Announcement

Collapse
No announcement yet.

Splitta SQ/dB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Splitta SQ/dB?

    Idèn med att köra iväg bilen en bit bort,vid sq bedömning verkar bra.

    En stor nackdel,är att man är låst till bilen,eftersom man inte vet när domaren kommer.Annars kunde man gå runt och mingla/lyssna på bilar lite mera.

    Man skulle göra en lista på i vilken tur ordning bilarna bedöms,som alla kunde få,då vet man på ett ungefär när domaren kommer.

    Comment


    • #32
      Re: Splitta SQ/dB?

      Originally posted by Välljudsfantast View Post
      Idèn med att köra iväg bilen en bit bort,vid sq bedömning verkar bra.

      En stor nackdel,är att man är låst till bilen,eftersom man inte vet när domaren kommer.Annars kunde man gå runt och mingla/lyssna på bilar lite mera.

      Man skulle göra en lista på i vilken tur ordning bilarna bedöms,som alla kunde få,då vet man på ett ungefär när domaren kommer.
      Detta gjordes igår i Mariestad, Installationsbedömningen kördes löpande av mig och Per Söder på de bilar som stod uppställda och efterhand körde de bort till Skogholm på parkeringen andra sidan en lagerlokal för att få ljudbedömning, när en bil var klar och parkerad körde nästa upp osv.

      Om de fick reda på i vilken ordning de skulle köra bort vet jag dock inte men det är ju inte så svårt att ordna en turordning vänster-höger tex då ser du ju om det är två bilar emellan har man mer tid att kolla lite rundor än om det är du nästa gång.
      Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

      www.garaget.org/Frippe_L

      Svensk Mästare 2012 i Street Stock
      Svensk Mästare 2011 i Street 100A
      Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

      Comment


      • #33
        Re: Splitta SQ/dB?

        Originally posted by Välljudsfantast View Post
        Idèn med att köra iväg bilen en bit bort,vid sq bedömning verkar bra.

        En stor nackdel,är att man är låst till bilen,eftersom man inte vet när domaren kommer.Annars kunde man gå runt och mingla/lyssna på bilar lite mera.

        Man skulle göra en lista på i vilken tur ordning bilarna bedöms,som alla kunde få,då vet man på ett ungefär när domaren kommer.
        Som tävlande är man ju rätt låst till bilen ändå iom att man skall finnas tillgänglig för publiken iom punkten Presentation för publik (innefattar inte bara dokumentation på papper utan även att du skall kunna svara på frågor om bilen och dema den

        Originally posted by Frippe_L View Post
        Detta gjordes igår i Mariestad, Installationsbedömningen kördes löpande av mig och Per Söder på de bilar som stod uppställda och efterhand körde de bort till Skogholm på parkeringen andra sidan en lagerlokal för att få ljudbedömning, när en bil var klar och parkerad körde nästa upp osv.

        Om de fick reda på i vilken ordning de skulle köra bort vet jag dock inte men det är ju inte så svårt att ordna en turordning vänster-höger tex då ser du ju om det är två bilar emellan har man mer tid att kolla lite rundor än om det är du nästa gång.
        Med tanke på att protokollen var numrerade så fick de högst troligt reda på det
        Flöt på bra gjorde det iaf.
        Last edited by Lonefox; May 28, 2012, 09:41.
        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

        Comment


        • #34
          Re: Splitta SQ/dB?

          Jag tror bättre information om hur man lägger upp dagen skulle inte skada?

          Informera alla utställare, tävlande hur dagen ser ut. Man måste få dema sina byggen som man har byggt i hop både för sponsorer och publik.

          Om man delar upp det 5 min varje hel och halvtimme totalt 10 min i timmen bör räcka gott och passa alla.

          Det ska stå på tex en stora banderoller på vilka tider som gäller för demo så alla kan se den så slipper man klagomål och onödig gnissel.

          Jag tror inte denna information når ut till de som besöker mässan därför skapas det förvirring bland merparten

          Mvh//Björn

          www.dbakuten.se

          Comment

          Working...
          X