Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lägger ner i Sverige?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Lägger ner i Sverige?

    Hehe, klarare än så blir det inte=)
    Svensk Mästare 5 gånger...

    Comment


    • #47
      Re: Lägger ner i Sverige?

      Ja vad kan man säga......Jalle har än en gång lyckats skriva så även "Åsnor" ska förstå......
      En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

      Comment


      • #48
        Re: Lägger ner i Sverige?

        Rent spontant känns det som att mycket utav EASCAs reglemente var taget från EMMA's protokoll, mer eller mindre rakt av.

        Sen loggan ser ju rätt lik ut också.

        Men, vi behöver ju inte gå in på det mer.

        //Jonas
        SM-guld 2007 och 2008.
        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

        Comment


        • #49
          Re: Lägger ner i Sverige?

          kan endast säga att Mr. Calle har visat upp sina färdigheter inom branchen igen.
          Tyvärr brukar dessa färdigheter att vara skadliga för de få etablerade som finns kvar.
          Easca liknar på Emma (som han sen försöker att få sveriges anpassat vilket inte ger någon mening, och det tycke dom väl själv också, därav beslutet) och Hollywood liknar på Stinger...

          Hmm, ska inte använda ordet copycat, säger endast XEROX.

          Comment


          • #50
            Re: Lägger ner i Sverige?

            Originally posted by Tobbe View Post
            kan endast säga att Mr. Calle har visat upp sina färdigheter inom branchen igen.
            Tyvärr brukar dessa färdigheter att vara skadliga för de få etablerade som finns kvar.
            Easca liknar på Emma (som han sen försöker att få sveriges anpassat vilket inte ger någon mening, och det tycke dom väl själv också, därav beslutet) och Hollywood liknar på Stinger...

            Hmm, ska inte använda ordet copycat, säger endast XEROX.
            Tycker ditt uttalande är riktigt korkat, det är bra att Calle försökte visa att det är fler som kan och vill göra det här. Copycat? Så den som gjorde t.ex den första 15" basen har ensamrätt på att göra 15"are? Så att om ett annan skulle göra en annan bas i samma "klass" skulle du kalla han en copycat då? Nej precis. Verkar också som att du inte var på tävlingen på Öland, då var det en helt annan syn från Manuel(?) och Co från EASCA.

            Så skyll inte det här på Calle som gör ett dunderjobb.

            /Andreas

            Comment


            • #51
              Re: Lägger ner i Sverige?

              Originally posted by Andreas.F View Post
              Tycker ditt uttalande är riktigt korkat, det är bra att Calle försökte visa att det är fler som kan och vill göra det här. Copycat? Så den som gjorde t.ex den första 15" basen har ensamrätt på att göra 15"are? Så att om ett annan skulle göra en annan bas i samma "klass" skulle du kalla han en copycat då? Nej precis. Verkar också som att du inte var på tävlingen på Öland, då var det en helt annan syn från Manuel(?) och Co från EASCA.

              Så skyll inte det här på Calle som gör ett dunderjobb.

              /Andreas

              Visste du att det finns ett patent på den slutna lådan, som fram till 2005 gjorde det i princip omöjligt att bygga en sluten låda utan att betala straffavgift?

              Det är klart som korvspad att Calle försökt göra nåt han trodde skulle bli bra. Nåt som efterfrågades. Med sanningen i hand, så vetefan om det inte hade varit bättre att lägga all den energin på nåt annat? Bara Calle kan svara, men förmodligen står vi i Sverige starkare om vi kan enas istället för att kasta skit.

              För är det nåt vi är bra på i Sverige har jag lärt mig så är det att kasta skit. Och jag har förmodligen ett eget certifikat nånstans, som jag skäms över...
              SM-guld 2007 och 2008.
              Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

              Comment


              • #52
                Re: Lägger ner i Sverige?

                Originally posted by jonash View Post
                Visste du att det finns ett patent på den slutna lådan, som fram till 2005 gjorde det i princip omöjligt att bygga en sluten låda utan att betala straffavgift?

                Det är klart som korvspad att Calle försökt göra nåt han trodde skulle bli bra. Nåt som efterfrågades. Med sanningen i hand, så vetefan om det inte hade varit bättre att lägga all den energin på nåt annat? Bara Calle kan svara, men förmodligen står vi i Sverige starkare om vi kan enas istället för att kasta skit.

                För är det nåt vi är bra på i Sverige har jag lärt mig så är det att kasta skit. Och jag har förmodligen ett eget certifikat nånstans, som jag skäms över...
                Ja han gjorde något som efterfrågades, och kolla hur populärt det var på Öland. Så hade EASCA fortsatt så hade det blivit bra. Ja men har vi inte försökt enas ett bra tag nu? Vi kommer ju ingen vart så Calle tog ju tag i saken och försökte iaf, det är inget han ska ha skit för som t.ex i inlägg ovan.

