Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

    Hejsan,har haft ute mina basare till salu nu pga att jag lessnade på allt mixtrande och labbande.Men nu ska jag ge det en till chans,ska bygga en ny låda.Obs basarna är fortfarande tillsalu.

    Och jag undrar om någon kan hjälpa mig att rita upp en låda,eller iaf tipsa om vilken volym ja ska ha.och mitt mål är att spela högt. så jag behöver ingen som säger att jag inte kommer att kunna lyssna på musik för jag ska bygga en "musik låda" också.

  • #2
    Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

    Vad har du kört för någon låda och vilken bil? Har du aldrig fått det att fungera? Hur mycket med effekt har du?

    Comment


    • #3
      Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

      Originally posted by jimmy s View Post
      Vad har du kört för någon låda och vilken bil? Har du aldrig fått det att fungera? Hur mycket med effekt har du?
      jag har kört med en låda som är på 340liter och har den i en mercedes w123kombi.jag vet att jag har förlite effekt just nu men nya steg kommer.levererar bara 1600w i varje bas nu.
      har fått det att spela 141db och det är aldeles förlite men med mina steg jag har nu så kanske det inte går att spela högre?
      men på inköps listan ligger nya steg.

      Comment


      • #4
        Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

        lådan borde räcka i storlek men vad har du får någon portning. 141db låter som lite klent även med effekten du har. och är lådan är stum?

        Comment


        • #5
          Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

          Originally posted by jimmy s View Post
          lådan borde räcka i storlek men vad har du får någon portning. 141db låter som lite klent även med effekten du har. och är lådan är stum?
          den är gjord i 22mm MDF och avdelad i mitten med en till 22mm MDF skiva för att basarna skulle få en egen låda,så det är inte gjort nått för stabiliteten.
          har nyss gjort nya portar men har inte prövat dom iom att ett steg ha fare.
          men dom portarna som satt där förr var själva "hålet" bara 2,5cmx20cm och ett nerstick på 17cm (då spelade det 141db)
          och dom nya portarna är själva hålet 9cmx40cm och ett nerstick på 15cm.

          Comment


          • #6
            Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

            Tycker lådan verkar lite vekt byggd. Men din förra portning var helt fel! Nu ser det lite bättre ut! men skulle nog vara större, längden kan funkar men tror de borde vara längre. bara att prova men med de förra portarna så kan man nästa säga att du haft sluten låda.

            Comment


            • #7
              Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

              Originally posted by jimmy s View Post
              Tycker lådan verkar lite vekt byggd. Men din förra portning var helt fel! Nu ser det lite bättre ut! men skulle nog vara större, längden kan funkar men tror de borde vara längre. bara att prova men med de förra portarna så kan man nästa säga att du haft sluten låda.
              hehe jo de kanman säga, hur skulle du ha gjort dom?

              Comment


              • #8
                Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

                det viktigaste är att lådan är stabil och stum. du måste staga upp den rejält! Sedan skulle jag prova med de portar som du nu gjort, kanske blir hög avstämning men du vill ju spela högt. sedan så är ett subsonic filter inte fel.

                Comment


                • #9
                  Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

                  Originally posted by jimmy s View Post
                  det viktigaste är att lådan är stabil och stum. du måste staga upp den rejält! Sedan skulle jag prova med de portar som du nu gjort, kanske blir hög avstämning men du vill ju spela högt. sedan så är ett subsonic filter inte fel.
                  jo jag ska staga upp.
                  men steget har ett inbyggt subsonicfilter.stegen är 2st dls cad 15

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hjälp med ny låda (2st kicker soloX 12)

                    perfekt,lycka till!

                    Comment

                    Working...
                    X