör e-mail istället.
När man sedan börjar vara på forumet mer ofta och annvänder PM funktioner och annan information så kommer nog de flesta tycka att 10kr/mån är väl investerade pengar för att få bättre PM funktion och tillgång till arkivet och allt.
Tänker mest på nya annvändare som tillkommer som man vill ska annvända forumet och sedan tycka att det är så pass bra så att man vill stödja bilstereo sverige med en tia i månaden

Last edited by heddan99; January 17th, 2012 at 19:25.
heddan99 is offline   Reply With Quote
Old January 17th, 2012, 19:44   #13
rutger j
Senior Member

Rep Power: 226 rutger j is a glorious beacon of lightrutger j is a glorious beacon of lightrutger j is a glorious beacon of lightrutger j is a glorious beacon of lightrutger j is a glorious beacon of light

Klockrent initiativ, ja efterlängtat t o m.
Och bra "nivåer" sattes d oxå. Gjorde en Paypal betalning så fort d bara gick..

Två tummar upp.

Mvh
Rutger
Old January 17th, 2012, 20:56   #14
Frippe_L
Senior Member

Frippe_L's Avatar

Rep Power: 210 Frippe_L is just really niceFrippe_L is just really niceFrippe_L is just really niceFrippe_L is just really nice

Trevligt, får se om man blir guldis. skickar väl iofs PM nån gång om året så det känns inte så lönt för just den sakens skull.
Men Paypal kontot aktiverade jag ikväll iaf så det ska gå om jag vill :-)

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
Svensk Mästare 2011 i Street 100A
Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER
Frippe_L is offline   Reply With Quote
Old January 17th, 2012, 21:28   #15
Gandalf
Senior Member

Gandalf's Avatar

Rep Power: 345 Gandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud of

Kommer det att komma alternativ till PayPal? Jag får det helt enkelt inte att funka
Old January 18th, 2012, 01:01   #16
Svartstreck
Senior Member

Svartstreck's Avatar

Kul att det kom till slut =)

*goooold*

Och 119kr är det värt alla gånger, med tanke på de tusentals kronor som forumet hjälpt mig bespara mig redan!
Old January 18th, 2012, 09:31   #17
Slarvar
Senior Member

Tycker själv inte att 119Kr är något att bråka om, MEN jag gillar inte att bli "tvingad" att betala för något på detta viset.

Vad kommer hända med alla dom PM man har liggande nu om man inte betalar?
Raderas dom blir man ju fullständigt vansinnig så att säga?
Slarvar is offline   Reply With Quote
Old January 18th, 2012, 10:02   #18
Expoze
Guldmedlem

Expoze's Avatar

Rep Power: 276 Expoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud ofExpoze has much to be proud of
Send a message via MSN to Expoze

Quote:
Originally Posted by Slarvar View Post
Tycker själv inte att 119Kr är något att bråka om, MEN jag gillar inte att bli "tvingad" att betala för något på detta viset.

Vad kommer hända med alla dom PM man har liggande nu om man inte betalar?
Raderas dom blir man ju fullständigt vansinnig så att säga?
Finns förvisso en funktion i PM-lådan så man kan ladda hem alla sina PM i ett par olika fil-format, jag använde själv den innan utifall ändringen hinner gå igenom innan jag kunnat betala in.
Expoze is offline   Reply With Quote
Old January 18th, 2012, 10:34   #19
Administrator
Administrator

Administrator's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dr. Mabuse View Post
Jag tycker dessa begränsningar är löjligt hårt satta.

PM räcker till att se att funktionen PM fungerar, men sen då?
Om jag skriver något, och tre personer vill svara via PM eftersom ämnet i dessa PM inte passar att posta i tråden, då är det kört.
Säljer jag något i en säljtråd och flera vill lägga bud på prylen/prylarna går det inte för jag kan bara ta emot två bud, resten av forum-medlämmarna kan ta sig eftersom de inte heller kan lägga bud i själva säljtråden.

En enda rad i signaturen räcker till en personlig jingle och inget mer. En kort presentation av bil-ljudet får inte plats om man har en större anläggning än mig. Jag kommer inte ens att kunna länka till min egen medlemstråd där jag kan lista hur mitt billjudsbygge ser ut!

Dessutom går det att komma runt signatur-begränsningen genom att ha en textfil med signaturen på skrivbordet, bara köra copy-paste i slutet på varje inlägg man gör. Då har man inte heller några begränsningar i hur stor "signaturen" kan vara. Den enda skilladen blir att medlemmar blir irriterade på att de ska behöver göra massa extra varjegång de vill skicka med en signatur, när det egentligen inte behöver vara något besvär alls.
Ge oss åtminstånde tre rader i signaturen, med typ max 255 tecken.

Poängen med restriktionen att avataren måste vara en bild av mig själv med motiveringen att det gör forumet personligare rimmar illa med en så kraftig restriktion i signaturen vars uppgift är att presentera mig som användare och göra mitt inlägg mer personlig. På mina tre rader kan ni bilda er en uppfattning om vem jag är och vad jag har. Det skulle inte vara möjligt på en rad.
Förresten, hur lång är en rad? Ett maximerat förnster i upplösningen 1024x768, 1280x1024, 1920x1080?

Jag uppskattar dina kommentarer och synpunkter men delar inte din åsikt. Jag tror på denna förändring - men visar det sig att jag har fel ändrar jag naturligtvis igen.

// Gurra
Administrator is offline   Reply With Quote
Old January 18th, 2012, 10:38   #20
Administrator
Administrator

Administrator's Avatar

Quote:
Originally Posted by trop de View Post
Har ställt mig possitiv till guldmedlem inledningsvis då jag är med och sponsrar div projekt på andra håll. Men med besked som dessa kan jag bara säga otroligt ruttet men om tanken är att tvinga folk att betala så.

Har ansvariga tillfälligt ramlat och slagit i huvudet så antar jag att de är ursäktade.. annars är detta möjligen början på döden för bilstereoforum.
Jag är ensamt ansvarig för besluten. Beslut jag tagit efter noga överväganden och diskussioner med ett flertal medlemmar de senaste sex månaderna.

Uppfattas det som att "tvinga folka att betala" ber jag om ursäkt. Tanken är den omvända!

// Gurra
Administrator is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules