Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spotify i bilen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Spotify i bilen

    hade man haft pengar så man kan torka sig i röva med, en bil med tillräckligt med utrymme på brädan, hade jag köpt en sån här! http://www.via.com.tw/en/products/em...&id=890&tabs=1

    vet inte vad ni tycker, men så mycket smidigare än att ha allt i skärmen blir det väl inte??

    övrigt tilllägg om streama musik i bilen.
    finns en lista på spotifys hemsida vilka mobiler som stöds.
    annars kan man med en windows mobile telefon, streama shoutcast webradio.
    det ska även finnas en funktion i nokia N95/96 som heter strömmande media. har dock inte provat denna, så är osäker på hur det funkar.

    jag vill med strömma mina favvo webradio i bilen.

    Comment


    • #17
      Re: Spotify i bilen

      Jag har en Nokia 5800 som jag har kopplat till min Panasonic HU med 7" skärm. Får ut bild och ljud ur Nokian då den har video-ut. Kör Spotify premium till Symbian, fungerar finfint.
      BMW E38 740
      BMW M5 -01
      bilradiohuset.se
      SM-guld 2012

      Comment


      • #18
        Re: Spotify i bilen

        Originally posted by Kulan View Post
        Jag har en Nokia 5800 som jag har kopplat till min Panasonic HU med 7" skärm. Får ut bild och ljud ur Nokian då den har video-ut. Kör Spotify premium till Symbian, fungerar finfint.
        vad kör du för mobiloperatör? hur mycket utanför stadskärnor rör du dig med bilen? nyfiken på om det är mycke störning å förlorad signal med liknande setup.

        mvh johan

        Comment


        • #19
          Re: Spotify i bilen

          Telenor har ju deras fri surf för 59kr i månaden, obegränsad data. Vet inte hur täckningen på telenor är.

          Comment


          • #20
            Re: Spotify i bilen

            Originally posted by kuhlin View Post
            vad kör du för mobiloperatör? hur mycket utanför stadskärnor rör du dig med bilen? nyfiken på om det är mycke störning å förlorad signal med liknande setup.

            mvh johan
            Spotify "cashar" musiken innan den spelas upp.
            Har kört 60 mil idag med spotify som enda källa.
            50/50 mellan spellistor och streamad musik.

            Har inte haft ett avbrott i musiken.
            Och som jag sagt tidigare finns alla spellistor sparade i telefonen så man behöver inte ens teckning för dem.
            Funkade i Thailand med telefonen i flygplansläge :-)

            så att mecka med datorer är att gå över ån för vatten.

            Eller just de ja.
            En dator får man i bilen när man addar en ajfån!! :-)
            Roger Edvinsson
            Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
            helst på saker av kolfiber :-)

            Comment


            • #21
              Re: Spotify i bilen

              Originally posted by Svenn3SaataN View Post
              Telenor har ju deras fri surf för 59kr i månaden, obegränsad data. Vet inte hur täckningen på telenor är.
              I dagsläget Sveriges näst bästa täckning efter Telia. Bättre än Tele2 samt Tre. När 4G nätet som just nu byggs tillsammans med Tele2 står klart så har man sveriges bästa täckning. Detta eftersom de frekvenser som Telia tilldelats i 4g fungerar sämre inomhus än de som Telenor samt Tele2 kommer använda.

              Telenor är den ENDA operatör idag som aldrig stryper surfhastigheten.

              Mvh eran egen Telenor Hedde.
              DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

              Comment


              • #22
                Re: Spotify i bilen

                Originally posted by Hedde View Post
                Telenor är den ENDA operatör idag som aldrig stryper surfhastigheten.
                Och det är den enda anledningen till att jag kör Telenor på iPhonen/mobila bredbandet, används som både och
                DD - CDT - DLS - Pioneer - Genesis

                Comment


                • #23
                  Re: Spotify i bilen

                  Telenors ledord är: Obegränsat. Undrar varför jag gillar det..

                  Mvh Mattias Hedin
                  DJ sedan 1990. Jobbat med billjud sedan 1999.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Spotify i bilen

                    Originally posted by Hedde View Post
                    Telenors ledord är: Obegränsat. Undrar varför jag gillar det..

                    Mvh Mattias Hedin
                    Skulle passa så bra med ett Telenor abb till en nokia N900 med motot: "Always connected"

                    Comment


                    • #25
                      Re: Spotify i bilen

                      Originally posted by Hedde View Post
                      I dagsläget Sveriges näst bästa täckning efter Telia. Bättre än Tele2 samt Tre. När 4G nätet som just nu byggs tillsammans med Tele2 står klart så har man sveriges bästa täckning. Detta eftersom de frekvenser som Telia tilldelats i 4g fungerar sämre inomhus än de som Telenor samt Tele2 kommer använda.

                      Telenor är den ENDA operatör idag som aldrig stryper surfhastigheten.

                      Mvh eran egen Telenor Hedde.
                      Har telenor modem och funkar bra förutom på söndagskvällar... då ska tydligen alla surfa ;P

                      Comment


                      • #26
                        Re: Spotify i bilen

                        Originally posted by Tunnan View Post
                        Har telenor modem och funkar bra förutom på söndagskvällar... då ska tydligen alla surfa ;P
                        Jag kör Telenor och är grymt imponerad!
                        sigpic

                        We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                        Ljudbyggaren sedan 1998

                        Importör av Mosconi, Gladen
                        Se oss på Facebook för nyheter.

                        Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                        Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                        International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                        Comment


                        • #27
                          Re: Spotify i bilen

                          Originally posted by heddan99 View Post
                          Tänk på att den datorn kräver reglerad 12V matning, så du kan inte koppla in den direkt på batteriet utan kommer att behöva en laptop adaptor som ger ut 12 volt ut. Då kan det vara smidigare att köra på en mini-laptop så att du har skärm och tangentbord när du konfar den och sedan kompletera med en 7" usb touchscreen där du kör RideRunner med ett Spotify skin. Priset är billigare på en mini-pc också jämfört med de som säljs på fit-pc.
                          Allternativet är att bygga en egen PC

                          exempel på låda http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=481439
                          billigt moderkort med atom processor http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=307783
                          Power supply M2-atx http://www.cartft.com/catalog/il/574
                          USB display http://www.cartft.com/catalog/gl/111
                          Kompletera med 1Gb billigt DDR2 minne och en billig 2.5" S-ATA disk och en bluetooth dongle så är datorn klar.
                          Finns även en annan version av M2-ATX på 140W för lastbilar, upp till 32V input.
                          Om man bor i södra sverige och har hyffsad täckning med tre så kan man köpa tilläg för 89 spänn månaden för 5Gb per månad genom mobilen. Du kopplar upp datorn genom blutooth och använder mobilen som modem.

                          Har funderat lite på att plocka ihop någon slags bil-pc lösning, och har kollat igenom länkarna du postade. Det verkar vara vettiga grejjer men hade för enkelhetens skull velat beställa det mesta från samma ställe.
                          Hittade http://mini-itx.se/ bland försäljarna i en av dina länkar. Dom verkade ju ha det mesta till bil-pc.

                          Har själv försökt plocka ihop något men är inte så bra på datorer så vet inte alls om det blir något vettigt. Ifall du eller någon annan hade kunnat testa plocka ihop något vettigt förslag så hade det verkligen uppskattats.

                          Det jag tänkt använda datan till i första hand är att köra Spotify och Gps. Men vill även kunna köra filmer och liknande på den.
                          Hade tänkt köra med någon slags 2.5" extern hdd, så den inbyggda hdd'n behöver bara ha operativsystem och programmen på sig, allt annat är tänkt att ha på den externa hdd'n.

                          Hoppas att någon orkar ta sig tid att läsa mitt inlägg och testa plocka ihop någon vettig bil-pc.
                          Som sagt hade jag hellst velat beställa det mesta från samma ställe pga. att det är mycket enklare då. Men om det är jättestora prisskillnader så kan det ju löna sig att beställa från olika sidor.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Spotify i bilen

                            tittat på den här?
                            http://mini-itx.se/viaartigoa1000min...ef2b5b440f30f8

                            ström, hårddisk, minne, GPS puck å dongle... sen är du hemma! .... kanske lite andra saker med, men kanske nån annan kan fylla i.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Spotify i bilen

                              Originally posted by kuhlin View Post
                              tittat på den här?
                              http://mini-itx.se/viaartigoa1000min...ef2b5b440f30f8

                              ström, hårddisk, minne, GPS puck å dongle... sen är du hemma! .... kanske lite andra saker med, men kanske nån annan kan fylla i.
                              Ja, jag har kollat lite på den. Men gillar inte riktigt att köra med en vanlig 2.5" hdd. Hade hellst velat ha nått flash baserat minne. Men vet inte hur man ska få minnerna från sidan att fungera ihop med datan, och inte heller hur stort minne man skulle behöva? Räcker det med 8GB till Windows, Spotify, nån media spelare och frontprogrammet typ roadrunner eller liknande?
                              Isåfall fanns det ju adaptrar att köpa så man kör med CF-kort.

                              Men det förslaget som du skickade är helt klart intressant

                              Comment


                              • #30
                                Re: Spotify i bilen

                                HAr man gott om flis finn det ju solid state diskar det vore nog det bästa men dom kostar ju en del.
                                128gig kostar 3800:- tex på komplett.se

                                Comment

                                Working...
                                X