Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Övrigt > HiFi, PA, hemmabio/bild

HiFi, PA, hemmabio/bild Diskussion om hem-HiFi, PA-system och hemmabio.

Reply

Thread Tools
Old September 4th, 2015, 15:06   #1
KalleSvensson
Junior Member

Default Besikta bilen - riktlinjer gällande bilstereo?

Hej,

Jag har hittat detta paketet som jag tänkt montera på bilen, och kommer möjligen pimpa bilen ännu mer framöver. I vår är det besiktning igen för bilen dock, och har kollat på carly men kunde inte hitta info gällande bilstereo där. Vet ni om det finns några riktlinjer när det kommer till bilstereo, eller är det fritt fram att montera vad man vill utan att besiktningsmännen har något att säga till om? Kanske en dum fråga, men har ingen erfarenhet av detta tidigare.

Mvh Kalle
KalleSvensson is offline   Reply With Quote
Old September 5th, 2015, 12:41   #2
nonplus
Senior Member

nonplus's Avatar

Rep Power: 107 nonplus will become famous soon enoughnonplus will become famous soon enough
Default Re: Besikta bilen - riktlinjer gällande bilstereo?

I alla mina bilar jag har ägt har jag haft bagaget fyllt med basar ) allt från enkel 10" till 4st 12"or..
Har du varningstriangel framme i bilen så dom ser det,så behöver dom inte ens öppna bagaget (det gör dom bara för att kolla efter triangeln)
Sist jag besiktade så var bagaget låst,för jag hade redan tagit fram triangeln.
Om man tänker sig ombyggda dörrsidor & poddar på instrumentbrädan är det väl sunt förnuft som gäller..dvs det ska inte lossna enkelt,inte vara för mycket i synfältet & inga vassa kanter.
http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=34913
Min blogg,om bilar,bilstereo & annat kul
http://mr-nonplus.blogspot.se/
nonplus is offline   Reply With Quote
Old September 5th, 2015, 16:53   #3
zrken
Senior Member

zrken's Avatar

Rep Power: 348 zrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant future
Default Re: Besikta bilen - riktlinjer gällande bilstereo?

"inte för mycket i synfältet" - det är ju ett meck att bedöma, för en som redan är van vid "läget". :/

Bygglogg: SQW: TransFårrden
zrken is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules