Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Bilstereotävlingar

Bilstereotävlingar EMMA SQ (Sound Quality), EMMA MM (Multimedia), EMMA ESPL & Racing, db Dragracing, Bassrace, Crank It Up with MDS, BRL Streetmeet, EASCA SQL (Sound Quality League) EASCA dBL (dB League), Proppers Droppers, dB Enduro, IASCA BassBoxing, IASCA IdBL (dB League)

Reply

Thread Tools
Old May 12th, 2014, 14:16   #11
Hewi
Senior Member

Hewi's Avatar

Rep Power: 297 Hewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud ofHewi has much to be proud of
Default Re: Bilstereotävling BRL Örebro 10Maj

Quote:
Originally Posted by Wiechert View Post
Kevin stod brevid mig, hans hördes inte när jag höjde. Vi körde varannan låt, sen var jeppe igång och brötade. Då hördes väl ingenting alls förutom 4 smackade komposit 18". Så då sänkte vi andra.

Hade nån gått fram och sagt åt mig, jag vill gärna spela nu kan du sänka lite. Hade jag gjort det. Jag höjde oftast de gånger när ingen annan spelade.
Tänker inte köra över någon, men ha regler såsom det var på elmia med demo nån stund varannan timme kan det lika gärna kvitta.
Jag menade inte att du gjort ngt fel och för er löser det sig ju automatiskt med att ni turas om att dema då ni ju hör när kompisen spelar , när vi demar så hörs det ju inte ut så ni märker detta.

Jag håller med om att 15min varannan timma är allderles för lite OM arrangören har tillstånd till fri demo eller fria tyglar så att säga, det hade nog inte Elmia t.ex.

Jag var ju inte i Örebro så jag vet inte hur det var där men om det demades på max hela dagen(vilket jag har svårt att tro) så hade jag också tröttnat efter ett tag då jag själv inte hade kunnat dema min bil.

Om det spelas högt när min bil skall ljudbedömmas ja då säger jag till men jag skulle inte gå runt att säga till folk att sänka varje gång ngn vill ha en demo utan då är det bra om det finns fastslagna tider då man vet att det passar att dema och kan säga detta till intresserade

Kan inte deltagarna komma överrens ihop med arrangör+domare innan start helt enkelt?
Hewi is offline   Reply With Quote
Old May 12th, 2014, 14:29   #12
zrken
Senior Member

zrken's Avatar

Rep Power: 343 zrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant futurezrken has a brilliant future

Det var mer smack i ryggen av bas 50m därifrån än jag hade från min egen så som SQ inställningarna medger. Det händer fler än en gång jag satt i någon bil och lyssnade och man vänder sig om till den 'man var med' i bilen och bara skakde på huvudet - helt chanslöst att höra ngt tills det drogs ner igen. Kan förvisso inte släppa riktigt hur fett jag tycker det är med sådanna stora rigg och det helt sanslösa trycket de kan skapa och kasta på sådant långt håll...

En annan oturlig aspekt av Örebroträffen var att SQ folket fastnade rätt fint nära en betongvägg ca 50m framför dbriggens "spelriktning för bas" = frammåt. Det resulterade i helt sjuk koppling mot väggen.

När det var "värre än vanligt" satt vi och 'halvskrek' på en halvmeters avstånd framför bilarna för att försöka kommunicera. Det var som att prata undervatten vid någon enstaka låt.. Det var helt löjligt.
Tyvärr - tinnitusen skenar fortfarande hejvillt sedan att spenderat 90% av dagen 50m från demoriggen.

SQ behöver hamna längre bort från DB (och riktas?) för att det där ska vara rimligt att försöka få sig en lyssning värd namnet.

Allt sammantaget var det kul uppslutning av alla de sorters ljudjägare, många fräcka rigg, tacksamt med ström osv, men tyvärr fullständigt katastrof för SQ.

Bygglogg: SQW: TransFårrden
zrken is offline   Reply With Quote
Old May 12th, 2014, 14:44   #13
Wiechert
Senior Member

Wiechert's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hewi View Post
Jag menade inte att du gjort ngt fel och för er löser det sig ju automatiskt med att ni turas om att dema då ni ju hör när kompisen spelar , när vi demar så hörs det ju inte ut så ni märker detta.

Jag håller med om att 15min varannan timma är allderles för lite OM arrangören har tillstånd till fri demo eller fria tyglar så att säga, det hade nog inte Elmia t.ex.

Jag var ju inte i Örebro så jag vet inte hur det var där men om det demades på max hela dagen(vilket jag har svårt att tro) så hade jag också tröttnat efter ett tag då jag själv inte hade kunnat dema min bil.

Om det spelas högt när min bil skall ljudbedömmas ja då säger jag till men jag skulle inte gå runt att säga till folk att sänka varje gång ngn vill ha en demo utan då är det bra om det finns fastslagna tider då man vet att det passar att dema och kan säga detta till intresserade

Kan inte deltagarna komma överrens ihop med arrangör+domare innan start helt enkelt?
Nej, men jag tar åt mig. För jag vet själv om att jag spelade på rätt friskt Dock var det en bra bit ifrån max. Det har jag inte ström till.

Det var så dum placering på SQ-platsen. Jag kan förstå att de som stod framför bilen hade det jobbigt. Men samtidigt så vill man ju kunna spela på, är vi många bilar. Som vill dema. Och ska turas om på den tiden som finns, då finns inte utrymme att spela så mycket.
SM 3'a Bassrace 39.9 2013
SM 3'a Superstreet NW 2013
Stoffe levererar baby
Wiechert is offline   Reply With Quote
Old May 12th, 2014, 18:55   #14
Välljudsfantast
Senior Member

Helt enkelt dåligt upplägg av arrangören,att ha sq bilarna i ett hör av ett hus.Där all bas samlades.

Sq bilarna skulle ha stått bakom huset.

Som det var nu,fanns det ingen chans att kunna lyssna på en hel låt i någon sq bil,tyvärr.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Har inget emot db bilarna .Tycker absulut dom ska spela.

Men det ska vara fasta tider,så alla har en chans att få dema sin bil sq/db.

Last edited by Välljudsfantast; May 12th, 2014 at 18:57.
Välljudsfantast is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules