Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo  

Go Back   Bilstereoforum - Sveriges största forum för bilstereo > Installation, inställningar, musik och tävlingar > Bilstereotävlingar

Bilstereotävlingar EMMA SQ (Sound Quality), EMMA MM (Multimedia), EMMA ESPL & Racing, db Dragracing, Bassrace, Crank It Up with MDS, BRL Streetmeet, EASCA SQL (Sound Quality League) EASCA dBL (dB League), Proppers Droppers, dB Enduro, IASCA BassBoxing, IASCA IdBL (dB League)

Reply

Thread Tools
Old July 11th, 2009, 18:43   #1
Mats H
Guldmedlem

Mats H's Avatar

Rep Power: 250 Mats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to behold
Default Lägger ner i Sverige?

Saxat från Easca's hemsida:

........We even tried to establish EASCA in Sweden and moved there ourselves to do their Kick OFF, but got later as respond that EASCA is not demanded as like it is for Sweden. In fact we have been surprised to see that in Sweden 95% are not intrested in SQL and that competition SQL basics are almost unknown. We could see EMMA Sweden working and might imagine why. Unfortunally real SQL or those 5% are the focus of EASCA identity and concept, classes and rulebooks are no matter of discussion of one country. This lack of respect of EASCA identity decided us to stop before EASCA get a 2nd swedish EMMA.......

-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Mats H is offline   Reply With Quote
Old July 11th, 2009, 22:39   #2
Robsarve
Guldmedlem

Robsarve's Avatar

Rep Power: 388 Robsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to behold
Default Re: Lägger ner i Sverige?

Jag fattar nog inte deras engelska riktigt? Men de ville tydligen promota deras SQL-format? Jag hörde inget om det på Öland? Bara deras dB-körning?

Menar de brist på respekt för EASCA identiteten??? Eller respekt för EASCA enheten?
Vi flyttade ju EMMA/dB Dragmontern bort från Ölands motor och EASCA-tältet så de fick mer plats???

Ja det är ju trist om de blir ledsna. Vi får väl bara fortsätta med SCC i nästa år som är ju rätt likartat EASCA, fast med enklare regler.
Old July 11th, 2009, 23:05   #3
Antonio Gotti
Senior Member

nu skar vi vara snälla o sluta gnälla,fan lite rimm så här sent,det är nog ÖLENS fel
Antonio Gotti is offline   Reply With Quote
Old July 11th, 2009, 23:38   #4
Sibbe
Senior Member

Tråkigt!
En fet eloge till Calle som försökt dra igång det.
Lyfter på hatten och önskar lycka till!
Sibbe is offline   Reply With Quote
Old July 12th, 2009, 08:59   #5
JALLE
Senior Member

JALLE's Avatar

Rep Power: 473 JALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond reputeJALLE has a reputation beyond repute

Tack för din input i detta ämne Kim.
jag förstog inte riktigt vad du menade men jag hoppas inte ditt inlägg blir raderat, alla måste ju få ha en åsikt.

dessutom tror jag du missförstog Robsarve och vad han försökte förmedla.

vi är inte en perfekt organisation, men att konstant attakeras online av några utvalda personer hjälper varken oss eller er.
JALLE is offline   Reply With Quote
Old July 12th, 2009, 09:44   #6
Robsarve
Guldmedlem

Robsarve's Avatar

Rep Power: 388 Robsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to beholdRobsarve is a splendid one to behold

Hej Kim,

Förstår nog inte riktigt vad du menar? I SCC är det tänkt att det skall kosta 100:- per tävling -när blev det en förmögenhet?

Det är dessutom pengar som går till arrangerande butik och inte till Bilstereoförbundet.

Sen om man vill tävla i någon av de handfull tävlingar i "stora SM" som förbundet kommer att köra så är det ju upp till den tävlande om han eller hon vill kliva upp på den nivån.
Old July 12th, 2009, 10:02   #7
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 594 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Robsarve View Post
Hej Kim,

Förstår nog inte riktigt vad du menar? I SCC är det tänkt att det skall kosta 100:- per tävling -när blev det en förmögenhet?

Det är dessutom pengar som går till arrangerande butik och inte till Bilstereoförbundet.

Sen om man vill tävla i någon av de handfull tävlingar i "stora SM" som förbundet kommer att köra så är det ju upp till den tävlande om han eller hon vill kliva upp på den nivån.
Och jag vill tillägga att man betalar bara EN gång!
Eller 50kr/ tävling om man inte vill vara medlem, vilket är rätt korkat!

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi och Gladen Audio, vill du ta del av nyheter så gilla oss på Facebook

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen Audio!
Nonne is offline   Reply With Quote
Old July 12th, 2009, 10:38   #8
Nonne
Senior Member

Nonne's Avatar

Rep Power: 594 Nonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond reputeNonne has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Extra Kim View Post
Bara för att man har en annan åsikt i enstaka fall så innebär inte det att man sågar helheten.
Den uppfattningen har jag fått!

#I know the Rolex feeling, only the best are copied.

Ljudbyggaren sedan 1998

Svensk distributör av Mosconi och Gladen Audio, vill du ta del av nyheter så gilla oss på Facebook

Vi kan allt från originalljud i tex BMW och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen Audio!
Nonne is offline   Reply With Quote
Old July 12th, 2009, 11:47   #9
ShaddeN
Senior Member

Jag hoppas att detta inte stämmer riktigt då det är trevligt med fler än 1 arrangör.
I annat fall så får man tacka Calle och Miguel(?) för den korta tiden det varade.
ShaddeN is offline   Reply With Quote
Old July 12th, 2009, 12:57   #10
Mats H
Guldmedlem

Mats H's Avatar

Rep Power: 250 Mats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to beholdMats H is a splendid one to behold

Quote:
Originally Posted by Extra Kim View Post
Då har du inte läst det jag har skrivit på samma sätt som jag har menat det.

Nackdelen med skrift, är att man ibland tolkar det på ett annat sätt än vad skribenten haft för avsikt.

Om jag inte hade brytt mig om framtiden inom billjudstävlandet så hade jag ju inte haft anledning att bry mig om några beslut som rör det över huvud taget.

I.o.m att en del har en negativ bild av mig så blir det nog lätt att det jag skriver automatiskt tolkas på ett negativt sätt, fanns tydliga tecken på det i vissa sammanhang på Lazzat.
Det är vackert med egna åsikter, men om de inte kombineras med förslag på förbättringar så blir de klassade som negativ kritik. Om det skrivs för mycket negativt kanske man inte ser det som verkligen är bra?

Om nu "alla" tycker att du är kaxig och negativ så kanske det finns en anledning att hålla tillbaka litegrann. Att tala är silver, men att tiga är guld - ibland.

Det är självklart att du ska - liksom alla andra - få ha åsikter.

Jag håller med dig om att det är svårt att tävla med "fel" märken och att det borde vara fritt. Ser man det ur organisationens perspektiv så förstår man att de som "betalar" (sponsorerna) då inte tycker att det gör någon skillnad om man är sponsor eller inte.
Ur de tävlandes perspektiv så är det såklart en nackdel att inte alla märken är godkända genom förhöjd staravgift samt risken med att en leverantör drar sig ur när man precis fyllt bilen med deras grejer.

Väg dessa två mot varandra och valet blir lätt:
Tävla och välj märken från sponsrande leverantör/betala mera för varje tävling eller....... inget tävlande alls pga inga sponsorer.

-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Mats H is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules