Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Övrigt > Om Bilstereoforum.se

Om Bilstereoforum.se Information om bilstereoforum.se

Reply

Thread Tools
Old January 16th, 2012, 20:55   #1
Administrator
Administrator

Administrator's Avatar

Default Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

Medlemsnivåer på Bilsteroforum.se

Gäst
Anonym besökare som inte loggat in.
  • Kan ej läsa medlemspresentationer

Medlem
Registerad, inloggad användare.
  • Max antal PM: 20 st (2 st)

• Begränsad signatur till max en rad, utan färger, bilder eller länkar

• Kan ej surfa "osynligt"

Guldmedlem
  • Max antal PM: 500 st

• Möjlighet till färger, länkar, bilder etc i signaturen (bilstereo-relaterade)

• Kan surfa "osynligt"

Valbar för Guldmedlemmar här: http://www.bilstereoforum.se/profile...editusergroups

• Tillgång till ARKIVET
    200.000 inlägg från tiden innan Bilstereoforum.se - nu konverterade och tillgängliga här!

• Tillgång till PROFFSPANELEN
    Proffspanelen svarar på utvalda (modererade) frågor med längre, uttömmande svar i en egen avdelning. Jämför med frågespalten i tex tidningen Hemmabio. Kommer bli Sveriges största FAQ på sikt. Rekrytering av panel-deltagare pågår.

Kostnad för Guldmedlem
En prenumeration kostar 119:- per år (inkl transaktionsavgifter) med rullande löptid från tecknandet. Automatisk förnyelse. Betalas genom Paypal via forumet. Observera att Paypal är enda betalningsmöjligheten.

Varför ska du vara Guldmedlem?
  • Full tillgång till Bilstereoforum.se

• Du stödjer svensk bilstereo. Med ditt engagemang och bidrag stödjer
    du fortsatt kunskapsdelning på forumet och en aktiv tävlingsverksamhet.

Vad används intäkterna till?
Alla intäkter går oavkortat tillbaka till svenskt billjud. Hur medlen används redovisas öppet; Administrator fördelar och redovisar. Exempel på användningsområden är (men ej begränsat till):
- Specialpriser på Svenska Mästerskapen i bilstereo
- Stipendier
- Gruppresor (exempelvis SEMA show, CES, AMICOM etc)
- Sponsring
- Utbildningar
- Team Sweden
Förslag mottages.

Hur blir man Guldmedlem?
Prenumeration tecknas här:
http://www.bilstereoforum.se/payments.php

Notera att restriktioner och fördelar EJ är aktiverade än. Tester pågår! Förändringar i medlemsnivåerna kommer genomföras inom kort. En prenumeration ger endast möjlighet till Avatar-tag, ingenting annat! Edit: Och ARKIVET.

Last edited by Administrator; January 31st, 2012 at 14:48. Reason: Arkivet öppet.
Administrator is offline   Reply With Quote
Old January 16th, 2012, 21:45   #2
Administrator
Administrator

Administrator's Avatar

Default Re: Medlemsnivåer - Info om Guldmedlem

Snabbast på tangenterna var Ljudbyggaren AB, tätt följd av Horsyhorse. Bra exempel!

Listan på Guldmedlemmar kan ses här:
http://www.bilstereoforum.se/showgroups.php
Old January 17th, 2012, 09:12   #3
Lonefox
Senior Member

Lonefox's Avatar

Rep Power: 258 Lonefox is just really niceLonefox is just really niceLonefox is just really niceLonefox is just really nice

Då får du allt uppdatera listan medännu en guldmedlem
Old January 17th, 2012, 09:13   #4
gurenius
Senior Member

gurenius's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lonefox View Post
Då får du allt uppdatera listan medännu en guldmedlem
Det gör forumet själv....
Old January 17th, 2012, 11:41   #5
heddan99
Senior Member

En fråga. Är det korrekt att vanlig medlem enbart kommer att ha möjlighet att ha en PM box med max 2st PM? Kunde det inte vara ide att ändra den gränsen till 10 eller 20 st PM? Med en gräns på 10-20 PM i lådan så kommer vanliga och nya medlemar fortfarande kunna annvända PM funktionen.
heddan99 is offline   Reply With Quote
Old January 17th, 2012, 15:21   #6
Administrator
Administrator

Administrator's Avatar

Quote:
Originally Posted by heddan99 View Post
En fråga. Är det korrekt att vanlig medlem enbart kommer att ha möjlighet att ha en PM box med max 2st PM? Kunde det inte vara ide att ändra den gränsen till 10 eller 20 st PM? Med en gräns på 10-20 PM i lådan så kommer vanliga och nya medlemar fortfarande kunna annvända PM funktionen.
Korrekt. Med två PM kan man skicka ett och ta emot ett svar = PM-funktionen fungerar! Sen får man radera eller bli Guldmedlem.
Old January 17th, 2012, 17:22   #7
Dr. Mabuse
Senior Member

Dr. Mabuse's Avatar

Rep Power: 95 Dr. Mabuse has a spectacular aura aboutDr. Mabuse has a spectacular aura about

Quote:
Originally Posted by Administrator View Post

Medlem
[list][*]Max antal PM: 2 st

[*]Begränsad signatur till max en rad, utan färger, bilder eller länkar
Jag tycker dessa begränsningar är löjligt hårt satta.

PM räcker till att se att funktionen PM fungerar, men sen då?
Om jag skriver något, och tre personer vill svara via PM eftersom ämnet i dessa PM inte passar att posta i tråden, då är det kört.
Säljer jag något i en säljtråd och flera vill lägga bud på prylen/prylarna går det inte för jag kan bara ta emot två bud, resten av forum-medlämmarna kan ta sig eftersom de inte heller kan lägga bud i själva säljtråden.

En enda rad i signaturen räcker till en personlig jingle och inget mer. En kort presentation av bil-ljudet får inte plats om man har en större anläggning än mig. Jag kommer inte ens att kunna länka till min egen medlemstråd där jag kan lista hur mitt billjudsbygge ser ut!

Dessutom går det att komma runt signatur-begränsningen genom att ha en textfil med signaturen på skrivbordet, bara köra copy-paste i slutet på varje inlägg man gör. Då har man inte heller några begränsningar i hur stor "signaturen" kan vara. Den enda skilladen blir att medlemmar blir irriterade på att de ska behöver göra massa extra varjegång de vill skicka med en signatur, när det egentligen inte behöver vara något besvär alls.
Ge oss åtminstånde tre rader i signaturen, med typ max 255 tecken.

Poängen med restriktionen att avataren måste vara en bild av mig själv med motiveringen att det gör forumet personligare rimmar illa med en så kraftig restriktion i signaturen vars uppgift är att presentera mig som användare och göra mitt inlägg mer personlig. På mina tre rader kan ni bilda er en uppfattning om vem jag är och vad jag har. Det skulle inte vara möjligt på en rad.
Förresten, hur lång är en rad? Ett maximerat förnster i upplösningen 1024x768, 1280x1024, 1920x1080?

"When the going gets tough, the Tough get duct-tape" - Dr. Mabuse

"När de rika börjar kalla sig för arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Bil: Volvo s60 HU: Alpine CDA-117Ri, Alpine PXA-H700 Slutsteg: Ampire MX4, Ampire MX2, Kenwood KAC-9152D Högtalare: Fram= Dynaudio Esotec kit, Bak= Volvo Premium Original (Dynaudio). Sub= 2x DLS RW10i
Dr. Mabuse is offline   Reply With Quote
Old January 17th, 2012, 18:00   #8
trop de
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Administrator View Post
Korrekt. Med två PM kan man skicka ett och ta emot ett svar = PM-funktionen fungerar! Sen får man radera eller bli Guldmedlem.
Har ställt mig possitiv till guldmedlem inledningsvis då jag är med och sponsrar div projekt på andra håll. Men med besked som dessa kan jag bara säga otroligt ruttet men om tanken är att tvinga folk att betala så.

Har ansvariga tillfälligt ramlat och slagit i huvudet så antar jag att de är ursäktade.. annars är detta möjligen början på döden för bilstereoforum.
Old January 17th, 2012, 18:04   #9
Antonic
Senior Member

Antonic's Avatar

Rep Power: 255 Antonic is a jewel in the roughAntonic is a jewel in the roughAntonic is a jewel in the roughAntonic is a jewel in the rough

Quote:
Originally Posted by Dr. Mabuse View Post
Jag tycker dessa begränsningar är löjligt hårt satta.

PM räcker till att se att funktionen PM fungerar, men sen då?
Om jag skriver något, och tre personer vill svara via PM eftersom ämnet i dessa PM inte passar att posta i tråden, då är det kört.
Säljer jag något i en säljtråd och flera vill lägga bud på prylen/prylarna går det inte för jag kan bara ta emot två bud, resten av forum-medlämmarna kan ta sig eftersom de inte heller kan lägga bud i själva säljtråden.

En enda rad i signaturen räcker till en personlig jingle och inget mer. En kort presentation av bil-ljudet får inte plats om man har en större anläggning än mig. Jag kommer inte ens att kunna länka till min egen medlemstråd där jag kan lista hur mitt billjudsbygge ser ut!

Dessutom går det att komma runt signatur-begränsningen genom att ha en textfil med signaturen på skrivbordet, bara köra copy-paste i slutet på varje inlägg man gör. Då har man inte heller några begränsningar i hur stor "signaturen" kan vara. Den enda skilladen blir att medlemmar blir irriterade på att de ska behöver göra massa extra varjegång de vill skicka med en signatur, när det egentligen inte behöver vara något besvär alls.
Ge oss åtminstånde tre rader i signaturen, med typ max 255 tecken.

Poängen med restriktionen att avataren måste vara en bild av mig själv med motiveringen att det gör forumet personligare rimmar illa med en så kraftig restriktion i signaturen vars uppgift är att presentera mig som användare och göra mitt inlägg mer personlig. På mina tre rader kan ni bilda er en uppfattning om vem jag är och vad jag har. Det skulle inte vara möjligt på en rad.
Förresten, hur lång är en rad? Ett maximerat förnster i upplösningen 1024x768, 1280x1024, 1920x1080?
Du får helt enkelt be dom skicka mail istället och inte använda forumets funktioner.

Ägare av DekorTeknik
Gå in och gilla!
Antonic is offline   Reply With Quote
Old January 17th, 2012, 18:27   #10
Gandalf
Senior Member

Gandalf's Avatar

Rep Power: 345 Gandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud ofGandalf has much to be proud of

DÖÖÖHHHHHH!!!!

119kr kostar det att vara med. En högst rimlig summa. Bara att hålla rätt hastighet i 20mil så har man tjänat in de pengarna

Thread Tools

Posting Rules