Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uppgradera ljud i E91

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Uppgradera ljud i E91

    Hej,
    har en E91 som jag vill ha lite bättre ljud i, vill helst undvika baslåda och allt som utmärker sig. Det ska se original och cleant ut, är min tanke!
    Har idag Gladen 201 kittet, men basarna under stolarna, diskanter och 4 tummarna i dörrarna.
    Tycker det blev trevligare ljud men saknar lite djup och kraft upplevs det som.

    Läste att Gladen rekommenderar att man driver högtalarna med ett slutsteg.

    Min fråga är då: går det att köpa valfritt 4 kanal steg och ersätta BMW:s orignal slutsteg i skuffen med.
    Var hittar jag lågnivå? Driver original steget även bakre högtalarna, eller drivs dom direkt från stereon?

    Ge mig tips! Hur har ni andra gjort?

    Tack på förhand!

  • #2
    Re: Uppgradera ljud i E91

    Hej!

    Ta och slå Nonne på Ljudbyggaren en signal så hjälper han dig.
    ...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...



    Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
    Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
    Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
    Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10

    Team Ljudbyggaren
    1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
    3:e Plats Master OEM - SM 2018
    8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()

    Comment


    • #3
      Re: Uppgradera ljud i E91

      Montera en 4-kanals förstärkare och du får mer botten, se till att den har kompatibel högnivå med autostart och gärna ett bandpass filter.
      Gladen har en förstärkare som heter FD 75c4, ett riktigt bra budgetallternativ som fungerar.
      Vill man få ut det mesta ur systemet monterar man med fördel en förstärkare, med DSP.
      Här får man stenkoll på alla parametrar så högtalarna kan ge max vad dom är avsedda att göra .... spela musik utan distorsition!
      sigpic

      We know the Rolex feeling, only the best are copied.

      Ljudbyggaren sedan 1998

      Importör av Mosconi, Gladen
      Se oss på Facebook för nyheter.

      Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

      Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

      International Head Judge och numera även kallad besserwisser

      Comment

      Working...
      X