                /A

                Comment


                • #53
                  Re: Lägger ner i Sverige?

                  Om du börjar läsa poster om hollywood energetic t.ex då ser du att det har varit lite fel marknadsförning fra Calles sida. Sen att han skyller på andra att Easca inte blev något av, känns också lite hmmm, Easca ska inte ändra regler för Sveriges del, då skulle det bli Sasca, men du är nog för ung att minnas den tiden. Och att han hävder att Jalle inte var att få tag i är väl också lite hmm.

                  Varför skapa något, när det som redan finns behöver att styrkas och inte isärplockas av andra org. som liknar för mycket på dom befintliga.

                  Håller med JonasH om att vi kastar för mycket skit, men vi måsste också hålla oss till fakta och i detta fall vet dom som sitter med lite inside info att Calle inte har betett sig som man borde (gäller båda batterifrågan o Easca/Emma)

                  Comment


                  • #54
                    Re: Lägger ner i Sverige?

                    Originally posted by Jackoo View Post
                    Lägg ner alla disskution och lägg ner EMMA.

                    Där har vi en utmärkt lösning
                    och du kan gå o lägga dej, att skriva som du gör är bara barnsligt
                    Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar

                    Comment


                    • #55
                      Re: Lägger ner i Sverige?

                      Originally posted by TRUCKEN View Post
                      och du kan gå o lägga dej, att skriva som du gör är bara barnsligt
                      Jag tror han var väldigt ironisk
                      Om inte, varför ens bry sig om att svara på ett sånt inlägg?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Lägger ner i Sverige?

                        Originally posted by Andreas.F View Post
                        Ja han gjorde något som efterfrågades, och kolla hur populärt det var på Öland. Så hade EASCA fortsatt så hade det blivit bra. Ja men har vi inte försökt enas ett bra tag nu? Vi kommer ju ingen vart så Calle tog ju tag i saken och försökte iaf, det är inget han ska ha skit för som t.ex i inlägg ovan.

                        /A
                        Snälla, låt oss vara balanserade. 80% eller mer av alla bilarna på Öland var EMMA bilar. Hade inte man kunnat anmäla sig via EMMANET undrar jag hur många som kommit alls.

                        Jag tror till och med Calle skriver under på att Eventet på Öland, i EASCA synpunkt var ett enda stort fiasko. Ur Carbonize synpunkt, ja förmodligen lika stort fiasko. Tyvärr blev eventet inte alls nåt stort.

                        Men skit i det, jag tror Öland etc blev en jävla bra ögonöppnare!
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

                        Comment


                        • #57
                          Re: Lägger ner i Sverige?

                          Originally posted by ShaddeN View Post
                          varför ens bry sig om att svara på ett sånt inlägg?
                          Så du menar att Jackoo får skriva vad han vill?
                          Vi svarar ju ändå inte
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • #58
                            Re: Lägger ner i Sverige?

                            Originally posted by Nonne View Post
                            Så du menar att Jackoo får skriva vad han vill?
                            Vi svarar ju ändå inte
                            Eftersom att jag är rätt så säker på att han var ironisk med det han skrev så tror jag inte direkt att han satt och väntade vid datorn för att få ett svar.
                            Om du tolkade det som att "vi" borde ignorera han totalt så var det helt fel utan när det är någon som skriver något som inte är relevant över huvudtaget så behöver man ju inte svara..

                            Comment


                            • #59
                              Re: Lägger ner i Sverige?

                              Originally posted by ShaddeN View Post
                              Eftersom att jag är rätt så säker på att han var ironisk med det han skrev så tror jag inte direkt att han satt och väntade vid datorn för att få ett svar.
                              Om du tolkade det som att "vi" borde ignorera han totalt så var det helt fel utan när det är någon som skriver något som inte är relevant över huvudtaget så behöver man ju inte svara..
                              Jag tror inte han var ironisk, med tanke på hur snacket går gällande EASCA vs. EMMA m.m....

                              Sen kanske det bör tilläggas att det finns risk att det var just sådana inlägg som gjorde att bilstereodelen stängdes på Lazzats forum....men vad vet jag, jag e bara en användare, ingen moderator....

                              Mvh
                              En jävla bra butik www.ljudbyggaren.se !

                              Comment


                              • #60
                                Re: Lägger ner i Sverige?

                                Jag va inte ironisk!

                                Och jag är definitivt inte mer barnslig än vad folk är i denna tråden.

                                Varför disskutera något som man inte har den blekaste aning om?

                                Jag kommer aldrig mer ställa upp i en EMMA tävling.
                                Mvh
                                Jacob Sandström
                                www.garaget.org/jackoo
                                073 - 048 23 16

                                Comment

                                Working...
                                X