Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 855

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Volvo 855

    Originally posted by partyvan View Post

    Sen blir de batteri banks byte funderar på 8st 6v 175a batterier vad tror ni om dom?

    Verkar vara bra batterier men det blir tungt! 320 kg totalt 😨

    Comment


    • #17
      Re: Volvo 855

      Jo det blir ju ganska mycke vikt tyvärr.
      Vet att för några år sen så gick det 3bilar ute på tävlingarna med likadana fast typ 80a varianten och alla dom va nöjda

      Comment


      • #18
        Re: Volvo 855

        va i helvete har dom gjort?
        Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
        "The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
        Facebook: husse bygger gladenwagon
        Instagram: husse_bygger_gladenwagon

        Comment


        • #19
          Re: Volvo 855

          Originally posted by huSSe View Post
          va i helvete har dom gjort?
          Tror dom har kört kast med stort steg :/

          Comment


          • #20
            Re: Volvo 855

            Batterierna är säkert schyssta, men jag hade hellre tagit 8st 12V batterier och fåt 1400Ah istället för 700 som i fallet med 6V batterier.
            Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

            www.garaget.org/Frippe_L

            Svensk Mästare 2012 i Street Stock
            Svensk Mästare 2011 i Street 100A
            Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

            Comment


            • #21
              Re: Volvo 855

              Originally posted by Frippe_L View Post
              Batterierna är säkert schyssta, men jag hade hellre tagit 8st 12V batterier och fåt 1400Ah istället för 700 som i fallet med 6V batterier.
              Jag med men just nu fanns det bara dom och ett gäng oerlinkon 50a annars får jag vänta och se vad som kommer in

              Comment


              • #22
                Re: Volvo 855

                Blev 320kg kärlek idag 175a styck

                Comment


                • #23
                  Re: Volvo 855

                  Inte hänt nått med bilen på ett par dagar nu och det beror på att jag håller på och hel renoverar mitt hus från 1907 som jag köpte förra sommaren inget va fixat sen 60talet inte enns vatten fanns indraget.
                  Sen så dog min lilla kompressor och eftersom alla slip och kapmaskiner är trycklufts drivna så va jag tvungen att åka och köpa en ny eller rättare sagt bättre begagnad blev en biab med 350liters tank så nu borde man kunna slipa utan att behöva vänta på att kompressorn pumpar upp trycket.
                  Så nya bilder borde komma nästa vecka

                  Comment


                  • #24
                    Re: Volvo 855

                    Va och rotade lite i gömmorna hittade en hel del saker som behövs har bestämt mig att inte köpa nått nytt utan att bara använda sånt jag redan har alltså så mycke budget som möjligt.

                    Ericsson Network 50mm2


                    Den här kabeln gick iaf och få i biltemas kabelskor bara älskar min hydrauliska kabelsko press


                    Va tvungen att dra på lite krympslang men kommer ändå ta bort det eftersom allt ska kläs med strumpa och röd krymp på plus och svart på minus


                    Ett par jbl steg får duga så länge ett till varje framdörr


                    Lilla kabel lådan kommer behövas en del när batterierna kopplas ihop.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Volvo 855

                      Började lite smått med batteri banken blir lite tajt men fungerar kanon byggde regelverk av lite överblivet 2tum5 sen blir det 19mm mdf över det.
                      Stora steget kommer hamna bakom batterierna om det får plats eftersom det ska i 8st 8tummare och ett par stora diskanter där bak och vill kunna skruva på det om man behöver ställa om nått.
                      Stegen till frontsystemet kommer fästas på sidan av lådan bakom bakdörrarna.




                      Comment


                      • #26
                        Re: Volvo 855

                        Jäklar vilken batteribank, sjysst med så bra passform, man kan nästan tro att lådan är byggd för at passa batterierna.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Volvo 855

                          Originally posted by Porscheper View Post
                          Jäklar vilken batteribank, sjysst med så bra passform, man kan nästan tro att lådan är byggd för at passa batterierna.
                          Batteribanken kommer nog räcka till iaf och passformen är som handen i handsken

                          Comment


                          • #28
                            Re: Volvo 855

                            Skulle plocka fram mina aluminium profiler men hittar dom ingenstans verkar nästan som om dom fått fötter så nån batteri verkar inte bli inkopplad än

                            Comment


                            • #29
                              Re: Volvo 855

                              Du verkar få fyllt bagaget rätt bra! Blev den lite baktung när du fick i batterierna?
                              Last edited by Namenlos; April 29, 2015, 22:59. Reason: Rättstavning

                              Comment


                              • #30
                                Re: Volvo 855

                                Jo en del sjönk den ner tillräckligt för att inte kunna åka med 225/50 bak

                                Comment

                                Working...
                                X